Ny RR-regel för avgassystem i Sverige

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Kylarslang??? Det måste väl smälta???

Det återstår att se, skall göra en uppstart av besten i morgon å göra lite ljudmätningar med slang å utan. Skall bli intressant å se om det blir någon skillnad.
Återkommer med rapport i morgon.
Brazze

såg du några större slangar? Behöver 56 mm.

Nä... såg inga så stora slangar, men du kanske kan åka till någon bilskrot å kolla om det finns några i den storleken.
 
Last edited:
Det återstår att se, skall göra en uppstart av besten i morgon å göra lite ljudmätningar med slang å utan. Skall bli intressant å se om det blir någon skillnad.
Återkommer med rapport i morgon.
Brazze

Med tanke på att du kör en blårykare så lär det ju påverka effekten mer än utseendet.
 
Jag klarade mig på torpet med detta "megahål" 8cm ,,, hehe ,, men å andra sidan , har man 200 pållar redan vid 6K så e det svårt att yla förbi mätpunkten då har man nog redan slagit runt :tuttar :tuttar :tuttar

Ska bli intressant å se vad min gixxer1000 med Yoshi helsystem ger :va :va
 

Bifogat

  • PICT1036.JPG
    PICT1036.JPG
    112.8 KB · Visningar: 96
Tjena Olav, så här har jag gjort, inte snyggt men får hoppas att det hjälper.:rolleyes:

Enastående vackert Brazze :D . Det blir nog någon sådan lösning för mig med, så får man väl ha några i reserv när de så sakta smälter. Men vad är det för ljuddämpare, det kan väl inte vara några kitpipor :D .

En sak som jag tycker saknas i diskussionen är hur man kan dämpa ljudet med ljudvallar, många crossbanor använder ljudvallar mycket effektivt för att dämpa ljudet. Jag var tidigare ganska aktiv i en motocrossklubb och det var evigt arbete att försöka dämpa ljudet med ljudvallar. Man kan ju vid sidan av att bekämpa ljudkällan även fokusera något på hur man kan dämpa dess utbredning/verkan. Visst det är ju lättare att bygga ljudvallar på en MX-bana då material och maskiner brukar finnas och att banorna är mindre men banägarna borde även dra sitt strå till stacken.
 
Enastående vackert Brazze :D . Det blir nog någon sådan lösning för mig med, så får man väl ha några i reserv när de så sakta smälter. Men vad är det för ljuddämpare, det kan väl inte vara några kitpipor :D .

En sak som jag tycker saknas i diskussionen är hur man kan dämpa ljudet med ljudvallar, många crossbanor använder ljudvallar mycket effektivt för att dämpa ljudet. Jag var tidigare ganska aktiv i en motocrossklubb och det var evigt arbete att försöka dämpa ljudet med ljudvallar. Man kan ju vid sidan av att bekämpa ljudkällan även fokusera något på hur man kan dämpa dess utbredning/verkan. Visst det är ju lättare att bygga ljudvallar på en MX-bana då material och maskiner brukar finnas och att banorna är mindre men banägarna borde även dra sitt strå till stacken.

Men det görs väl redan... på Falken ligger det höga drivor med grus å jord längs rakan och det gör det väl längs ralkan på Torpet med.... tror jag.
 
Men det görs väl redan... på Falken ligger det höga drivor med grus å jord längs rakan och det gör det väl längs ralkan på Torpet med.... tror jag.

Utmed falkens raka är det väl bara en halvmeter hög kant :confused: .

Åsens raka har väl ingen ljudvall alls. Det jag menar bara är att vi nog får jobba på mer än ett sätt om vi skall nå några signifikanta resultat hos grannen.
 

Bifogat

  • Falkenberg 012_liten.JPG
    Falkenberg 012_liten.JPG
    34 KB · Visningar: 86

Bifogat

  • solution.JPG
    solution.JPG
    36.2 KB · Visningar: 98
Last edited:
1. Denna krök som SVEMO pratar om kommer inte vara ett krav på SM på Anderstorp.

2. Någon pratade om ljudvallar. En ljudvall gör bara att ljudet studsar och landar lite längre bort. Åtminståne är det så på A-torp.

/A
 
Inse, den här regeln är så dum att den inte kommer gälla på nån tävling den här säsongen...

avvakta nästa SVEMO protkoll innan ni gör några roliga krökar.

//håkan
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top