Ny pengainsamling - modig Malmöit

Lägg på 3 nollor på beloppet så finns det nog många som hade kunnat tänka sig ta "lite" mer fart.

Djävla högerpack! :mad:

Ja, det kan i alla fall inte vara vänsterpack/kommunister, med tanke på att majoriteten av kommunistiskt styrda länder fullständigt skitit i miljön innan? Har svårt att tänka mig de skulle bry sig nu helt plötsligt. :gnissla

modig?:va idiotmalmöit snarare...:huvet man kan väl för fan inte resonera fram nåt i stil med: "vafan, ungjävlarna gör ju att jag kommer för sent till mitt jättesuperviktiga möte! nu jävlar mejar vi ner dem!" :dummer :va :huvet

modig?:va idiotmalmöit snarare...:huvet man kan väl för fan inte resonera fram nåt i stil med: "vafan, ungjävlarna gör ju att jag kommer för sent till mitt jättesuperviktiga möte! nu jävlar mejar vi ner dem!" :dummer :va :huvet

Men det var ju inte så att dom inte såg när han kom eller inte kunde flytta på sig!:mad: Dom stog ju där och ber ju om att få bli påkörda, om en bil står o tutar och kör mot en så inser man väl att det är dax att flytta på sig?
Skulle väll vara dominator rocks och hans dagis ungar som inte fattar det ihop med vänsterpacket:huvet :näsblod

Men det var ju inte så att dom inte såg när han kom eller inte kunde flytta på sig!:mad: Dom stog ju där och ber ju om att få bli påkörda, om en bil står o tutar och kör mot en så inser man väl att det är dax att flytta på sig?
Skulle väll vara dominator rocks och hans dagis ungar som inte fattar det ihop med vänsterpacket:huvet :näsblod

nej, men det är väl fortfarande inte ok att bara köra på när man märker att de inte flyttar sig?:va visst, tomma hot och sånt skit men ändå, man får väl ändå prioritera människoliv framför att komma i tid?:va jag menar, någon hade ju kunnat bli allvarligt skadad (även om det nu bara handlar om vänsterpack)... sen menar jag inte att skitungarna är oskyldiga heller, men deras handlingar rättfärdigar inte en hit&run.

Det är oförsvarligt att köra över någon på det här sättet. Å andra sidan behövs det en manifestation från vanligt folk mot d ehär galningarna som blockerar gator och tar sig friheter på andras bekostnad.

Markus 200:-
t-rex 100:-
UrbanTiger 3:-
Ankan: 100:-

Eh, va?
Det är klart man kan. Och borde.
Jävla parkas-smuts i tajta jeans och trasiga skor som står och jävlas med folk, de borde precis som andra terrorister skjutas egentligen. Om någon får sin fot överkörd är det det minsta man kan begära faktiskt.

nej, men det är väl fortfarande inte ok att bara köra på när man märker att de inte flyttar sig?:va visst, tomma hot och sånt skit men ändå, man får väl ändå prioritera människoliv framför att komma i tid?:va jag menar, någon hade ju kunnat bli allvarligt skadad (även om det nu bara handlar om vänsterpack)... sen menar jag inte att skitungarna är oskyldiga heller, men deras handlingar rättfärdigar inte en hit&run.

Men skit!!! Så om jag ställer mig framför din yterdörr och vägrar flytta på mig, stannar du hemma då hela dagen för rädsla att jag kan skada mig om du slår upp dörn?:va :huvet

Aha, du menar exakt som demonstranterna gjorde alltså. Då förstår jag.

Nej inte alls, om demonstranterna är missnöjda med klimatpolitik t.ex. så står det dem fritt att med parlamentariska medel framföra den åsikten, det är rent av bra för debatten om de gör det. Att de ska störa ordningen för vanligt folk och kanske riskera även hälsan för människor är inte acceptabelt. Har du funderat på vad som kan hända i trafiken om den stopaps upp? Inte bara kanske någon missar sin arbetsintervju, sin hämtpizza, sitt flygplan - det kanske är någon annan stackare som blir liggandes i en ambulans på väg till sjukhuset.

Låt dem stå på ett torg med banderoller, näbbstövlar, dreadlocks, che-trjor och annat kommunistskit om de vill men de ska inte manifestera på vanligt folks bekostnad.

Det är svårt att utröna om tråden bygger på djup ironi, djup idioti eller bara på litet för litet att göra på jobbet. :tungan

EDIT: Nu vet jag.

Last edited:
Last edited:
Vi ska ha en lista som kommer upp i 1000:- och någon som kan överlämna till det namn och adress som jag luskar reda på, innan folk börjar betala in.

En idé kan vara att skicka blommor om man bara får ihop en lax pckså. För att täcka bötern måste man nog upp i minst fem lappar.

Hur mycket vill du bidra?

Nej inte alls, om demonstranterna är missnöjda med klimatpolitik t.ex. så står det dem fritt att med parlamentariska medel framföra den åsikten, det är rent av bra för debatten om de gör det. Att de ska störa ordningen för vanligt folk och kanske riskera även hälsan för människor är inte acceptabelt. Har du funderat på vad som kan hända i trafiken om den stopaps upp? Inte bara kanske någon missar sin arbetsintervju, sin hämtpizza, sitt flygplan - det kanske är någon annan stackare som blir liggandes i en ambulans på väg till sjukhuset.

Låt dem stå på ett torg med banderoller, näbbstövlar, dreadlocks, che-trjor och annat kommunistskit om de vill men de ska inte manifestera på vanligt folks bekostnad.

Det satt ett gäng hojåkare på gatan utanför McDonalds när jag kom åkandes. Jag vet inte vad de gjorde när de satt där på sina hojar men jag tutade på dem så att de skulle fatta att de skulle flytta på sig. Det gjorde de inte så jag körde över fanskapen.

Vill du ha mitt kontonummer?

Nej inte alls, om demonstranterna är missnöjda med klimatpolitik t.ex. så står det dem fritt att med parlamentariska medel framföra den åsikten, det är rent av bra för debatten om de gör det.
Absolut.
Att de ska störa ordningen för vanligt folk och kanske riskera även hälsan för människor är inte acceptabelt.
Nix, det håller jag naturligtvis med om. Att engagera sig i miljödebatten är positivt, men om omdömet inte riktigt räcker till så blir resultatet helt förkastligt.
Men att ta steget att köra på någon förutsätter ännu sämre omdöme. Den som raljerar om insamling till bilisten, och argumenterar för att demonstranterna borde skjutas, och alltihop tillsammans med förvirrade utläggningar om politiska ideologier sänker sig med glädje och entusiasm till en fascinerande låg omdömesnivå...

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla