Ny RSV4R 2010

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
07-Yamaha R6, 08-Yamaha xt660z, 10- Aprilia RSV4 2010
Tjena nästa helg tänker jag hämta min nya Aprilia RSV4R 2010
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Har redan en, men hoppas du inte blivit lurad :) Låter väldigt billigt... lite för billigt.
 

Hudik

Guest
Instänner till fullo med föregående skrivare.

Lycka till :tummenupp
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Har hört att det är strul att regga hojar som är helt nya. Att de måste ha gått ett visst antal mil för att kunna reggas in. Har du koll på det? Är som sagt bara något jag har för mig att jag hört, kanske inte stämmer.

Har själv varit sugen på att hämta hem ny hoj från UK, men inte gjort slag i saken än så berätta gärna mer om hur det går och så. Lycka till. :tummenupp
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Nu kanske jag talar i nattmössan, men det är väl 600 mil och / eller minst 6 månader gammal och i bruk. Iaf från tyskland.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ni har rätt, vill man slippa moms etc gäller 6 månader och 600 mil. Men som TS skriver så räknar han ju med att pröjsa dessa avgifter för nöjet att ha en helt ny hoj. Lycka till:)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
De kanske försöker sälja bort 2010'orna innan de nya uppdaterade modellerna med elektronikpaktet kommer 2011. Bra pris! Klart lockande men TC lockar mer.

Funkar importen smärtfritt så gör nog TS ett klipp ändå. Fin hoj! Lycka till :tummenupp
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
De kanske försöker sälja bort 2010'orna innan de nya uppdaterade modellerna med elektronikpaktet kommer 2011. Bra pris! Klart lockande men TC lockar mer.

Funkar importen smärtfritt så gör nog TS ett klipp ändå. Fin hoj! Lycka till :tummenupp
Fast kan ju säga att det är mer spännande utan TC ;) Det pirrar lite mer i magen. Jag hade ju en S1000RR ett kort tag och det pirrar INGET i magen att köra den i jämförelse med att starta upp V4an på min RSV4a och ge på gas ut ur en kurva.
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
De kanske försöker sälja bort 2010'orna innan de nya uppdaterade modellerna med elektronikpaktet kommer 2011. Bra pris! Klart lockande men TC lockar mer.

Funkar importen smärtfritt så gör nog TS ett klipp ändå. Fin hoj! Lycka till :tummenupp

Är inte bara TC och eloktronik som är uppdaterat...värkar som de har gjort något med motorn också på de nya fast de fortfarande skriver att den har 180 hp....men i bänkarna värkar den ha ca 15hp mer än föra årets model.
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Fan bara skruva mätarn till 600 mil och låta hojen stå ett halvår :rolleyes:

Alternativt köra bana som en tok :tummenupp
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Är inte bara TC och eloktronik som är uppdaterat...värkar som de har gjort något med motorn också på de nya fast de fortfarande skriver att den har 180 hp....men i bänkarna värkar den ha ca 15hp mer än föra årets model.

Det är ett nytt kamkedjekit har jag för mig som kunde köpas till 2010-års modell men som är standard 2011(om det gäller både R och factory vet jag inte)!
 

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
07-Yamaha R6, 08-Yamaha xt660z, 10- Aprilia RSV4 2010
Tjena alla. Så här är det med import från Eu land till EU land för nytt fordon.
Du betalar momsen i det land den först regisreras annars gäller 6 mån och mil regeln...
DVS nytt fordon moms i SWE... momsen ör 25% i swe..
Dvs inköpspriset du fått i annat EU land plus 25%
Stämmer att man gjort om kamkedjan och den är nu gjord till en standard kedja med tillhörande drev... 2010 hade en egen standard som var lite tunnre som aprilia själva tagit fram men det är ju lättare att gå på industri standard, detta är billigare...
så det är uppdateringen vad jag kunnat höra plus TC gizmo....

Till ovan kostnad kommer avgift för ursprungs kontroll 800 sek samt registreringsavgift och reg besiktning....
Tillse att man från handlaren får med sig COC intyg och saken är enkel.....

Så vi får väl se alla skeptiska när jag fått hem min så kan jag ge en rapport om hur allt gått...

Kan vara mer svårt med fordon som inte är helfordonsgodkända i Europa.

Jag tog hem min R6a som flyttgods från Hong Kong det gick tom att få COC intyg på den...
Den kostade 2007 ny 65000 i HongKong men med ev tull och moms till SWE lönade det sig inte att skeppa hem några. Jag tog min som flytt gods och betalade då varken tull eller moms eftersom jag varit utskriven från SWE

Det är busenkelt att handla i Europa idag. Nästan lika lätt som att köpa ÖL och ta med sig hem från Danmark..... Enda är att ölen inte behöver momsas eller registreras i SWE....:banana
Ha det gott
 
Last edited:

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Hör med däckfirman Jennings, dom har containers som går mellan England och svea.
troligtvis billigare att skicka hem hojen med dom.

Men priset ?
Kostar inte en R 10:a här hemma , över 210-tusen ?
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Men priset ?
Kostar inte en R 10:a här hemma , över 210-tusen ?
Det är APRC SE modellen som kostar 211900 kr

mums!
2011-aprilia-rsv4-factory-aprc-se-brings-wsbk-to-the-streets-medium_9.jpg
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Hör med däckfirman Jennings, dom har containers som går mellan England och svea.
troligtvis billigare att skicka hem hojen med dom.

Men priset ?
Kostar inte en R 10:a här hemma , över 210-tusen ?

Mark Jennings tar allt mellan 5-8000 kr för att skeppa över en hoj, allt beroende på vart den står och Marks egen rutt. Han lastar i Goole på östkusten.

Har nyttjat hans tjänster ett flertal gånger, funkat klockrent.:tummenupp Och som pundet står nu är man lite sugen.....:D
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Så vi får väl se alla skeptiska när jag fått hem min så kan jag ge en rapport om hur allt gått...

Det är busenkelt att handla i Europa idag. Nästan lika lätt som att köpa ÖL och ta med sig hem från Danmark..... Enda är att ölen inte behöver momsas eller registreras i SWE....:banana
Ha det gott


Ser fram emot fortsättningen. Hade jag haft stålarna så hade jag hakat, men det får bli senare när det är dags att byta hoj nästa gång. Blev riktigt sugen när jag såg att de för ett par månader sedan reade ut nya Aprilia Tuono Factory -10, för runt 80.000:- i UK. Samma hoj kostade vid samma tillfälle 165.000 i Sverige.

Önskar dig lycka på färden. :tummenupp
 
Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Hur har det gått här då? Fick du hem någon hoj?
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top