"Ny skatt på trafikförsäkringen"

• Thread starter Thread starter EmilSegerblad
  • Start date Start date

EmilSegerblad

Guest
"Från den 1 juli höjs trafikförsäkringen med minst 700 kronor per år, enligt regeringens förslag som i dag lämnades till riksdagen. Försäkringsbolagen tar ut skatterna och höjer premien med samma belopp." Källa: TT

Då var det nästan klubbat och klart, bra eller anus? För mig blir det 40% dyrare än innan..

"Från den 1 juli höjs trafikförsäkringen med minst 700 kronor per år, enligt regeringens förslag som i dag lämnades till riksdagen. Försäkringsbolagen tar ut skatterna och höjer premien med samma belopp." Källa: TT

Då var det nästan klubbat och klart, bra eller anus? För mig blir det 40% dyrare än innan..

Hur kan du veta hur mycket den höjs för dig? Apropå 40% alltså. Minst 700/år betyder betydligt mer för dig, mig och andra med hög riskprofil.

Hur kan du veta hur mycket den höjs för dig? Apropå 40% alltså. Minst 700/år betyder betydligt mer för dig, mig och andra med hög riskprofil.

Hoppas på att det "bara" blir 700 mer / år.. :gnissla
Men antagligen blir det mer än en tusenlapp!

Jag pratade precis med Salus Ansvar och nämnde artikeln i DI som kom ut idag och frågade vad som kommer gälla mig den 1 juli. Han svarade att premien kommer höjas på trafikförsäkringen med mellan 15 & 30%. Han visste inte mer noggrant i dagsläget.

För mig blir det således...

Halvförsäkring helår 3720:-
I detta ingår trafik försäkring med 2300:-
30% på 2300:-= 690:- i höjning alltså totalt 4410:- /helår efter 1:a juli.

Hoppas det stämmer bara så att man inte får ett inbetalningskort på 10 lök 1:a juli.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!