Ny mobiltelefon, finns det knappar fortfarande?

Har avverkat två st.
Men de har en förmåga att dö precis när man får stopp på skotern i snösstorm.
Eller så knäcks displayen om man glömmer lägga ur dem ur fickan när man är i garaget.
Eller så dör de av dammet i garaget.
Eller så dör de om man åker i vattnet.
Alternativt blir de helt sönderrepade om man inte dedikerar en egen ficka till telifån, något som jag inte anser mig ha plats till.
Störde mig dessutom något så gudförbannat att om man ska ha en med så stor skärm att man har nytta av alla funktioner så går den inte ner i fickjävelen :mad:
De är förjävla dåliga på att klara bullriga miljöer också.

Dessutom kom jag fram till att det enda jag gör med telifånen är att ringa, smsa och kolla mailen/telifånnummer.
Vilket går utmärkt med en atomkrigssäker telifån som man dessutom laddar en gång i veckan istället för en gång om dagen.

På samma sätt har jag gärna en bil som drar 1.5L milen och har inredning gjord i bakelit bara den kommer fram oavsett väder och väglag och har ordentliga toleranser så den klarar att gå hundra tusen mil med medioker service.

Det låter som att du lever ett hårt liv :bushman

SE X10 Mini Pro ?

Skittelefon, köpte en vanlig åt tjejen och är inte imponerad. Pro'n dessutom har ju ett totalt meningslöst tangentbord utan siffror och blir ännu sämre.

Saken är den att jag kommer använda den till att RINGA med, svara på något enstaka sms från folk som envisas med att inte använda rösten, ta lite kort i jobbet och sen kanske ringa lite till. Och sen ska den fungera som musikmaskin, dvs jag ska kasta min mp3-spelare och lyssna på böckerna via mobilen istället. Jag lyssnar på bok dagligen så det är en viktig funktion, vilket alla klarar av numera antar jag :rolleyes:

Så en smartfån är inget för mig då den blir totalt överflödig även om det kan vara kul en stund med nåt sånt.

Men som sagt så skulle jag vilja kunna använda den till internet för laptopen om det går att göra detta trådlöst?

Eller så skiter jag i hela skiten och gör som alla andra medelmåttor och skaffar mig en sån däringa touchtelefonmaskin :mad:
Ska man ha en HTC då eller? Kan man åtminstone röststyra den så man slipper dra av sig handskarna varje gång man vill ringa eller svara?

Och sen ska den fungera som musikmaskin, dvs jag ska kasta min mp3-spelare och lyssna på böckerna via mobilen istället. Jag lyssnar på bok dagligen så det är en viktig funktion, vilket alla klarar av numera antar jag :rolleyes:

Men som sagt så skulle jag vilja kunna använda den till internet för laptopen om det går att göra detta trådlöst?

Bägge sakerna funkar fint med C901.

Dock verkar det inte gå att leva utan smartphone enligt en del..

Så en smartfån är inget för mig då den blir totalt överflödig även om det kan vara kul en stund med nåt sånt.

Eller så skiter jag i hela skiten och gör som alla andra medelmåttor och skaffar mig en sån däringa touchtelefonmaskin :mad:
Ska man ha en HTC då eller? Kan man åtminstone röststyra den så man slipper dra av sig handskarna varje gång man vill ringa eller svara?

Iallafall android lurar kan du dela ut internet från trådlöst som en wifi 3g router med telefonens internet :tummenupp

Bägge sakerna funkar fint med C901.

Dock verkar det inte gå att leva utan smartphone enligt en del..

Verkar ha utgått ur de flestas sortiment och fanns bara att köpa för 3000:- vilket för dyrt för en telefon om du frågar mig :näsblod

Iallafall android lurar kan du dela ut internet från trådlöst som en wifi 3g router med telefonens internet :tummenupp

Låter smart, en fördel med dessa fjortislurar då :gnissla
Har alla Android? Att ajfån inte har det vet jag men en sån sak skulle jag inte ens ta i med tång så det behöver jag inte fundera på.

Last edited:
Verkar ha utgått ur de flestas sortiment och fanns bara att köpa för 3000:- vilket för dyrt för en telefon om du frågar mig :näsblod

Låter smart, en fördel med dessa fjortislurar då :gnissla
Har alla Android? Att ajfån inte har det vet jag men en sån sak skulle jag inte ens ta i med tång så det behöver jag inte fundera på.

Jag har en gammal K800i liggandes här. Vad kan en sån betinga på beg.marknaden idag måntro?:tungan

HTC desire Z. SmartPhone med touch OCH hyggligt tangentbord.
blackberry... huva haft 3 st olika genom jobbet. telefonerna som gud glömde. say no more.

Skittelefon, köpte en vanlig åt tjejen och är inte imponerad. Pro'n dessutom har ju ett totalt meningslöst tangentbord utan siffror och blir ännu sämre.

Saken är den att jag kommer använda den till att RINGA med, svara på något enstaka sms från folk som envisas med att inte använda rösten, ta lite kort i jobbet och sen kanske ringa lite till. Och sen ska den fungera som musikmaskin, dvs jag ska kasta min mp3-spelare och lyssna på böckerna via mobilen istället. Jag lyssnar på bok dagligen så det är en viktig funktion, vilket alla klarar av numera antar jag :rolleyes:

Sony Ericsson J105 Naite kostar runt 1000kr o ska kunna användas som modem

Okey. Idag var jag iväg och köpte ny lur.
Klämde på Sony Ericsson Arc och den var riktigt grym. Kika även på Samsung galaxy S2 som var bra men skum i handen.
Prata med chefen och han tyckte Ipåne, hela huvudkontoret går över till dom så det kommer säkert någon tråkig arbets app. Så nu sitter jag här med en ipåne 4 och stör mej på ring funktionen, telefonboken och sms funktionen. Skit lur!!

Jag har en HTC Legend och är helnöjd. Delar ut wifi och en hel bunt andra grejer. Inte särskilt dyr heller jämfört med andra smartphones, runt 3k har jag för mig min gick på.

Stabilt chassi (gjuten alu) så den går nog att använda i tuffare miljöer bara du skyddar skärmen på något sätt.
Vet ej om det går att röststyra uppringsningsfunktionen redan org. Men annars finns det appar till det. Såklart.

Sen har jag kvar min gamla Samsung vikmobil som jag har ett tvillingkort till och som används i garaget. Perfekt!

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år