Ny mobil

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Dax för ny lur.

Vill ha stor pekskärm, gärna fullt tangentbord,
INTE Symban 60.

Är heller inte så sugen på windowsoperativet. iFånen vill jag inte ha för den är ghey. Har kollat lite på Hero, nån har några erfarenheter av en sån? Visserligen inget riktigt tangentbord, men men.

Andra förslag?

En av brorsans polare har en Hero, helnöjd med den. Har själv iPhone 3GS, smått lyrisk över den.

En polare har Hero och är toknöjd :tummenupp

Skulle det vara dags för ny mobil skulle jag nog välja Hero.

Vänta till vintern, en hel del nya intressanta lurar på g.
Var själv inne på en Hero men tyckte att skärmupplösningen var lite låg för en så pass modern telefon. Nästa omgång Android-lurar kommer att ha högre upplösning. Både HTC och Sony Ericsson kommer med dessa lurarna. Bättre CPU dessutom, har gnällts en del på att Hero har lite klen processor.
Dragon är smeknamnet på HTCs nya lur, sök på Rachael för att hitta info om Sony Ericssons motsvarighet.

Jag ogillar Apple och mac i största allmänhet, men jag kände mig tvungen att skaffa en ajfån ändå för den är så jävla bra. Trots hypen, som jag också ogillar.
Jag resonerade likadant och har inte ångrat mig en sekund.

Som en kompis sa när någon frågade om han var nöjd med sin iPhone:
"Alla andra mobiltillverkare borde skämmas!"

Synd bara att Apples vanliga datorer suger, vilket skräp! :gnissla

Hela övriga världen verkar anpassa sig till ajföön så för enkelhetens skull blir jag sugen på att skaffa en. Appar som spexialskrivs för webplatser (vet inte exakt vad det e men det e nåt ajfön shiznat iaf). Bilar mm som anpassar uttag efter Apple. Så det verkar smidigt att ha en sån bara för att va kompatibel.

Nu har jag en Nokia 5800 och den suxar faen i mig på vröva! sämsta skiten jag haft! Ok, den är bra att surfa med och den är bra att kolla mailen med, men som telefon är den suxx0rZ!

Jag ogillar Apple och mac i största allmänhet, men jag kände mig tvungen att skaffa en ajfån ändå för den är så jävla bra. Trots hypen, som jag också ogillar.

Vad är det med den som många så desperat måste ha? :confused:

Hela övriga världen verkar anpassa sig till ajföön så för enkelhetens skull blir jag sugen på att skaffa en. Appar som spexialskrivs för webplatser (vet inte exakt vad det e men det e nåt ajfön shiznat iaf). Bilar mm som anpassar uttag efter Apple. Så det verkar smidigt att ha en sån bara för att va kompatibel.

Nu har jag en Nokia 5800 och den suxar faen i mig på vröva! sämsta skiten jag haft! Ok, den är bra att surfa med och den är bra att kolla mailen med, men som telefon är den suxx0rZ!

Grejen är väl att de övriga måste gå samman om de i längden skall ha en chans med app-baserade lurar. Läste om S/E´s nya med samma Symbian som Nokias men som av konkurrensskäl inte får tillgång till deras "appstore". Hur intressant är den då.

Dessutom så har de övriga inte fattat grejen än och lägger för höga priser på applikationerna. Kanske för att de har en stor del av marknaden som de måste försvara medan Apple kommer från ingenstans.

Apple säljer telifåner och har appstore som lockbete där det finns många tusentals appar gratis, eller billigt som fan. Utvecklarna får själva sätta priset och och drar in 70% inkl alla kortavgifter och skit. Man siktar på volym i stället för dyra enstaka apps. apparna blir billiga för kunden, utvecklarna kan tjäna massor på bra appar, ajfan blir högintressant och Apple säljer mycket. Alla vinner på det. Så har också Apples aktie trotsat allt vad kriser heter senaste åren och Apple drar in över 90% av intäkterna från mobilmarknaden.

Man kan inte annat än vara impad av Steve Jobbs.

Vad är det med den som många så desperat måste ha? :confused:

Till att börja med så fungerar den. Folk hakar upp sig på att den inte har allt som telifoner haft tidigare men det var tanken med applikationstelifånen. Man skapar sin egen lur med det man själv vill ha.

Den är enkel och det den har fungerar klockrent. Var och tummade på LG-arena för någon månad sen och blev bara arg. Plastig och mjukvaran var hackig och rörig som fan.

Last edited:
Till att börja med så fungerar den. Folk hakar upp sig på att den inte har allt som telifoner haft tidigare men det var tanken med applikationstelifånen. Man skapar sin egen lur med det man själv vill ha.
Den är enkel och det den har fungerar klockrent. Var och tummade på LG-arena för någon månad sen och blev bara arg. Plastig och mjukvaran var hackig och rörig som fan.

Du sammanfattade det bra. Lite som ett kinderägg där man har alltiett.

Nåväl, vill TS inte skaffa en så får överlåta tråden till andra som har förslag som passar TS bättre.

Last edited:
Jag klär mig i skjorta och har en Hero. Använder den som buissnesstelefon.

Kalendern är ingen höjdare, men det är också det enda jag har upplevt som negativt. En polare kör iphone 3G och den är inget under av tillförlitlighet som vill påskinas heller. Det laggar allt lite ibland och webbläsarn har svårt för många sidor.

Heron är nästa steg. Sense (användargränssnittet HTC har skapat till Android) är grymt snyggt och telefonen är skön att använda. Många nya telefoner med Android kommer ha lite snabbare processor, men kör utan "skin" ovanpå Android, tex SonyEricssons Xperia3

Nästa telefon att vänta på i Androidkretsar blir HTC Zoom2 (kommer den förmodligen heta, kallas Dragon just nu) 1Ghz, 1Gb RAM och 4" skärm. Sense UI och så vidare, men den kommer inte förräns tidigast till våren.

Köp en Hero om du tilltalas av modellen, den är asbra!

/ Jens

Ok, den är bra att surfa med och den är bra att kolla mailen med, men som telefon är den suxx0rZ!
Lite konstigt det där. Jag har en del kompisar som har iPhone. Självklart så är det världens bästa telefon. Den kan allt, är jättehäftig och de har tusen superläckra appar inlagda för allt mellan himmel och jord.

Då känner man sig ju tvungen att ställa frågan "Går den att ringa folk med den också?".

iPhone är inte en telefon. Det är en handhållen underhållningsenhet där telefonfunktionen är en funktion bland många andra.

I dagsläget så har jag två telefoner som sammanlagt kostade 998kr. Båda fungerar bra till att så väl ringa som smsa med. Den dyrare av de båda har dessutom häftiga funktioner som mms, bluetooth och FM-radio. Och inte kan jag känna att min livskvalitet avsevärt skulle förbättrats om jag lagt ut 8ggr så mycket på en telefon som förutom att smsa och ringa med även klarar av köra ett litet program med ett stearinljus som har en låga som fladdrar när man skakar telefonen.

En iFån är det bästa... :D
Bara o tjöööööp.. :)

Det är inte bara en telefon...
Det är en bärbar dator man kan ringa o sms-a o mms-a med typ...

Last edited:
Lite konstigt det där. Jag har en del kompisar som har iPhone. Självklart så är det världens bästa telefon. Den kan allt, är jättehäftig och de har tusen superläckra appar inlagda för allt mellan himmel och jord.

Då känner man sig ju tvungen att ställa frågan "Går den att ringa folk med den också?".

iPhone är inte en telefon. Det är en handhållen underhållningsenhet där telefonfunktionen är en funktion bland många andra.

I dagsläget så har jag två telefoner som sammanlagt kostade 998kr. Båda fungerar bra till att så väl ringa som smsa med. Den dyrare av de båda har dessutom häftiga funktioner som mms, bluetooth och FM-radio. Och inte kan jag känna att min livskvalitet avsevärt skulle förbättrats om jag lagt ut 8ggr så mycket på en telefon som förutom att smsa och ringa med även klarar av köra ett litet program med ett stearinljus som har en låga som fladdrar när man skakar telefonen.

Allt handlar ju om vad man är ute efter.

Jag behöver aldrig en bärbar dator med mig längre. Jag kollar PDFer och officedokument är jag är ute och reser med telefonen. Jag är ständigt uppdaterad med de tjänster jag vill ha igång och allt fungerar.

Vill man inte det duger ju en billigare telefon.

Iphone och Androidmodellerna är bra båda 2. Det som talar för Android är att det fortfarande utvecklas fantastiskt mycket. 1,6 kom just. 2,0 är bakom dörren. Hela tiden klarar det mer och mer.

Iphone kan numera klippa och klistra. Stort.

Kör Spotify och skriv ett SMS eller surfa lite samtidigt på en Iphone? Nähä? Redan där går det "stängda" system som Apple har bort. -Jailbreaka säger någon då. Varför ska jag behöva riskera att överhetta min svindyra telefon för att kunna göra saker som jag ser som självklara på en telefon från 2009 för?

Det är den bästa telifån jag haft. Det jag gillar bäst med ajfan är inte någon feature utan hur den är uppbyggd. Alla menyer är så sjukt logiska och till skillnad från t.ex mina tidigare nokior och S/E´s så får man inte pannik och trycker runt på en massa knappar när man ska ha upp högtalartelifån eller något. Det finns en meny som man lätt kommer åt på vilken knappsats, högtalare, kontaktlistor, lägga till fler till konversationen, mm finns.

Det finns många telefoner som har bättre kamera, fler finesser, mm nu på marknaden. Det måste de ha för att plocka marknadsplatser. Det känns verkligen som att man testat ajfan om och om igen innan den lanserades.

Som jag skrev i en nnan tråd: Det är den enda luren jag haft hittills som helt saknar irritationsmoment.

Iphone och Androidmodellerna är bra båda 2. Det som talar för Android är att det fortfarande utvecklas fantastiskt mycket. 1,6 kom just. 2,0 är bakom dörren. Hela tiden klarar det mer och mer.

Det som talar mot är att utvecklarna flyr Android av en rad olika anledningar. Man har plagierat Appstore och spottat ur sig ajfånkopior utan att riktigt anamma eller ens förstå Apples affärsidé. Hela konceptet bygger på att applikationerna inte är det telefontillverkaren tjänar sina pengar på. Pengarna tjänas på telefonen medan utbudet av appar bidrar till intresset för telefonen. Android levererar appar till andra företags telefoner var således vinsten hamnar.

Jag länkade till en lång artickel i någon annan "hata ajfåntråd" där Android hade problem att få utvecklarna att nappa då de fick alldeles för lite pröjs för applickationerna från android och för att Appstore skapat en standard medan Android kämpar mot flera andra som försöker skapa en egen appplatform utan att samarbeta.

Hero verkar emellertid vara en rätt så helgjuten telefon och jag hoppas Android och de övriga styr upp en bättre affärsstrategi mot Apple. Annars stagnerar utvecklingen som just nu är jäkligt spännande tycker jag.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg