Ny mobiltelefon, finns det knappar fortfarande?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Min K800i börjar sjunga på sista versen och nu letar jag ny telefon.
Eftersom denna har varit superbra så kommer jag fortsätta med SE och då jag inte är en fjortis eller har för mycket fritid så känns det som att jag vill ha en telefon UTAN petskärm.

Men vad finns det för modeller som är vettiga?
Finns det så man kan använda den som router till datorn, dvs surfa trådlöst på mobilens abonnemang men med datorn? Vad heter det då, WiFi eller?

Hittade en SE Hazel som verkar vettig, någon som har något att säga om den modellen?
Helst skulle jag vilja ha tag på en K800i i nyskick men jag får väl se detta som slutet på en era :(

SE C901 kan du nog köpa fortfarande. Riktiga knappar, bra skärm, bra kamera, grymt stabilt chassie och inget jevla krimskrams.

BLackberry så får du ju en rymdskeppstelefon men du har fortfarande riktiga knappar.

SE C901 kan du nog köpa fortfarande. Riktiga knappar, bra skärm, bra kamera, grymt stabilt chassie och inget jevla krimskrams.

+1! Min närmar sig 2 år nu och funkar lika bra som när den var ny..
Smartphones är inte nog bra för mig ännu.

831153.jpg

• IP-68 certification, submersible to 2 meters for 1 hour
• External speaker protected by a waterproof GORE™ protective vent
• MIL-810G certification for salt, fog, humidity, transport shock,
and thermal shock
• Hardened rubber molded to Fiberglass casing mix by dual injection
• Rated to 2 meter drop onto concrete from any angle
• Vibration protection from 5Hz to 500Hz and shock resistant up to 4G
• Non-porous casing blocks entry of dust and micro-particles
• Operational range -20˚C to +55˚C
• Shock & scratch resistant 1.5mm thick Corning® Gorilla® Glass screen
• Widely spaced keys for ease of use with gloved hands
• Impact resistant up to 5J on housing and 2J of impact energy on
screen (equivalent of a 4 meter drop of a 50g steel ball onthe display)

Oj, när är de bra nog? Vilken funktionalitet är det du efterfrågar som inte redan finns? Är det bara batteritid du är ute efter? Du låter som en försurad 40-talist.

När de går använda i -20 med handskar på ska jag överväga saken.

Last edited:
Nokia E72 är en grym , batteritiden spöar allt - lillsyrran E52 är bara lite mindre fysiskt

Fick dock ut en Motorla Defy (android) efter 3 döda sådana Nokior p.g.a fukt - dom e som smartphone Hajfenor som man kan lägga i vattenglas på puben för att glänsa.

Men faaan va dom drar batterier i jmf mot Nokiorna

Oj, när är de bra nog? Vilken funktionalitet är det du efterfrågar som inte redan finns? Är det bara batteritid du är ute efter? Du låter som en försurad 40-talist.

Det var inte min mening att låta sur, Jag har bara inte klämt på någon ny telefon som jag inte känner mig handikappad med.
Allt är pyttelitet. Dessutom verkar det gå trögt att ringa och få någon slags stabilitet med nya telefoner, både Iphone och Android.

Grejen med Smartphones, eller iaf Androidbaserade sådana, är ju att man kan få dem att göra nästan vad som helst.

Vad är det du saknar?

Nog blir det en sådan för mig också, förr eller senare. Utvecklingen går ju framåt..

T.ex.. :)

Last edited:
Jag har en C901 sambon en Hazel.
Hazel är vettig om man gillar slide, kanske lite plastiga knappar men man lär sig leva med det. Samma kamera som 901 och rätt lika.
Min C901 går på sitt andra år. Jag är storanvändare och pratar upp ett batteri om dagen, jobbar ju som nasare så telefonen går varm. messar även en del. Den har aldrig svikit mej hittils jag är kanon nöjd. Nu kräver dock jobbet att jag måste börja ha en vassare lur, med mail mm. Själv är jag tveksam. Iphånarna tål ju knappt att man tittar på dom innan dom går sönder, sen måste man ha permanent sladd i från Forsmark hela dagarna. Men alla andra på jobbet har phåne så jag kommer nog bli tvingad dit.
Pappa min köpte Motorola Defy och är svin nöjd, dock klagar han som små användare på batteritiden.

Roliga med SEs samtalsräknare är att dom varvar, så ibland har jag 280h utgående och 100h i totaltid. Gissar att dom varvar vid 1000h på båda mätarna. Även den i service menyn varvar =) den säger idag 19h

Fifan. Det verkar kallt i Kramfors. Året runt dessutom.
Jag tycker du skall testa en smartphone och se vad du missar.

Vad har du för bil? En 240? Inga elhissar? Ingen insprutning? Toppfart 80?
Det kanske är bra nog för dig. inte för mig.

Fifan. Det verkar kallt i Kramfors. Året runt dessutom.
Jag tycker du skall testa en smartphone och se vad du missar.

Vad har du för bil? En 240? Inga elhissar? Ingen insprutning? Toppfart 80?
Det kanske är bra nog för dig. inte för mig.

Har avverkat två st.
Men de har en förmåga att dö precis när man får stopp på skotern i snösstorm.
Eller så knäcks displayen om man glömmer lägga ur dem ur fickan när man är i garaget.
Eller så dör de av dammet i garaget.
Eller så dör de om man åker i vattnet.
Alternativt blir de helt sönderrepade om man inte dedikerar en egen ficka till telifån, något som jag inte anser mig ha plats till.
Störde mig dessutom något så gudförbannat att om man ska ha en med så stor skärm att man har nytta av alla funktioner så går den inte ner i fickjävelen :mad:
De är förjävla dåliga på att klara bullriga miljöer också.

Dessutom kom jag fram till att det enda jag gör med telifånen är att ringa, smsa och kolla mailen/telifånnummer.
Vilket går utmärkt med en atomkrigssäker telifån som man dessutom laddar en gång i veckan istället för en gång om dagen.

På samma sätt har jag gärna en bil som drar 1.5L milen och har inredning gjord i bakelit bara den kommer fram oavsett väder och väglag och har ordentliga toleranser så den klarar att gå hundra tusen mil med medioker service.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år