Ny logga. Säg vad ni tycker!

mr_rockster skrev:
Ingen mer som tycker något?

- Johan

Jag håller med föregående talare om plottrigheten och att det är lite svårläst.

Nu vill du ju ha den svartvit men hade du gjort hojen i någon annan färg, exempelvis röd hade det säkert blivit lättare att läsa.

Det att man inte direkt ser vad det står utan kanske måste läsa en gång till sållar nog bara målgruppen. De besökarna du vill ha till sidan är de som är intresserade av motorcyklar. Ser man en logga som innehåller en hoj och är intresserad läser man troligtvis en gång till för att se vad det står. Är man inte intresserad struntar man nog i det och hade säkert inte besökt sidan oavsett hur tydligt det stod.

För övrigt, rent generellt gillar jag loggan. Snygg! :tummenupp

blacktriple skrev:
Jag håller med föregående talare om plottrigheten och att det är lite svårläst.

Nu vill du ju ha den svartvit men hade du gjort hojen i någon annan färg, exempelvis röd hade det säkert blivit lättare att läsa.

Det att man inte direkt ser vad det står utan kanske måste läsa en gång till sållar nog bara målgruppen. De besökarna du vill ha till sidan är de som är intresserade av motorcyklar. Ser man en logga som innehåller en hoj och är intresserad läser man troligtvis en gång till för att se vad det står. Är man inte intresserad struntar man nog i det och hade säkert inte besökt sidan oavsett hur tydligt det stod.

För övrigt, rent generellt gillar jag loggan. Snygg! :tummenupp
Har du kollat på alla loggorna? logga4.jpg är mycket tydligare än logga.jpg t.ex...

Det verkar tyvärr vara ungefär dubbelt så dyrt att trycka fall man vill ha två färger i loggan, därför vill jag bara ha svart typ.

Kanske om du minskar ned storleken på www och se. Så får du med hela adressen.
Ändrar hojen till lite ljusare färg kanske så ser man "-pics" bättre.

Rasorblade skrev:
Kanske om du minskar ned storleken på www och se. Så får du med hela adressen.
Ändrar hojen till lite ljusare färg kanske så ser man "-pics" bättre.
Fast behövs verkligen www. innan? På mitt hotell så funkar det faktist likabra att skriva utan www...

Ljusare färg funkar tyvärr inte. Blir två tryckningar då = dubbelt så dyrt. Mer krångligt på kistermärken och så också tyvärr...

Syns inte pics ens bra nog på logga4? ..

- Johan

Om jag får vara så djärv och bifoga ett förslag :)

Fortfarande bara svartvit, dvs 2 färgs billigt tryck, och i mitt tycke enkelt att läsa ut eftersom man bjuder på en färgmässig särskrivning.

Bifogat

• bikepicsforslag.jpg
    bikepicsforslag.jpg
    14.9 KB · Visningar: 46
SSB skrev:

Fortfarande bara svartvit, dvs 2 färgs billigt tryck, och i mitt tycke enkelt att läsa ut eftersom man bjuder på en färgmässig särskrivning.
Ett mycket, utomordentligt, fantastiskt bra förslag! Ska fixa till en sådan också och se vad folk tycker. Skitsnyggt tycker jag. E det okej om jag snattar din idé? ;)

- Johan

SSB skrev:

Den va bättre!!!
Gör en med bara vita bokstäver oxå !!!! :tummenupp :yoparty

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!