Ny linje - Daytona 675

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Hoj
Italienskt
ÅÅÅÅåååå , fyyy, brrrr.
Sitter här ensam i garaget , frugan är arg och sur. Dels för att jag sitter här och dels för att jag tog en eller var det kanske två öl innan hon kom hem från jobbet. Urrrrk SÅÅÅÅ SUUUR var hon.

Urk, urk, skrik, blä, blä, blääääää.....!!!!!!!!!!! ???

Usch tycker jag! Varför fattar hon inte att jag har abstinens efter sommarhojåka?

Nu sitter jag här med Däjtåånan och har slipat på hennes lilla söta rumpa.
Köpte en trasig rumpa på ebay för 200:- SEK, en TTC rumpa, tyckte jag var pengarna värt. (Kostar 1500:- plus 300:- i frakt nya) Ja ja, så nu sitter jag här och slipar och fejar på den i min ensamhet.
Tankarna går åt skillsmässa, inte från hojen, aldrig, men från min fru som aldrig kan förstå mig. Synd för våra barn, men hur kan man leva med en kvinna som blir ARG, ARG, ARG oavsett vad jag gör.

Nåja, efter att ha slipat en massa och lagt på en massa topcoat på den otroligt mycket krachade Trajjarumpan så har jag haft sliporgie. WOW vad fin hon blev. Jag, slipmaskinen, hojen och 2 öl. Inga ljud utom det.

Ska försöka ladda upp bilder på Trajjarumpan men nu måste vantarna på, fingrarna börjar stelna...

Sign off så länge...

MVH
/Fille

Snart är det vår ska du se. Barnen slutar gråta, frugan tar på sej någon fin topp och du får brassa igen :tummenupp

känner igen dedär, 2 saker sambon ogillar, hojen och pilsnern... de 2 sakerna jag gillar mest!! håll ut, snart är det vår och sommar!! du är ju inte ensam i garaget! du har ju miss daytona som dessutom kommer ha en otroooligt läcker rumpa till sommaren ;)

Du sparar ju cash på att sitta där ute - borde räknas på plussidan.

Taskigt läge att inte dela intresset med den man delar livet med.. :( Jag är inte avundssjuk, har haft mitt dåliga äktenskap. Det jag har nu kommer åtminstone räcka livet ut. Frun frågar t o m vad vi borde skaffa till hojen för att göra åkandet ännu bättre. Och vad bättre är, hon tackar mig när jag servat och donat med den så VI kan åka med den. :kiss

Snart är det vår, håll ut!!

Håll ut, vi är alla deprimerade på ett eller annat sätt just nu! Bara kolla ut...

I sommar blir det bandagar och kaffe :)

Haha det där känner jag igen, det verkar som alla tjejer ( som jag haft förhållande med) prompt ska vara emot alla ens hobbys. Till en början tycker dem det är lite kul o sen blir dem skitgriniga mc, el gitarr på högsta volym, o snowboard är d som gäller annars får det fan va.
Men deras hobbys ska man gilla även fast det oftast har sugit kattpiss men man håller minen för annars blir det ett jäkla liv o man blir ligglös för kvällen.

Last edited:
Haha det där känner jag igen, det verkar som alla tjejer ( som jag haft förhållande med) prompt ska vara emot alla ens hobbys. Till en början tycker dem det är lite kul o sen blir dem skitgriniga mc, el gitarr på högsta volym, o snowboard är d som gäller annars får det fan va.

Ligger defenitivt nåt i det du säger.

Tjejorna faller för att "man" är cool och har coola hobbys men sen är det bara i vägen för dem... sen handlar det bara om kontrollbehov. Man ska bytas ner till en liten kuvad, lydande liten pudel.
Om man har barn tillsammans, så blir man faktiskt en ganska liten, liten, liten pudel innan vargen i en börjar vakna.

Jaha, och ni kvinnor har inget attt säga eller...?

Last edited:
Ber om ursäkt föresten.

Det var ju detta inlägget skulle handla om. Formen på en Daytona 675:s RUMPA.
Är lite nybörjare på det här men jag ska försöka lägga upp bilder.

Detta är den vanliga svepningen på rumpan, ALA Triumph los Ingelesas.

visabild.php

Ligger defenitivt nåt i det du säger.

Tjejorna faller för att "man" är cool och har coola hobbys men sen är det bara i vägen för dem... sen handlar det bara om kontrollbehov. Man ska bytas ner till en liten kuvad, lydande liten pudel.
Om man har barn tillsammans, så blir man faktiskt en ganska liten, liten, liten pudel innan vargen i en börjar vakna.

Jaha, och ni kvinnor har inget attt säga eller...?

Exakt tjejer är otroligt märkliga o ännu svårare att förstå sig på än katten. Oftast aldrig nöjda utan är det ett sätt det ska va först passar det inte en månad efter, o dem e "aldrig" sura fast det osar citron. Det ska vara på deras villkor annars tar det fyr. Haha märkliga asså... Samma mönster jämt tycker jag. Medans en kille inte alls är svår att förstå sig på för killar gör bara o säger rakt ut vad vi tänker o tycker. Det e ett spel alltihopa.

Äh, töser har sina behov de med, och i den mån de kan antas ha likheter sinsemellan är det kanske mest att man ska ha lite intresse i deras liv och vad som är viktigt för dem. (De behöver känna det iaf!) Får de det samt slipper dra hela hushållet själva så inser även de att man har rätt till att bestämma lite själv över sitt liv. Sedan finns det ju grader av självupptagenhet. Men i sanningens namn finns det nog minst lika mycket manliga egoister.

Dela slitet, dela en del av fritiden och vilan. Sedan kan man plocka ut egen tid i samförstånd. Det är ju det som man kommer överens om när man gifter sig. (Eller kanske redan när man flyttar ihop.)

Kräv lite förståelse/utrymme (för du är väl en mönsterkille själv som drar ditt lass i det moderna svenska hushållet etc. ;)), om det inte funkar och precis allt är skit så är det bara att bryta upp och börja om med livet. (No regrets här!) Men bered dig på major kostnadsökningar om ni går isär med barn.

Kanske är lättare att stå ut med gnäll och gliringar, om man samtidigt får slantar över till att åka hoj..:confused:

Ser bra ut på bild det du gjort hittills. Kanske borde ha haft tråden som en byggtråd istället?

Last edited:
Starkt att berätta!
Sympati! :pannkyss

Även om min dam oftast är extremt tillmötesgående och snäll så
känner jag igen situationen. För min del handlar det kanske i bland
om att jag helt enkelt dykt lite för djup in i hobbyvärlden. :rolleyes:

Sedan har vi ju också vilken-dag-i-månaden-var-det-nurå-syndromet
som gör att du kanske inte ens behövt gå ut i garaget och dricka de
där ölen för att få dina fiskar varma?

Vidare om det brukar kunna bli så här hade det kanske varit smartare
att hejda sig lite med ölen tills barnet/en somnat och övrigt stök varit
avklarat. Sedan slänger du in en tvätt i maskin och säger att du går ut
garaget med en pilsner och fixar lite medan du väntar på att tvätten skall
bli klar. Du hänger upp den, hon kan softa resten av kvällen om hon vill. :tuttar

Sen är det ju så att vissa/många kvinnor
kan hamna i gnäll och klagspiraler.
Vettefan hur man gör för att bryta. :va
För det kan väl inte vara så att det
finns någon saklig grund för gnället?

Hursomhelst borde man väl som
gnällare sluta om det inte fungerar. :rolleyes:

Fan, nu blev man ju sugen på en öl! :öl

Själva har jag inte ens ett garage för tillfället! :arsele
Kan bara syssla med mina projekt när vi är på
landet någon helg i månaden, det suger.

Anyway, jag vet inte om detta gjorde
saken bättre men, hang in there! :tummenupp

/e

Kanske borde ha haft tråden som en byggtråd istället?

Lite nybörjare på det här, som jag sa.
Skt samma, det blev en mysig dialog iallafall.

Kanske skulle postat i byggtråden som du sa, om jag visste att sådan fanns...

Ville mest ha input, men det gled iväg.....
Kan jag posta bilderna här iallafall tror du/ni..

Urk, det var ju inte det här tråden skulle handla om, även om jag kanske sökte lite tröst.

Ville egentligen posta bilderna på min älskade Daytona-rumpa och se vad ni tycker.

I try:

Vanlig Daytona rumplinje:
visabild.php

Min rumplinje: (förlåt om inte grundad).
visabild.php

Och som kuriosa från sidan, ja man sitter bra...:
visabild.php

Last edited:
Mer en anknäbb än en ankstjärt.. :tungan

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...