Ny personlig utrustning inför säsongen 04..lägg upp bilder här

Bandit

Ha skoj
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Grizzly 600
Själv har jag handlat ett nytt skinnställ....och så här kan det se ut då :D

Bifogat

• spyke.jpg
    spyke.jpg
    58.6 KB · Visningar: 243
Last edited:
Bandit skrev:

Haha, vilken kille :D
Förstår att Kylie blir sugen :lol

Själv så ska jag köpa ny hjälm (den förra blev som bekant lite repig i somras). Har varit och provat olika men det blir nog en Shoei XR-1000 som ser ut såhär:
(Nya handskar ska det också bli men vet inte vilka)

Bifogat

• xr_1_alloyTc1_xl.jpg
    xr_1_alloyTc1_xl.jpg
    24.9 KB · Visningar: 74
Bandit skrev:

Jävla snyggt ställ... Nästan lika fint som mitt....

Ny utrustning för mig är det som jag fick dagen efter att min hoj gav upp denna säsong, ett nytt alpinestars ryggskydd (istället för ett AP cross ryggskudd) och sen mina Alpinestars GP plus handskar, helt underbara handskar.
Nu är jag helt Alpinestars utrustad förutom arai hjälmen, som även den är i mästerklass...

Jo förresten, jag har beställt en Fuzhat, men vilket det blev berättar jag inte, ni får i sommar se vilket djur som kan köra längst på bakhjulet....

Jag måste också handla nytt till sommaren.
Hjälm blir nog Arai eller Shoei. Skinnställ vet jag ej ännu, men det snyggaste. :)
Sen ska jag nog beställa allväderställ från tyskland, modell som sitter tight och utanpåliggande kolfiberskydd...

Om ni ska köpa skinnställ så är det helställ som gäller nu....tvådelat är helt ute :D

Bandit skrev:
Om ni ska köpa skinnställ så är det helställ som gäller nu....tvådelat är helt ute :D

Lustigt nog förstår jag inte varför jag inte köpt helställ, jag har ju ändå varrit ganska principfast och aldrig kört med bara jacka i sommar, så man skulle ju lika gärna kunnat ha hafft det...

Å andra sidadn ska jag inte åka omkull någe mer, så det kommer ändå inte att gå upp i dragkedjan heller...

Nu är det inte så länge tills sommaren är här, snart har jul & nyår passerat, sen är det bara tre månader tills det är dags att fundera på att ställa på bågen (iallafall med lite tur och mycket blåslampa)... :banana

Jag har bestämt mig för att sluta åka i mina "touringhandskar" (som dock kan vara bra ibland) och inhandla ett par Alpinestars GP-plus...dyra men smakar det så kostar det som bekant.

Var precis och provade på TwoWheels och dom sitter riktigt bra :tummenupp

Bifogat

• gp-plus-black-fr.jpg
    gp-plus-black-fr.jpg
    10.9 KB · Visningar: 47
Hjälm och 3 par handskar har det också blivit...svårt att hitta ett par riktigt varma handskar som det samtidigt finns nån körkänska i tyck jag.

Bifogat

• shit.jpg
    shit.jpg
    44.7 KB · Visningar: 63
Bandit skrev:
Hjälm och 3 par handskar har det också blivit...svårt att hitta ett par riktigt varma handskar som det samtidigt finns nån körkänska i tyck jag.
Jag har nästan samma problem när jag kör skoter, värmen är sällan problemet det finns ju hantagsvärmare. Körkänslan däremot kan vara svår, tunna handskar bra känsla men jag får stora blåsor i händerna (kärringhänder kanske), tjocka handskar varma men man blir stum i underarmarna. Det bästa jag har komit fram till är en mjuk lagomt tunn skinnhandske. Jag skall i vinter prova SM handsken den är det många som kör med, den är mjuk och lagomt tunn. Jag tror priset inkl frakt var ca 250 kr. Här är en länk till tillverkaren http://www.jernbergs.se/ finns ingen bild på sidan men han kan skicka dig en broschyr.
Ett tips om man fryser om händer är att tejpa silvertape på ovansidan av handen.

RJ skrev:
Jag har nästan samma problem när jag kör skoter, värmen är sällan problemet det finns ju hantagsvärmare. Körkänslan däremot kan vara svår, tunna handskar bra känsla men jag får stora blåsor i händerna (kärringhänder kanske), tjocka handskar varma men man blir stum i underarmarna. Det bästa jag har komit fram till är en mjuk lagomt tunn skinnhandske. Jag skall i vinter prova SM handsken den är det många som kör med, den är mjuk och lagomt tunn. Jag tror priset inkl frakt var ca 250 kr. Här är en länk till tillverkaren http://www.jernbergs.se/ finns ingen bild på sidan men han kan skicka dig en broschyr.
Ett tips om man fryser om händer är att tejpa silvertape på ovansidan av handen.

ok......handskarna som är längst till vänster är riktigt varma faktiskt men lite för tjocka tyck jag...handskarna längst till höger är i neoprene och fungerar(värmer) även om dem blivit blöta..men dem är för kalla vinterkörning(men det är super bra känsla i dem, nästan bättre än i sommar handskarna)...men på skotrar har man väl handtagsvärmare så då skulle dem nog fungera tror jag.

Jag har kört med neoprenhandskar på skoter men det fungerar ej för mig, får alldeles för mycket blåsor vilket är synd för känslan är ju perfekt. Fast kör jag crosshoj med samma handskar går det bra men å andra sidan väger ju crossen hälften mot skotern, färre kilon att bryta runt.

Opps blev visst :felämne

Började med ett mesigt delat ställ Bogo.. men sen blev jag tuff å ball och skaffade ett helt Motegi... till sommaren blir det kanske nåt nytt...måste bara få tag i en hoj först.

Bifogat

• bogo.jpg
    bogo.jpg
    12.3 KB · Visningar: 52
  • hoj1.jpg
    hoj1.jpg
    12.7 KB · Visningar: 54
D-MAN 660 skrev:
Började med ett mesigt delat ställ Bogo.. men sen blev jag tuff å ball och skaffade ett helt Motegi... till sommaren blir det kanske nåt nytt...måste bara få tag i en hoj först.

Skit i stället...bara du sätter dem fränaste tricken...he det enda som räknas, he ba amatörer (typ jag) som måste skaffa posör grejor för att vara ball :tungan
Det fränaste skinnstället är det stället som har mest battlescars :tummenupp :tummenupp

bandit: det är väl bara att montera dit handtagsvärmare.. det har polaren gjort... :tummenupp

Jag skulle vilja ha detta ställ till sommaren, det ser bra ut på henne iaf :)

(men varför syns inte min bild som alla andras gör, vad gör jag för fel)

Bifogat

Last edited:
Den satt jättefint på henne (speciellt rumpan) :) ....blir kanon på dig också :tummenupp

Bifogat

• Dainese Monza.jpg
    Dainese Monza.jpg
    15.9 KB · Visningar: 85
Bandit skrev:
Den satt jättefint på henne (speciellt rumpan) :) ....blir kanon på dig också :tummenupp

Du är snäll du =) men jag vet fortfarande inte vad jag gjorde för fel med bilden...

Eva skrev:
Du är snäll du =) men jag vet fortfarande inte vad jag gjorde för fel med bilden...

Din bild var en .bmp bild. Alla .bmp och .gif blir attachments istället för småbilder. Bandit gjorde bara om din bild till en .jpg.

Men som sagt, snyggt ställ. Skulle nog vara skitfint på dig :tummenupp

cbjorkman skrev:
Din bild var en .bmp bild. Alla .bmp och .gif blir attachments istället för småbilder. Bandit gjorde bara om din bild till en .jpg.

Men som sagt, snyggt ställ. Skulle nog vara skitfint på dig :tummenupp

Tack, nu är jag en bättre och klokare människa :)
(kan jag ju få tro)

Jag funderar på denna kombinationen.
Byxorna svarta då och inte blå....

Vet ej om jag ska ha röd jacke eller svart. Svart funkar alltid men den blir lite tråkig. Rött livar som upp litegrann. Får väl kolla runt på mässan och bestämma mig när jag kommer hem. :yoparty

Bifogat

• harada_big.jpg
    harada_big.jpg
    32.1 KB · Visningar: 31
  • tz1jktred.jpg
    tz1jktred.jpg
    15.4 KB · Visningar: 34
  • trackpant.jpg
    trackpant.jpg
    16.1 KB · Visningar: 27
*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back