Ny mobil

Som redan nämnt tidigare är storheten med iPhone att den är så förbenat logisk och lätt att använda. SE, Nokia, u name it, suger så megafett i jämförelse att det bara blir pinsamt. HTC och Android har jag inte testat ännu och lär inte göra det heller de närmsta åren.

Dock har jag ett stort problem med Apple och det är att de låser in mig som utvecklare i en miljö jag inte vill vara i. För att kunna köra iPhone SDK och lägga ut appar på Appstore måste man jobba i MAC vilket är helt värdelöst. Har precis installerat Snow Leopard på en MAC och jag kan verkligen inte förstå storheten hos detta operativ. Allt känns krångligt och bökigt.
Förstår dock varför Apple gör som de gör, de får ju sälja mer hård- och mjukvara.

För övrigt spår Gartner Group att Android-baserade telefoner kommer att gå om iPhone inom 1-2 år i antal enheter. Dock kommer HTC mfl aldrig lyckas med konststycket att skapa samma habegär som Apple gjort med iPhone.

Som redan nämnt tidigare är storheten med iPhone att den är så förbenat logisk och lätt att använda. SE, Nokia, u name it, suger så megafett i jämförelse att det bara blir pinsamt. HTC och Android har jag inte testat ännu och lär inte göra det heller de närmsta åren.

Dock har jag ett stort problem med Apple och det är att de låser in mig som utvecklare i en miljö jag inte vill vara i. För att kunna köra iPhone SDK och lägga ut appar på Appstore måste man jobba i MAC vilket är helt värdelöst. Har precis installerat Snow Leopard på en MAC och jag kan verkligen inte förstå storheten hos detta operativ. Allt känns krångligt och bökigt.
Förstår dock varför Apple gör som de gör, de får ju sälja mer hård- och mjukvara.

För övrigt spår Gartner Group att Android-baserade telefoner kommer att gå om iPhone inom 1-2 år i antal enheter. Dock kommer HTC mfl aldrig lyckas med konststycket att skapa samma habegär som Apple gjort med iPhone.

Tycker du att OSX är krångligt och bökigt??

Skulle du sätta två personer framför en burk med OSX o en med Win med ingen datavana alls och alltså inte inkörda på ett OS sen innan kan jag lova dig att den personen som sitter vid OSX skulle lära sig hantera maskinen bra mycket fortare.. mer logiskt i alla avseenden.. snabbare e det oxå..

pungt

Olika krav helt enkelt :)

Har använt min Palm TX i ett antal år nu för bl.a. film, och den kör samma upplösning som Iphone dvs. 480x320. Och jag personligen är inte nöjd med det längre. Det funkade 2005, men 2009 får det gärna vara bättre prylar. Är lite förvånad över att inte Apple har uppgraderat för längesedan.

Visst, tittar man bara på siffrorna så duger det inte, detsamma med deras kamera. Men jag kan lugnt påstå att 2mp kameran i iPhone slår de 2mpkamerorna i telefonerna för några år sedan med hästlängder.
Likaså skärmen, visst, den har en upplösning som handdatorerna hade för några år sedan men skärmen i sig gör bra mycket bättre ifrån sig.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg