Ny mobiltelefon

smallsocks

Sporthojsnörd
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Tjena!
Jag är sugen på att köpa en sån här :farfar

Jag har alltid bara nyttjat sms och ring/svara funktion.
Aldrig varit intresserad av avancerade applikationer etc och pekskärm etc. Inget för mig.

Har ibland lackat för att knapparna är små och styrpinne kass/liten.

Vad tror ni om en sån här?
http://www.dustin.se/pd_5010328654.aspx

Eller har de åldersgräns typ 65+ för att få köpa en sån här?

Bifogat

• DisplayImage.jpg
    DisplayImage.jpg
    5.1 KB · Visningar: 176
Det är precis som det är med att köpa mc. Köp en som uppfyller dina krav och behov. :tummenupp

Hehe ja jag tänker lite så själv faktiskt. Själv ska alltid polare flasha med iphones etc så jag tänkte kontra och flasha med denna. Denna lär man även kunna använda som påk och slå folk med :)

Hehe ja jag tänker lite så själv faktiskt. Själv ska alltid polare flasha med iphones etc så jag tänkte kontra och flasha med denna. Denna lär man även kunna använda som påk och slå folk med :)

Jag har funderingar på att återuppta användandet av min Philips Fizz igen.. Användarvänlig o kan även den användas som tillhygge vid behov;)

En sån köpte vi till farmor i julklapp förra året.
Hann inte känna och klämma så mycket på den, men hon vart helnöjd och den fungerar utmärkt idag!

Jag har funderingar på att återuppta användandet av min Philips Fizz igen.. Användarvänlig o kan även den användas som tillhygge vid behov;)

Jag hade och har säkert kvar en Philips Spark.
Mobiltelefonernas motsvarighet till fiskfaunans flundra. :hihi
Mobiltelefoni var roligare på den tiden. Då var det inget flash med applikationer och touchscreen, istället var den som kunde få ner sin mobil i byxfickan som var coolast.

Såhär ser den ut

Å den tar fram gamla minnen hos mig. Min första mobil var en Fizz, använde first choise garantin 10 gånger när jag ville ha en ny färg på telefonen :). Den garantin var grym! Vad som än hände med telefonen så fick du en ny inom 48 timmar vart du än befann dig i världen. Jag bröt av min på mitten och fick alla gånger en ny telefon utan att dom ställde några frågor hur det hade hänt. Har kvar min sista pga nostalgi, skall nog ladda den och se om den funkar än.

En sån köpte vi till farmor i julklapp förra året.
Hann inte känna och klämma så mycket på den, men hon vart helnöjd och den fungerar utmärkt idag!

Det låter ju bra. Jag tappar min i golvet ganska ofta, tror du den tål detta?
Jag tappar den för jag är klantig.

Det låter ju bra. Jag tappar min i golvet ganska ofta, tror du den tål detta?
Jag tappar den för jag är klantig.

För att inte sabba din tråd mer så ... ;)
Kolla på Nokias 3110 Classic.. Den funkar riktigt bra oxå även för otekniska person typ mina föräldrar=)
Robust men enkel..

Hur svårt ska det egentligen vara att tillverka en vatten o stöttålig telefon??
Gör den i fräst alu med dubbel oringade knappar o bulta fast en plexiglas skiva över displayen.

Varför måste batterierna laddas så ofta?
Ett klockbatteri är 50ggr mindre än ett telefonbatteri men räcker 50-100ggr längre?:va

Å den tar fram gamla minnen hos mig. Min första mobil var en Fizz, använde first choise garantin 10 gånger när jag ville ha en ny färg på telefonen :). Den garantin var grym! Vad som än hände med telefonen så fick du en ny inom 48 timmar vart du än befann dig i världen. Jag bröt av min på mitten och fick alla gånger en ny telefon utan att dom ställde några frågor hur det hade hänt. Har kvar min sista pga nostalgi, skall nog ladda den och se om den funkar än.

Jag hade värstingmodellen. Den hette nog spark har jag för mig. På den tiden bytte jag en gång i halvåret typ. :D
Min första var en Motorola MicroTac. 12 timmars batteritid. :gnissla

Hur svårt ska det egentligen vara att tillverka en vatten o stöttålig telefon??
Gör den i fräst alu med dubbel oringade knappar o bulta fast en plexiglas skiva över displayen.

Varför måste batterierna laddas så ofta?
Ett klockbatteri är 50ggr mindre än ett telefonbatteri men räcker 50-100ggr längre?:va

Jag har en Sonim.
Funkar kanon.
[YOUTUBE-ID]dh6JMHzQOV8[/YOUTUBE-ID]
Dock inte lika tuff som min förra:
Ericsson R250S pro.
[YOUTUBE-ID]wgTz0BJuQfI[/YOUTUBE-ID]

För att inte sabba din tråd mer så ... ;)
Kolla på Nokias 3110 Classic.. Den funkar riktigt bra oxå även för otekniska person typ mina föräldrar=)
Robust men enkel..

Ja jo iofs men jag har ingen sån gammal, och batteritiden på de lär väl vara 10 minuter i dagsläget. Finns det ens nya batterier att köpa till en sån?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg