Ny moped hemma.

Antingen är du väldigt storväxt eller så är bilden photoshopad när hojen ser rent för liten ut bakom den kroppshyddan. :va :crash

Uscha, inget roligt. Men som sagt kunde gått mycket värre! Chockrosa all the way:tungan

Som någon nämnde, är du jävligt stor eller är hojen såpass liten?:va

Jag är rätt storväxt ja. Ca 190cm och 120kg drygt. Kan väl se lite komiskt ut när en klump som jag kommer på en sporthoj men fasen så mycket bättre än att förstärka "fetto"-imagen men att köra en Triumph Rocket 3 eller HD Electra Glide. HUGA.

EDIT: Bättre såhär...

rc8r3.jpg

Än såhär...

fat_man_bike.jpg

Skägget är förberedelse inför vargavintern som kommer här om några veckor.

Det där e fanimej kärlek, en hojåkare med kryckor som kramar om sin nya hoj, ränderna går aldrig ur.
Krya påre.

Vad som inte syns på bilden är mina tårar över att jag inte kommer kunna köra den förrän nästa vår. :(

Jojo, den väntan var lite svår att upptäcka när jag kom stressande tillbaka och ser Dig kravla upp på vägen som en skadeskjuten björnhona. Det krävdes väl skarp tillsägelse för att Du skulle begripa att Du skulle ligga still och känna efter, hade Du fått råda skulle Du nog ha bärgat hojen också:mad:

:)

Jag och Niklas passerade ju kurvan förra helgen, då låg det ännu mer grus i kurvan än när Du precis botaniserat i faunan. Så den är nog en utmaning både för två- och fyrhjuligt, oaktat insektsklet och motljus.

Nåja, nu har Du en fin moppe som kommer att räcka långt, dyker upp och beundrar gökuret i morgon:)

Nja, riktigt så ivrig kände jag mig inte att ställa mig upp. Även om adrenalinet pumpade duktigt hade jag rätt ont. :)

Tror t.o.m en zzr1400 skulle se liten ut bredvid dig :)
Snyggt som tusan med såväl gips som Österrikare, gratulerar!

Ja vi har ju träffats på Två Hjul en gång så du vet ju vilket format jag är. Ingen hoj ser direkt stor ut bredvid mig är jag rädd. :hihi

Hade du brutit högerfoten, så hade du säkert redan provkört. Bakbromsen använder man ju inte ändå :hihi
Fin hoj och gött att det inte gick "värre" i crashen. Du har ju timat den bra i alla fall utifrån säsongen. :)

Tro mig, jag har tänkt tanken att köra även med vänsterfoten. Ettan är ju rätt lång på en sporthoj nämligen. Problemet är bara den psykologiska biten samt att jag vet att benet inte går att stödja på. Stoppen blir halvbesvärliga, speciellt när man i 90% av fallen står med vänsterfoten i backen (i alla fall jag).

Hursomhelst, tackar för all omtanke och gratulationer. Nästa år blir förhoppningsvis ett bättre hojår även om detta tills olyckan var skitbra. Hann nästan bränna 1000mil i år, varav nästan 800 på MT-01:an. :tummenupp

Last edited:
You only live once! :D

Japp, har en djupt religiös anställd som hävdar att vi alla (inte riktigt alla) kommer till himmelen (stavas det verkligen så?) Jag tycker det låter toppen och har frågat om man kan köra motorcykel "däruppe".
-Jajemen, det finns alla sorters motorcyklar och banor du/ni kan köra på.
-Det låter ju helt sjukt men finns mojja83 och JJcbrJJ där också?
Han ser för en sekund tveksam ut men svarar:
- Jaaaaa, om dom har levt ett anständligt liv, så varför inte?

Han är numera avskedad, inte för att han är kristen, inte för han var arbetsskygg, inte för han tjata hål i huvudet på mig, inte för han var tokig utan för han var kass på att tvätta fönstrerna:död

Viktor, cool hoj, skrämmande skugga

Skönt att du klara klotningen så pass bra. :tummenupp
Nu när jag skrivit det och vi är tajta: snygg hoj!
Låna? ;)

Är du tjej och omformulerar frågan till :ligga? så är svaret: Ja, du får köra efteråt.

Chill mannen. :)
Nej och nej.
Tänkte bara hjälpa till och rasta pärlan, fast de e klart...
Skall den där köras som den är byggd för lär det nog vara en annan pilot än mig. :D

Chill mannen. :)
Nej och nej.
Tänkte bara hjälpa till och rasta pärlan, fast de e klart...
Skall den där köras som den är byggd för lär det nog vara en annan pilot än mig. :D

:D

Rasta pärlan får nog farsgubben sköta närmaste tiden sen blir det avställning och vinterskruvande. Ingen vits att betala svindyr försäkring när jag ändå inte kan köra. :)

:D

Rasta pärlan får nog farsgubben sköta närmaste tiden sen blir det avställning och vinterskruvande. Ingen vits att betala svindyr försäkring när jag ändå inte kan köra. :)

Respekt åt fadern som körde hem den! :Bugar
Körde hem från Arlanda till Borlänge igår å de va inte alltför varmt. :3freak
Jag hade nog inte velat lägga till 60mil på den turen skall erkännas. :rodnar

Tack för titten idag, vilken fin hoj Du fått tag på:)

För övrigt är det synd att Ni andra inte såg tillställningen idag - jag, Viktors farsa och Mattias (kompis åt Viktor) skruvade som besatta för att få bort spel i gashandtag och vettiga värden på hänget, allt medan Viktor satt på en stol, dirigerade och nogsamt skällde på oss när vi inte var tillräckligt noggranna med att dra fast prylarna i rätt vinklar!

Sedan reste han på sig under kraftiga protester när vi var tvungna att ha hans kroppshydda på plats för att mäta upp prylarna. Rena MotoGP-fasonerna Du börjar lägga Dig till med, var ska detta sluta? :gnissla:)

Nu är det bara Du klipper gipset, då en riktig hoj väntar på kärlek i garaget!

Grattis igen:tummenupp

Tack för titten idag, vilken fin hoj Du fått tag på:)

För övrigt är det synd att Ni andra inte såg tillställningen idag - jag, Viktors farsa och Mattias (kompis åt Viktor) skruvade som besatta för att få bort spel i gashandtag och vettiga värden på hänget, allt medan Viktor satt på en stol, dirigerade och nogsamt skällde på oss när vi inte var tillräckligt noggranna med att dra fast prylarna i rätt vinklar!

Sedan reste han på sig under kraftiga protester när vi var tvungna att ha hans kroppshydda på plats för att mäta upp prylarna. Rena MotoGP-fasonerna Du börjar lägga Dig till med, var ska detta sluta? :gnissla:)

Nu är det bara Du klipper gipset, då en riktig hoj väntar på kärlek i garaget!

Grattis igen:tummenupp

Tack desamma farbror. Vad skulle jag göra utan dig. :tummenupp

Nu är det bara fram med feta plånboken (igen) och pynta för lite auspuff och elektronik.

Avundsjuk? Inte alls :gråta Har inte kört Mig-29:an på länge men antar att den spelar i samma div.:tummenupp

Japp, har en djupt religiös anställd som hävdar att vi alla (inte riktigt alla) kommer till himmelen (stavas det verkligen så?) Jag tycker det låter toppen och har frågat om man kan köra motorcykel "däruppe".
-Jajemen, det finns alla sorters motorcyklar och banor du/ni kan köra på.
-Det låter ju helt sjukt men finns mojja83 och JJcbrJJ där också?
Han ser för en sekund tveksam ut men svarar:
- Jaaaaa, om dom har levt ett anständligt liv, så varför inte?

Han är numera avskedad, inte för att han är kristen, inte för han var arbetsskygg, inte för han tjata hål i huvudet på mig, inte för han var tokig utan för han var kass på att tvätta fönstrerna:död

Viktor, cool hoj, skrämmande skugga

Och så fick jag mig en känga igen :) Kanske dags att starta en ny rolig tråd om helgens fadäser men då skulle det väl bli ett ramaskri på detta forum :död:glömdet

Last edited:
Äh Mojja - i denna tråd samlas alla vi som inte har något att försvara längre...;-) Så go for it - vad lärde vi oss denna helgen?

Äh Mojja - i denna tråd samlas alla vi som inte har något att försvara längre...;-) Så go for it - vad lärde vi oss denna helgen?

Haha jag tränade snabbstyrning och att gå in i kurva på avslag.
Sedan hade AI egenträning under dagarna och hmmmm vad ska man säga det var intressant att se dom köra på 70%:crash

P.s nytt rekord 8 bandagar utan att gå av asfalten imorgon är sista chansen för iår att besöka en sandfålla för min del!!

Satan vad skönt att se att du klarat dig så bra efter klotning!
Sen så är de en förbannat cool hoj du köpt :-)

Lev å må

Hursomhelst, tackar för all omtanke och gratulationer. Nästa år blir förhoppningsvis ett bättre hojår även om detta tills olyckan var skitbra. Hann nästan bränna 1000mil i år, varav nästan 800 på MT-01:an. :tummenupp[/QUOTE]

Var du nöjd med MT-01:an? Är lite smått sugen på en sån till nästa säsong:) Går det att köra längre sträckor med den utan att vibrera sönder?

Satan vad skönt att se att du klarat dig så bra efter klotning!
Sen så är de en förbannat cool hoj du köpt :-)

Lev å må

Jo, det hade kunnat gå betydligt sämre. Det gör inte den nuvarande situationen bättre men det är en viss tröst att veta. Kunde ha åkt i diket där hojen var och att landa stumt i backen i 80+ kilometer i timmen är inget jag vill prova på. Landa på asfalten och glida kändes väl så bra... man hinner tänka en del sekunden innan man tar i backen, bland annat hur jävla ont det kommer att göra.

Hursomhelst, tackar för all omtanke och gratulationer. Nästa år blir förhoppningsvis ett bättre hojår även om detta tills olyckan var skitbra. Hann nästan bränna 1000mil i år, varav nästan 800 på MT-01:an. :tummenupp

Var du nöjd med MT-01:an? Är lite smått sugen på en sån till nästa säsong:) Går det att köra längre sträckor med den utan att vibrera sönder?

Jag var skitnöjd med MT-01:an och hade nog köpt en igen om jag inte hittade den här RC8:an till bra pris. Grymt bra komfort, rolig motor och ett chassie som inte skäms för sig i hyggligt inspirerat tempo. En hoj jag definitivt kommer att äga igen under min livstid. :)

Sen är den ju så grymt udda och häftig. Finns inget som kommer nära. :tummenupp

Last edited:
Viktor L

Grym fin hoj det där! Har själv tittat lite extra på den där och med rätt auspuff låter den riktigt fränt :yoparty

Trist med olyckan men roligt att du redan hittat inspiration, måste fråga dig också om det är O K vilka stövlar körde du med?
Visst hade inte spelat större roll vilka stövlar man än färdats med, när något sådant händer men iaf...

Jag var skitnöjd med MT-01:an och hade nog köpt en igen om jag inte hittade den här RC8:an till bra pris. Grymt bra komfort, rolig motor och ett chassie som inte skäms för sig i hyggligt inspirerat tempo. En hoj jag definitivt kommer att äga igen under min livstid. :)

Sen är den ju så grymt udda och häftig. Finns inget som kommer nära. :tummenupp[/QUOTE]

Ja nu blev man ju inte mindre sugen:D Har prövat lite olika cyklar under åren, men har i slutändan oftast blivit att åka framåtlutat:) Gillar kicken som gixxern ger en när man drar fullt:yoparty
Har haft en bulldog och det är ju ett koncept som påminner lite om MT-01:an kan jag tro. Jag gillade den, men den var alldeles för trött.. MT01:an däremot verkar ju ändå ha bra med tryck i motorn, kort register liksom bulldogen, men det händer nog desto mer när man gasar på.
Jaja, det blir att försöka få tag i en för provkörning, dock inte det lättaste att få tag på nån i närheten, ingen dussinhoj direkt:)

Viktor L

Grym fin hoj det där! Har själv tittat lite extra på den där och med rätt auspuff låter den riktigt fränt :yoparty

Trist med olyckan men roligt att du redan hittat inspiration, måste fråga dig också om det är O K vilka stövlar körde du med?
Visst hade inte spelat större roll vilka stövlar man än färdats med, när något sådant händer men iaf...

Tackar tackar. Än så länge är jag skitnöjd men då har jag också bara smågasat och suttit på den lite, men den känns väldigt "rätt" för mig. Passar då min storlek perfekt på alla sätt tycker jag.

Stövlar körde jag med TCX S-Race av senaste modell. Kan inte svara på om dom gjorde någon skillnad men jag upplever att om jag hade haft en sämre sko så hade mitt fotledsbrott varit betydligt allvarligare.

Ja nu blev man ju inte mindre sugen:D Har prövat lite olika cyklar under åren, men har i slutändan oftast blivit att åka framåtlutat:) Gillar kicken som gixxern ger en när man drar fullt:yoparty
Har haft en bulldog och det är ju ett koncept som påminner lite om MT-01:an kan jag tro. Jag gillade den, men den var alldeles för trött.. MT01:an däremot verkar ju ändå ha bra med tryck i motorn, kort register liksom bulldogen, men det händer nog desto mer när man gasar på.
Jaja, det blir att försöka få tag i en för provkörning, dock inte det lättaste att få tag på nån i närheten, ingen dussinhoj direkt:)

Fanns en hel drös MT-01:or ute på Blocket för några veckor sedan. Alla kan ju inte ha försvunnit. Fanns en skitfin i Jönköping för drygt 60000kr med Akra helsystem och lite annat godis. Tittade på den innan jag kom på att jag skulle ha RC8:an.

Ett jäkla klipp i motorn tycker jag men den är ju inte super-varvvillig. Vridmomentstopp runt 3500 varv med 150Nm är rätt ballt tycker jag men det betyder att det inte matar på så jättemycket mer efter 5000 varv fram till varvstopp vid lite drygt 6000.

Hursomhelst, en skitfin hoj tycker jag. :)

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back