Ny köksradio

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ett annat krav jag också har är att eventuella klockor alltid ska visa på sekunden rätt tid 24/7/52 utan åtgärd från mig.

Det finns väl tre sätt:

Radio
Satellit
Internet

Utgår från att du kör med radioklocka. Själv brukar jag synka min klocka några gånger per år så jag ligger tillräckligt nära oavsett (kör solcellsklockor).
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Det finns väl tre sätt:

Radio
Satellit
Internet

Utgår från att du kör med radioklocka. Själv brukar jag synka min klocka några gånger per år så jag ligger tillräckligt nära oavsett (kör solcellsklockor).
I mitt hem har vi en blandning av radio- och internet-klockor. Radiokontrollerade klockor började jag använda redan på 90-talet.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
I mitt hem har vi en blandning av radio- och internet-klockor. Radiokontrollerade klockor började jag använda redan på 90-talet.

Har haft ett antal radioklockor men de har alltid slutat fungera utan att tala om det. Nu kör jag med uppdaterat armbandsur och så justerar jag hemmets klockor manuellt.

Fan, jag börjar bli gammal. 90510, det funkar inte längre va?
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Har haft ett antal radioklockor men de har alltid slutat fungera utan att tala om det. Nu kör jag med uppdaterat armbandsur och så justerar jag hemmets klockor manuellt.

Fan, jag börjar bli gammal. 90510, det funkar inte längre va?
Kanske funkar bättre i Skåne? Mina äldsta är från 90-talet och fungerar fortf men visst händer det att de tappar tiden tillfälligt men jag inbillar mig det spelar roll var i huset de står
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Kanske funkar bättre i Skåne? Mina äldsta är från 90-talet och fungerar fortf men visst händer det att de tappar tiden tillfälligt men jag inbillar mig det spelar roll var i huset de står

Massa störningar numera på grund av elektronik - speciellt dåligt avstörd kinesbelysning (led) som sabbar tidssignalen på långvåg
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Har haft ett antal radioklockor men de har alltid slutat fungera utan att tala om det. Nu kör jag med uppdaterat armbandsur och så justerar jag hemmets klockor manuellt.

Fan, jag börjar bli gammal. 90510, det funkar inte längre va?
118118 tror jag är riktigt bra också.

Sist jag använde det kostade det typ 20kr/minuten.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Manx är något från Isle of Man. Är det en katt så är det en Manxkatt, är det radio så är det en radiostation som sänder från Isle of Man. ;)

De sänder även när det inte är tävlingar på ön så man kan lyssna på musik och nyheter. För min del som ickeamerikan som inte vill bli mer amerikaniserad än nödvändigt uppskattar jag den ickeamerikanska varianten av språket. Klicka på länken under här så kommer du dit! :tummenupp
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Manx är något från Isle of Man. Är det en katt så är det en Manxkatt, är det radio så är det en radiostation som sänder från Isle of Man. ;)

De sänder även när det inte är tävlingar på ön så man kan lyssna på musik och nyheter. För min del som ickeamerikan som inte vill bli mer amerikaniserad än nödvändigt uppskattar jag den ickeamerikanska varianten av språket. Klicka på länken under här så kommer du dit! :tummenupp
Hej ingen länk vad jag kan se men låter grymt.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top