Ny r6:a?

• Thread starter Thread starter kjuze
  • Start date Start date
kjuze skrev:
Precis som att man blir mer körsugen av att vara på denna sida blir mindre utav att inte vara det. Och tappar man suget så blir det lätt att man lägget pengarna på en lägenhet eller något istället.

Om intresset(eller suget)står och faller med internet hade jag lagt pengarna på nåt annat..

RoLLER skrev:
Aa, R6'an e lam. Köp en R1'a istället. Det e en bra första hoj när man e född 84 och e 19-20 år.

jag är 20. Och vem har sagt något om första hoj? Inte jag iaf.

P@trik skrev:
Om intresset(eller suget)står och faller med internet hade jag lagt pengarna på nåt annat..

Vem har påstått att det står och fallet, ja har väl skrivit att chansen blir mindre eller hur? Varför skriver du saker och påstått att jag skrivit dem?

Jag tycker jag förklarat ganska bra vad jag menar och det är inte speciellt långsökt egentligen.

Det jag menar är alltså detta och inget annat:
Att det blir lättare att glida in på något annat om man inte får tillgång till forum som detta. Tex ställa försäkringfrågor till er som kört ett tag. Eller ha fundering. Om man inte får svar på dessa funderingar så minskar ju chansen jämnfört med om man har tillgång till ett forum som detta och kan få svar och kanske kommentarer som det är klart du ska köpa det är skitskoj osv.

Förstår du nu?
Mvh

kjuze skrev:
Förstår du nu?
Mvh

Nej,men vad vet jag.
Jag hade hoj innan jag hade data..

Du behöver inte förklara vidare nått för mig,du vet själv vad som känns rätt för dig..

Köp en hoj till nästa sommar så kanske allt faller på plats.. :tummenupp

Last edited:
Felet är nog det sätt du startade tråden på.
moppefuckovarning ringde nog i huvet på Swedie.

Det är ganska många som bara frågar nåt enkelt som man kan söka upp själv, bara före att snacka med polarna om, intresset finns liksom inte.

Angående avtalet var det hårt att man måste äga en sporthoj, man kan vilja köpa en.
Fast visst är det väldigt många här som inte har nån hoj alls.

matte_r6 skrev:
När blev en mortard (eller hur det nu stavas) en sporthoj. Inte ännu vad jag vet?! eller? så då ska inte dom få vara med heller?

öhm? så en sporthoj är bara en plastraket med en radfyra i?? folk tävlar i supermotard också. då är det väl en sport?

Jag stör mig väl egentligen inte så mycket på att folk inte äger hoj men jag tycker att det sista året har det tilkommit fler och fler som grötar ned forumet i tid och otid utan att själva ha så mycket kunskaper eller egentligen tillföra en tråd något.

Det sagt så tycker jag att man ändå bör uppmuntra folk som vill komma in i MC-världen.

Klart trådskaparen ska köpa hoj!

Fråga så mycket du vill. Men välj orden bättre nästa gång så kanske det inte blir såna reaktioner.
"R6 ser lam ut" ----> "R6 skulle vara tuffare om den såg ut som t.ex. en R1"

Anser motard vara en sporthoj, då man inte sitter som i en fåtölj och det innebär lite mer aktiv körning + busegenskaper :)

Edit: skriver långsamt

Silwer skrev:

Det är ganska många som bara frågar nåt enkelt som man kan söka upp själv, bara före att snacka med polarna om, intresset finns liksom inte.

Angående avtalet var det hårt att man måste äga en sporthoj, man kan vilja köpa en.

Moppefuckovarning? Förstår inte varför många på detta forum är så besatta av att nedvärdera andra. Är det kanske för att man inte är så jävla all that själv?

Jag startade den inte för att snacka med polarna utan för att jag var intreserad av svaret. Jag sökte men hittade inget om bilder på r6 2005, jag var inne på yamaha.se men hittade inget där heller. Därför startade jag tråden.

kjuze skrev:
Moppefuckovarning? Förstår inte varför många på detta forum är så besatta av att nedvärdera andra. Är det kanske för att man inte är så jävla all that själv?

Jag startade den inte för att snacka med polarna utan för att jag var intreserad av svaret. Jag sökte men hittade inget om bilder på r6 2005, jag var inne på yamaha.se men hittade inget där heller. Därför startade jag tråden.
Som sagt, vad du ville och det sken ditt första inlägg ger är 2 skilda saker.
Du måste inte förklara dig för mig på nåt sätt, men som ny på forumet så kan man behöva skärpa till sig så man blir tagen på rätt sätt eftersom ingen vet vem du är och hur du brukar skriva.
Bara en tanke.

Och snacket om hur all that man är kan du ju lägga ner, har du kunskaper att bidra med i forumet står det dig fritt att svara på och även rätta andra som skriver.

Diversion skrev:
Jag stör mig väl egentligen inte så mycket på att folk inte äger hoj men jag tycker att det sista året har det tilkommit fler och fler som grötar ned forumet i tid och otid utan att själva ha så mycket kunskaper eller egentligen tillföra en tråd något.

Det sagt så tycker jag att man ändå bör uppmuntra folk som vill komma in i MC-världen.

Jag har lärt mig väldigt mycket av att vara på detta forum och hade jag inte hittat hit så vet jag inte om man vore lika säker på att man skulle köpa hoj.

Det är klart man ska uppmuntra, allt annat är bara destruktivt för MC åkarna i de långa loppet.

Hurtig skrev:
med risk för att bli bannad av swedie.. (om han är på lite dåligt humör).
Men jag fick bara en tanke nu..
hur hade du tänkt göra med alla som inte äger en hoj??
vad jag vet som finns det en par stycken som inte har någon eller har sålt/klotat (så dom har ingen hoj) borde inte dom rent teoretiskt sett gör sig skyldiga till typ avtals brott?
som sakt det var bara en tanke... :hej
asså har du en hoj, ägt en hoj.. säljer.. o avsltuar inte sporten helt utan har plan att fortsätta köra hoj så klart du får vara på sajten. Även om du kommer hit o inte har hoj, och söker hjälp om nått specifikt pga hojköp osv... så äre bara o regga o vara glad.

Jag är bara lite sur o grinig som vanligt :p

Kjuze, jag ber dig inte lämna sajten, inte heller kommer jag banna. Jag vill bara inte ha hit "obehöriga"... Du är av en typ som lägger en massa inlägg, men verkar inte ha nått direkt intresse av att äga en hoj. Jag ogillar spammers bara...

O som andra sagt, så bara för att du inte får besöka denna sajten så minskar ditt hojintresse... då har du mer intresse av att titta o prata om hojar mer än att äga.

äh.. cirklar

Silwer skrev:
Som sagt, vad du ville och det sken ditt första inlägg ger är 2 skilda saker.
Du måste inte förklara dig för mig på nåt sätt, men som ny på forumet så kan man behöva skärpa till sig så man blir tagen på rätt sätt eftersom ingen vet vem du är och hur du brukar skriva.
Bara en tanke.

Jag är inte riktigt säker på vad du menar med ge sken. Menar du med då hur jag skriver inlägget? Hur skulle jag skrivit för att det låtit tillskärpt och inte moppefuckat? Vore bra och veta till nästa gång.

kjuze skrev:
Jag har lärt mig väldigt mycket av att vara på detta forum och hade jag inte hittat hit så vet jag inte om man vore lika säker på att man skulle köpa hoj.

Det är klart man ska uppmuntra, allt annat är bara destruktivt för MC åkarna i de långa loppet.
Du har PM om 5min.

Silwer skrev:

Jag tror väll att man inte vill att SH.com ska bli ett moppe forum med
onödiga/tråkiga och helt orelevanta inlägg!
Och eftersom hjärtat av forumet är sporthojjar så vill man väll inte
att det ska komma in för mycket annat som ändrar på grundstrukturen!

kjuze skrev:
Jag är inte riktigt säker på vad du menar med ge sken. Menar du med då hur jag skriver inlägget? Hur skulle jag skrivit för att det låtit tillskärpt och inte moppefuckat? Vore bra och veta till nästa gång.
Det där släpper vi nu.
Jag är bara vanlig medlem här och inget annat.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti