"Ny skatt på trafikförsäkringen"

• Thread starter Thread starter EmilSegerblad
  • Start date Start date

EmilSegerblad

Guest
"Från den 1 juli höjs trafikförsäkringen med minst 700 kronor per år, enligt regeringens förslag som i dag lämnades till riksdagen. Försäkringsbolagen tar ut skatterna och höjer premien med samma belopp." Källa: TT

Då var det nästan klubbat och klart, bra eller anus? För mig blir det 40% dyrare än innan..

"Från den 1 juli höjs trafikförsäkringen med minst 700 kronor per år, enligt regeringens förslag som i dag lämnades till riksdagen. Försäkringsbolagen tar ut skatterna och höjer premien med samma belopp." Källa: TT

Då var det nästan klubbat och klart, bra eller anus? För mig blir det 40% dyrare än innan..

Hur kan du veta hur mycket den höjs för dig? Apropå 40% alltså. Minst 700/år betyder betydligt mer för dig, mig och andra med hög riskprofil.

Hur kan du veta hur mycket den höjs för dig? Apropå 40% alltså. Minst 700/år betyder betydligt mer för dig, mig och andra med hög riskprofil.

Hoppas på att det "bara" blir 700 mer / år.. :gnissla
Men antagligen blir det mer än en tusenlapp!

Jag pratade precis med Salus Ansvar och nämnde artikeln i DI som kom ut idag och frågade vad som kommer gälla mig den 1 juli. Han svarade att premien kommer höjas på trafikförsäkringen med mellan 15 & 30%. Han visste inte mer noggrant i dagsläget.

För mig blir det således...

Halvförsäkring helår 3720:-
I detta ingår trafik försäkring med 2300:-
30% på 2300:-= 690:- i höjning alltså totalt 4410:- /helår efter 1:a juli.

Hoppas det stämmer bara så att man inte får ett inbetalningskort på 10 lök 1:a juli.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025