Biturbo
Min går i etthundra!
Bättre att samla pengar och hyra en plogbil till nästa aktion... Djävla vänsterpack.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet inte riktigt ännu. Har de fått tag på idioten som körde bilen?
modig?idiotmalmöit snarare...
man kan väl för fan inte resonera fram nåt i stil med: "vafan, ungjävlarna gör ju att jag kommer för sent till mitt jättesuperviktiga möte! nu jävlar mejar vi ner dem!"
![]()
![]()
![]()
Men det var ju inte så att dom inte såg när han kom eller inte kunde flytta på sig!Dom stog ju där och ber ju om att få bli påkörda, om en bil står o tutar och kör mot en så inser man väl att det är dax att flytta på sig?
Skulle väll vara dominator rocks och hans dagis ungar som inte fattar det ihop med vänsterpacket![]()
![]()
Aha, du menar exakt som demonstranterna gjorde alltså. Då förstår jag.Att för höga ideal och samhällets bästa riskera inte bara sin egendom utan frihet är modigt. Och ärorikt.
modig?idiotmalmöit snarare...
man kan väl för fan inte resonera fram nåt i stil med: "vafan, ungjävlarna gör ju att jag kommer för sent till mitt jättesuperviktiga möte! nu jävlar mejar vi ner dem!"
![]()
![]()
![]()
nej, men det är väl fortfarande inte ok att bara köra på när man märker att de inte flyttar sig?visst, tomma hot och sånt skit men ändå, man får väl ändå prioritera människoliv framför att komma i tid?
jag menar, någon hade ju kunnat bli allvarligt skadad (även om det nu bara handlar om vänsterpack)... sen menar jag inte att skitungarna är oskyldiga heller, men deras handlingar rättfärdigar inte en hit&run.
:svullo
Aha, du menar exakt som demonstranterna gjorde alltså. Då förstår jag.
Köra hoj ?Kom ihåg det den dagen en billist lackar ur på dig när du kör hoj...
men deras handlingar rättfärdigar inte en hit&run.
Ändrar mig, dt var jag, (de börjar samla in pengar).
Tycker du jag skall sätta ut mitt kontonr i tråden, eller?
Vi ska ha en lista som kommer upp i 1000:- och någon som kan överlämna till det namn och adress som jag luskar reda på, innan folk börjar betala in.
En idé kan vara att skicka blommor om man bara får ihop en lax pckså. För att täcka bötern måste man nog upp i minst fem lappar.
Hur mycket vill du bidra?
Nej inte alls, om demonstranterna är missnöjda med klimatpolitik t.ex. så står det dem fritt att med parlamentariska medel framföra den åsikten, det är rent av bra för debatten om de gör det. Att de ska störa ordningen för vanligt folk och kanske riskera även hälsan för människor är inte acceptabelt. Har du funderat på vad som kan hända i trafiken om den stopaps upp? Inte bara kanske någon missar sin arbetsintervju, sin hämtpizza, sitt flygplan - det kanske är någon annan stackare som blir liggandes i en ambulans på väg till sjukhuset.
Låt dem stå på ett torg med banderoller, näbbstövlar, dreadlocks, che-trjor och annat kommunistskit om de vill men de ska inte manifestera på vanligt folks bekostnad.
Absolut.Nej inte alls, om demonstranterna är missnöjda med klimatpolitik t.ex. så står det dem fritt att med parlamentariska medel framföra den åsikten, det är rent av bra för debatten om de gör det.
Nix, det håller jag naturligtvis med om. Att engagera sig i miljödebatten är positivt, men om omdömet inte riktigt räcker till så blir resultatet helt förkastligt.Att de ska störa ordningen för vanligt folk och kanske riskera även hälsan för människor är inte acceptabelt.
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |