Ny race(?)hoj för DonQ ;)

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Jag tänker inte försöka mig på någon förklaring, men jag har köpt en gathoj. Och inte vad som helst. Är det i detta forum värt att försöka få nån sympati?

Sugen på tatueringarna också - körsbären, spaderesset, spindelnätet haha :) Jävel va stenhård jag kommer vara när jag cruisar avenyn i sommar.

Det ska byggas om lite grann och framför allt lackas om en hel del. Ohhh vad det ska bli skoj! Rockabilly :yoparty

Bifogat

• hoj1.JPG
    hoj1.JPG
    144.9 KB · Visningar: 666
  • hoj2-800.jpg
    hoj2-800.jpg
    83.3 KB · Visningar: 403
Jävligt fet! Trots att jag älskar sporthojar, roadracing m.m. så tycker jag ändå att det är fräckt och kul med glidare.

Riktigt ball hoj du skaffat dig!

Märke? Årsmodell? 70-tal?

Edit: En hård kille som du har väl skaffat dig en Harley eller nått?;)

En hård kille som du har väl skaffat dig en Harley eller nått?;)

Nja....

Kraftigt ombyggd japanglidare....

Hade du köpt dig en helt standard japanglidare hade du hamnat under ignore men det här var faktiskt riktigt fräckt....

Skippa bakljuset och hastighetsmätaren(så uppfyller du outlawkvoten samtidigt) samt ge den en mer raceinspirerad lack....

Last edited:
Den var rätt cool faktiskt, akta så du inte får ryggskott bara. Ser ut att vara rätt tuff körställning. :)

Nja....

Kraftigt ombyggd japanglidare....

Hade du köpt dig en helt standard japanglidare hade du hamnat under ignore men det här var faktiskt riktigt fräckt....

Skippa bakljuset och hastighetsmätaren(så uppfyller du outlawkvoten samtidigt) samt ge den en mer raceinspirerad lack....

Ja, en standardjapanglidare hade jag inte vågat lägga ut på detta sätt om något brunnit i huvudet och jag köpt en sån. ;) Men en riktig custom som denna tycker jag är rätt ball.

Ramen är helt handbyggd och jag tycker det låga, långa stuket och det nakna bakhjulet är ball! Sitter ett riktigt, rakt styre på nu och inte clipon (den var hopplös att sitta o köra innan).

Vad gäller lacken så vet jag inte om det blir nått metallicsprakande flames-o-döskallegrejer eller nått stramare 50-talsinspirerat racingmönster. Ska fundera ett par dagar till.

Dragstar 650/1100 motor/drvlina?

Läckert bygge:tummenupp

Jaman, en 650 är det. Hojen väger inte mycket och det finns några hästar till mot orginal så den pinnar på skapligt.

Last edited:
Grymt !

Stefan Farnell byggde coola hojjar på -80 talet både med Hedlund och HD spisar. Aslåga, kort gaffel med mycke rejk...lite Pro Stock stil.
Janne Gaffels HD med Campa fälgar va också frän, så prova att Googla på dessa.

Dödskalle med stormhatt... kanske lite tjackpundarvarning ?
Varför inte en lack med pinuppa ? Ja sådana som fanns på 2:a världskriget bomplan.
Strunta i fransarna ! Verkligen "beige" med sådana i styrändarna.

Rock on !
/Peter

Har du redan hunnit vurpa o slagit i huvet :va

inte så illa som de kunde vat iaf, ska bli intressant att se den när den e lackad o klar. Bara du inte gör denna rosa :D

teambyte till rökande hårdrockare och nu detta, ja fan, kan nog bli ett svin av dig också till sist :)

Cool

bara jörgen som kan hålla på här på SH som inte håller sig till kåpad SHoj, så nu får du allt sälja skiten..

Har du kontrolerat din mentala halsa pa sistonde???? Trodde du var racing fantast.

/Olof

Mja... Den mentala hälsan är det lite sissådär med :tungan , men detta är ju så långt ifrån racing att det inte ens konkurrerar. Racing är såklart no.1 men jag glider hellre runt på en sån här en lördagkväll än att jobba med att tillfälligt ställa på o försäkra racehojen för en sväng in till stan.

Sen har jag ju lackintresset också och det är roligare att lägga tid på att lacka en custom än att lacka krashkåpset :) Blir fint detta :yoparty

Kommer du att köra snabb, mellan eller långsam gatgrupp på träningarna på Falkenbergsbanan?

ser ut som du saknar hälften av delarna på den ju:tummenupp
jag kan se dig om 3 år med en fet kossa ii en gammal jänk med tvilingar och allt.:tuttar kommer man se mycket av på denna kossa:)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT