"Ny skatt på trafikförsäkringen"

• Thread starter Thread starter EmilSegerblad
  • Start date Start date

EmilSegerblad

Guest
"Från den 1 juli höjs trafikförsäkringen med minst 700 kronor per år, enligt regeringens förslag som i dag lämnades till riksdagen. Försäkringsbolagen tar ut skatterna och höjer premien med samma belopp." Källa: TT

Då var det nästan klubbat och klart, bra eller anus? För mig blir det 40% dyrare än innan..

"Från den 1 juli höjs trafikförsäkringen med minst 700 kronor per år, enligt regeringens förslag som i dag lämnades till riksdagen. Försäkringsbolagen tar ut skatterna och höjer premien med samma belopp." Källa: TT

Då var det nästan klubbat och klart, bra eller anus? För mig blir det 40% dyrare än innan..

Hur kan du veta hur mycket den höjs för dig? Apropå 40% alltså. Minst 700/år betyder betydligt mer för dig, mig och andra med hög riskprofil.

Hur kan du veta hur mycket den höjs för dig? Apropå 40% alltså. Minst 700/år betyder betydligt mer för dig, mig och andra med hög riskprofil.

Hoppas på att det "bara" blir 700 mer / år.. :gnissla
Men antagligen blir det mer än en tusenlapp!

Jag pratade precis med Salus Ansvar och nämnde artikeln i DI som kom ut idag och frågade vad som kommer gälla mig den 1 juli. Han svarade att premien kommer höjas på trafikförsäkringen med mellan 15 & 30%. Han visste inte mer noggrant i dagsläget.

För mig blir det således...

Halvförsäkring helår 3720:-
I detta ingår trafik försäkring med 2300:-
30% på 2300:-= 690:- i höjning alltså totalt 4410:- /helår efter 1:a juli.

Hoppas det stämmer bara så att man inte får ett inbetalningskort på 10 lök 1:a juli.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT