Ny med frågor

Neues

Ny medlem
Gick med
2 May 2007
Hoj
Blivande
Hejhej

Har ännu ingen hojj i hamn, men skulle behöva lite råd på vägen.

Dels vilken hoj som är lämplig som förstahoj när man som jag är lång o sugen på något sportigare som man inte tröttnar på direkt. Kanske inte fullkåpad hoj, men heller ingen offroadare.

Hur funkar typ Hornet och Bandit och hur går man tillväga för att strypa dessa till lagliga 25 kw?

Även en annan fråga gällande uppkörning, hur länge är teoriprovet giltigt. Alltså hur länge får man som längst vänta med att köra upp från och med att man gjort provet?

Mvh Johan

Ett godkänt kunskapsprov är giltigt i ett år. Om du inte har gjort ett godkänt körprov under ettårsperioden, måste du göra om kunskapsprovet.
Körkortstillståndet är giltigt i fyra år. Om du inte blivit godkänd på både kunskapsprovet och körprovet under den tid som ditt körkortstillstånd gäller, måste du ansöka om ett nytt körkortstillstånd.

Hejhej

Har ännu ingen hojj i hamn, men skulle behöva lite råd på vägen.

Dels vilken hoj som är lämplig som förstahoj när man som jag är lång o sugen på något sportigare som man inte tröttnar på direkt. Kanske inte fullkåpad hoj, men heller ingen offroadare.

Hur funkar typ Hornet och Bandit och hur går man tillväga för att strypa dessa till lagliga 25 kw?

Även en annan fråga gällande uppkörning, hur länge är teoriprovet giltigt. Alltså hur länge får man som längst vänta med att köra upp från och med att man gjort provet?

Mvh Johan

Det tackar vi för, bra att få raka svar. Du kanske kan bidra med information om lämplig hoj med mina krav också?

// Johan

Hm, aldrig hört talas om, men ska ta en kik.
Borde tillagt att jag är ljud freak också, så twin är ingen nackdel;)

Tack för svaret förresten, ös på!

Jag kan nästan ingenting om olika hojar tyvär.
Är inne på min första nu.

Men jag är säker på att det finns folk här som kan.

Men det där är ju en smaksak också.
Jag valde hoj uteslutande utifrån mina behov.
Beställde otestat en helt ny. På vinst och förlust, men jag tänkte att eftersom jag inte hade någon större erfarenhet så kunde jag väl knappast bli missnöjd :)

Det tackar vi för, bra att få raka svar. Du kanske kan bidra med information om lämplig hoj med mina krav också?

// Johan

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...