Ny på Sporthoj.com

FreddeFZR

Bättre sent än aldrig
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Bollebygd
Hoj
FZR1000 -95a
Hej!

Tog A-körkortet 8.e juni i år efter att ha övningskört på trafikskolan "Körkortet" vid Vågmästarplatsen under våren. God känsla när trafikinspektören sa att "nu får du ta dig tillbaks till körskolan på egen hand" samtidigt som han skrev ut den lilla vita lappen.

Sedan följde en jobbig tid med nytaget körkort utan MC. Den fick dock ett slut den 20.e juni när jag tog bussen till Malmö med stället i ryggsäcken och köpte min gamla drömhoj, en FZR1000. Efter att ha testkört och gjort upp affären tog jag originalljuddämparen i ryggsäcken och åkte till McDonalds och Statoil. Sedan hade jag 30 sköna mil i sadeln framför mig. Efter 1½ timme stannade jag vid Susedalens rastplats och vilade tio minuter under en ek. Sedan fortsatte färden hem med dyrgripen.

Nu har jag pendlat med MC i fyra veckor och det har aldrig känts roligare att gå upp på morgonen och åka till jobbet. Problemet är bara att så fort man kommit fram så längtar man efter att få åka hem igen... Räknar med att kunna köra åtminstone september ut innan avställning.

Vi ses på R40 Bollebygd - Gbg.

M V H Fredrik
 
FreddeFZR skrev:
Hej!

Tog A-körkortet 8.e juni i år efter att ha övningskört på trafikskolan "Körkortet" vid Vågmästarplatsen under våren. God känsla när trafikinspektören sa att "nu får du ta dig tillbaks till körskolan på egen hand" samtidigt som han skrev ut den lilla vita lappen.

Sedan följde en jobbig tid med nytaget körkort utan MC. Den fick dock ett slut den 20.e juni när jag tog bussen till Malmö med stället i ryggsäcken och köpte min gamla drömhoj, en FZR1000. Efter att ha testkört och gjort upp affären tog jag originalljuddämparen i ryggsäcken och åkte till McDonalds och Statoil. Sedan hade jag 30 sköna mil i sadeln framför mig. Efter 1½ timme stannade jag vid Susedalens rastplats och vilade tio minuter under en ek. Sedan fortsatte färden hem med dyrgripen.

Nu har jag pendlat med MC i fyra veckor och det har aldrig känts roligare att gå upp på morgonen och åka till jobbet. Problemet är bara att så fort man kommit fram så längtar man efter att få åka hem igen... Räknar med att kunna köra åtminstone september ut innan avställning.

Vi ses på R40 Bollebygd - Gbg.

M V H Fredrik

Välkommen!! Kolla in Borås- och gbg-delen!! :tummenupp
 
Tack för välkomnandet! Har antagligen redan hälsats välkommen av någon här på forumet, när jag blev omkörd av en sporthoj på bakhjulet på Lundby-leden i påfartsfilen efter korset mot Vågmästarplatsen. Det hela såg stabilt ut trots att vägen är spårig just där.
 
Grattis!

Det är samma sak för mig, man längtar efter att få åka hem från jobbet...
 
Grattis och välkommen!
Vägen till och från jobbet kan bli precis hur lång och kurvig som helst!! :tummenupp
 
Wälkommen

Hoppas ta mitt kort nästa sommar funkar inte att glida runt på flakamoppen i fullt ställ längre.. börjar kännas lite fånigt och ut tittat nu.. :banana :yoparty
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top