Ny Påve är vald

Hur många röster fick han då? :rolleyes:

Bifogat

• IntresseklubbenAntecknar.jpg
    IntresseklubbenAntecknar.jpg
    43.3 KB · Visningar: 85
Ta det med en nypa salt. Aftonbladet...

Längst ner står ju dessutom att "världen väntar på att få veta vem den nya Påven är" samtidigt som rubriken säger vem det blev. :va

Gustav1 skrev:
Längst ner står ju dessutom att "världen väntar på att få veta vem den nya Påven är" samtidigt som rubriken säger vem det blev. :va
Jag väntar inte det minsta på vem det blir. Okej, bra om det blir nån, men inte engagerar jag mig, eller bryr mig speciellt mycket.

hållundan skrev:
Jag väntar inte det minsta på vem det blir. Okej, bra om det blir nån, men inte engagerar jag mig, eller bryr mig speciellt mycket.

Nej, jag skiter också i det. Vore roligt om det blivit en tjej eller neger dock. :D

Men du, slutspelet är slut. :7peta :finger

Gustav1 skrev:
Nej, jag skiter också i det. Vore roligt om det blivit en tjej eller neger dock. :D

Nya blev den tyske kardinalen Joseph Ratzinger, till ny påve. Han kommer att bära namnet Benedictus XVI.

jag skiter fullständigt i vem som är, hade dock varit kul med en neger eller tjej, kan tänka mig oddsen på det... :banana

Gustav1 skrev:

Jag gottar mig i glansen ett tag till...

En mörk eller tjej hade vart häftigare som påve, än någon avdankad tysk.

Världens största ledare borde angå alla på ett eller annat sätt. Över 1 milijard frivilliga anhängare. Ingen ledare i världen har så stor makt.

Sen kanske man inte bryr sig.
Synd jag tror att världen skulle behövt en mörk människa.

Qwerty skrev:
Världens största ledare borde angå alla på ett eller annat sätt. Över 1 milijard frivilliga anhängare. Ingen ledare i världen har så stor makt.

Sen kanske man inte bryr sig.
Synd jag tror att världen skulle behövt en mörk människa.

jag tycker det är roligt för dem som är tronde katoliker att ha fått en ny påve, mig spelar det inte så himla stor roll, det är ialla fall kul att veta vad den nya påven heter och det..

okej, inte för att låta dum eller så ( inte för att jag är djupttronde eller så) men hur kommer det sig att när dem väljer en ny påve så förlorar han sitt riktiga namn och får nåt annar namn?

Trötter skrev:
okej, inte för att låta dum eller så ( inte för att jag är djupttronde eller så) men hur kommer det sig att när dem väljer en ny påve så förlorar han sitt riktiga namn och får nåt annar namn?

Tror du jag kan sånt? Ser jag ut som djupt intresserad?

Trötter skrev:
hur kommer det sig att när dem väljer en ny påve så förlorar han sitt riktiga namn och får nåt annar namn?

Hittade detta på fragaprasten.nu:

1. Varför byter påven namn innan han blir påve?
Också ordensfolk, munkar och nunnor, byter namn för att antyda det radikalt nya med sitt liv att helt ställa sig i Kristi tjänst. Vissa nyare orden har dock inte denna sed.

Vad fint att dom valde en så ung påve! 78 år... Braaaa... Snart är det cirkus igen när gubbens pump börjar krångla. Dessutom sades det att han var en riktigt konservativ en. Det bådar ju inte gott i preventivmedelsfrämjandet.

Edit: Nu är jag inte så insatt i gubben men den här var bra: Ratzinger har också hävdat att rockmusik bara är "ett uttryck för fundamentala passioner". Källa: Aftonbladet iofs. men ändå!! Ser ut som att det blir bra det här med denna förståelse för nutiden.

Last edited:
Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...