Ny på Sporthoj.com

FreddeFZR

Bättre sent än aldrig
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Bollebygd
Hoj
FZR1000 -95a
Hej!

Tog A-körkortet 8.e juni i år efter att ha övningskört på trafikskolan "Körkortet" vid Vågmästarplatsen under våren. God känsla när trafikinspektören sa att "nu får du ta dig tillbaks till körskolan på egen hand" samtidigt som han skrev ut den lilla vita lappen.

Sedan följde en jobbig tid med nytaget körkort utan MC. Den fick dock ett slut den 20.e juni när jag tog bussen till Malmö med stället i ryggsäcken och köpte min gamla drömhoj, en FZR1000. Efter att ha testkört och gjort upp affären tog jag originalljuddämparen i ryggsäcken och åkte till McDonalds och Statoil. Sedan hade jag 30 sköna mil i sadeln framför mig. Efter 1½ timme stannade jag vid Susedalens rastplats och vilade tio minuter under en ek. Sedan fortsatte färden hem med dyrgripen.

Nu har jag pendlat med MC i fyra veckor och det har aldrig känts roligare att gå upp på morgonen och åka till jobbet. Problemet är bara att så fort man kommit fram så längtar man efter att få åka hem igen... Räknar med att kunna köra åtminstone september ut innan avställning.

Vi ses på R40 Bollebygd - Gbg.

M V H Fredrik
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
FreddeFZR skrev:
Hej!

Tog A-körkortet 8.e juni i år efter att ha övningskört på trafikskolan "Körkortet" vid Vågmästarplatsen under våren. God känsla när trafikinspektören sa att "nu får du ta dig tillbaks till körskolan på egen hand" samtidigt som han skrev ut den lilla vita lappen.

Sedan följde en jobbig tid med nytaget körkort utan MC. Den fick dock ett slut den 20.e juni när jag tog bussen till Malmö med stället i ryggsäcken och köpte min gamla drömhoj, en FZR1000. Efter att ha testkört och gjort upp affären tog jag originalljuddämparen i ryggsäcken och åkte till McDonalds och Statoil. Sedan hade jag 30 sköna mil i sadeln framför mig. Efter 1½ timme stannade jag vid Susedalens rastplats och vilade tio minuter under en ek. Sedan fortsatte färden hem med dyrgripen.

Nu har jag pendlat med MC i fyra veckor och det har aldrig känts roligare att gå upp på morgonen och åka till jobbet. Problemet är bara att så fort man kommit fram så längtar man efter att få åka hem igen... Räknar med att kunna köra åtminstone september ut innan avställning.

Vi ses på R40 Bollebygd - Gbg.

M V H Fredrik

Välkommen!! Kolla in Borås- och gbg-delen!! :tummenupp
 

FreddeFZR

Bättre sent än aldrig
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Bollebygd
Hoj
FZR1000 -95a
Tack för välkomnandet! Har antagligen redan hälsats välkommen av någon här på forumet, när jag blev omkörd av en sporthoj på bakhjulet på Lundby-leden i påfartsfilen efter korset mot Vågmästarplatsen. Det hela såg stabilt ut trots att vägen är spårig just där.
 

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös
Grattis!

Det är samma sak för mig, man längtar efter att få åka hem från jobbet...
 

JRT

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GS1000G, Husqvarna -53:a, Kines minimoto
Grattis och välkommen!
Vägen till och från jobbet kan bli precis hur lång och kurvig som helst!! :tummenupp
 

Mr duke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2005
Ort
stockholm
Hoj
Flakmoppe me gas+ 3växlad crescent med ringklocka och stödhjul
Wälkommen

Hoppas ta mitt kort nästa sommar funkar inte att glida runt på flakamoppen i fullt ställ längre.. börjar kännas lite fånigt och ut tittat nu.. :banana :yoparty
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top