Ny logga. Säg vad ni tycker!

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Tjenare!

Har precis gjort en logga till min nya sida (mc-relaterad). Skulle bli glad om jag kunde få lite konstruktiv kritik på den. Är den bra? Kass? Sådär?

Den ska vara s/v och inte för små grejjer så att den ska gå att trycka på allt.

finns på www.bikepics.se/privat/logga.jpg

Konstruktiv kritik eller beröm. Här eller i PM

Tack på förhand!

- Johan

Det är fel typ av hoj på bilden, annars e den ju nice :)
Perfekt om du som du skrev ska trycka upp en massa saker!

Jag tycket texten är lite otydlig, om du skall ha som reklam vill du väl inte att "kunden" skall behöva läsä två ggr. "veeveevee punkt bike ... öööhh bikepics"

Eller så behöver jag glasögon :3freak

Annars var den snygg

Kollade du tvåan också? Den är lite tydligare än ettan när det gäller texten (iaf det som går ihop med bilden..)

Nu detaljgranskade jag inte tvåan men jag tyckte skillnaderna var nästan omärkbara. Gillar stuket men kanske ett lite tydligare typsnitt. Texten känns lite för lång åt vänster också, centralpunkten på loggan hamnar fel.

Bokstaven "c" i pics, tenderar att se ut som ett "E".

Min 0,02€

Coola Ola skrev:
Nu detaljgranskade jag inte tvåan men jag tyckte skillnaderna var nästan omärkbara. Gillar stuket men kanske ett lite tydligare typsnitt. Texten känns lite för lång åt vänster också, centralpunkten på loggan hamnar fel.
Har medvetet valt att lägga bilden längre till höger för att fokus ska komma på texten och inte bilden. Lägger man den centralt så tror JAG att man mer fokuserar på texten, men jag kan ha fel... Vad tycker ni andra?

Konstruktiv kritik:

Kortfattat: Jag tycker att typsnittet är svårläst. Flimrar din logga förbi, på t.ex. en t-shirt så kommer inte en förbipasserande lätt kunna läsa vad som egentligen stod där.

Längre motivering: Anledningen till att jag tycker typsnittet är svårläst är för att det har de där lodräta linjerna som bryter upp bokstäverna. Läsbarheten blir ännu sämre om du gör loggan liten, då kommer den (nog) uppfattas som väldigt plottrig.

Plottrig eftersom de lodräta linjerna bryter upp alla bokstäver i flera segment.

Det här gäller särskilt där texten och bilden går ihop. "Stroken" runt bokstäverna för att göra den svarta texten synlig mot den svarta bakgrunden är bra. Men då de lodräta linjerna återigen bryter upp texten så tycker jag att stroken leder till ännu större splittring av text/bild.

I mitt tycke skulle en helt vanlig arial-font passa bättre då läsbarheten ökar och loggan ändå är häftig.

Mycket bra :tummenupp snyggt och stilrent, fast ändå med action.

Tycker dom 3 Wna är för dominerande, skulle man inte kunna göra dom lite mindre så det andra dominerar mer och kommer lite mer i mitten? www är ju ändå nästan vedertaget så det räcker med en glimt för att man ska haja.
Just a thought! Annars ser det bra ut!

jag tycker det var snyggare utan www, MEN jag gillade "formen" av den andra loggan bättre...
vad tror du om att strecha texten liiite och gøra hojen liiiite mindre :tummenupp

NoicE skrev:
jag tycker det var snyggare utan www, MEN jag gillade "formen" av den andra loggan bättre...
vad tror du om att strecha texten liiite och gøra hojen liiiite mindre :tummenupp
Tanken har slagit mig, å andra sidan så blir texten "större" om man gör dekaler och det inte är så långt...

*/ ?>
Back