Ny liten terrormaskin

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nu jävlar ska det gå fort......

Idag har jag varit och hämtat min nya Petronasgröna Honda RS125R-kittad till tänderna med bla fullt JhA-kit,Öhlinsprylar med mera. Strippning har redan påbörjats liksom en st varmkörning och det verkar vara en väldigt fin cykel med lagom rappt gassvar och helt rätt ljud-såklart. Tyvärr har min bror kört iväg med kameran så bilder kommer först senare.

I morgon ska jag mysmeka hela dagen......

Man får lov att gratulera! Kan tänka mig att det känns kul med en ny pärla i garaget. :drool :tummenupp

Det ska bli ett nöje att se dig köra (mer och meka mindre)

Nyteknik skrev:
Se där! Vad var det för fel på den förra? Gick sönder för ofta? Vad innebär "fullt JhA-kit"?

det är felstavat, ska vara "fullt jaha (då gick den sönder igen) -kit" :tungan

Det var inget fel på den förra, men jag inbillar mig att den här är snabbare och dessutom lättare att uppdatera efterhand, eftersom det är en Honda. Dessutom var det ett bra pris, lite av impulsköp egentligen.

Yamahan står numera och trängs med sin antagonist i verkstaden, den är till salu om nån vill ha den.

terror som i varmkörningar på morgonen va? :tungan

kul men ny hoj, hoppas det blir mindre :smasha nu :brinnerup

Nyteknik skrev:
Se där! Vad var det för fel på den förra? Gick sönder för ofta? Vad innebär "fullt JhA-kit"?

Den vägde nog för mycket och då Stoffe inte hittat race-stövlar med stålhätta var han nödgad att byta till en lättare hoj för att spara på fossingarna...

abstruse skrev:
Den vägde nog för mycket och då Stoffe inte hittat race-stövlar med stålhätta var han nödgad att byta till en lättare hoj för att spara på fossingarna...

Kanske. Men troligare tror jag är att en Honda är mer lättkörd. Så är det tydligen med 250 och jag är nyfiken på att prova en sådan.

Nyteknik skrev:
Kanske. Men troligare tror jag är att en Honda är mer lättkörd. Så är det tydligen med 250 och jag är nyfiken på att prova en sådan.

Vi får se när jag provat, men både Yamaha och Honda 125 tror jag är ganska snälla, både vad gäller uppförande och inställningar. Till skillnad från de extremt elaka Apriliorna. Den här hojen är snabb som fan och några ursäkter från min sida kommer att klinga ganska torrt då den förra året cirkulerade runt Anderstorp på 1.42......

Chris Ash skrev:
Vi får se när jag provat, men både Yamaha och Honda 125 tror jag är ganska snälla, både vad gäller uppförande och inställningar. Till skillnad från de extremt elaka Apriliorna. Den här hojen är snabb som fan och några ursäkter från min sida kommer att klinga ganska torrt då den förra året cirkulerade runt Anderstorp på 1.42......

Vilken division har den gått i?

Nyteknik skrev:
Vad innebär "fullt JhA-kit"?

Kolla in JHA-kit på http://gpcmoto.com --> HONDA Race --> HONDA RS125 --> JHA 2004 RS-V KIT (UNLEADED ONLY).

Tyvärr kunde jag inte fixa till någon direktlänk, det kommer upp en varningsdialog när man högerklickar på sidan.

Där finner du både en beskrivande text och en bild på hela paketet.

Grattis till den nya hojen, Christoffer!

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back