Ny i Malmöområdet!

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Hej gott folk!

Har varit medlem ganska länge här på SH. Har tidigare bott i Göteborg, och där alltid funnit min plats med hojåkarpolare, torsdagsfika, välkända vägar och dylikt.

I höstas flyttade jag till Malmö och står därmed på ruta ett vad gäller hela hojåkarsvängen. Nu vill jag ha tips! Hittade ingen särskild Malmö-del här på forumet som så många andra orter har :(

Var i Malmö brukar hojfolk träffas om kvällarna, och när?
Var finns det någon "torsdagsfika", ungefär som vi hade i Göteborg?
Var finns det schyssta kurviga landsvägar? (I stil med Härskogen GBG, Bulten osv).
Hur hittar jag till Sjöborakan, och när brukar folk vara där? (hört en del om den...)

Med vänlig hälsning,
Hellfire

Det finns många olika vägar runt Malmö som e riktigt fina, häckeberga är klart en favorit, gäller dock inte att köra där på onsdagar runt 17-19 på kvällen då står snuten där någonstans och försöker fånga dig. Sjöborakan är precis utanför Sjöbo mot Ystad och sker varje Onsdag under vår/sommarn, bra väder innebär fler där. men där e även folk när det regnar! hoppas det hjälpte dig lite på vägen :P

Det finns många olika vägar runt Malmö som e riktigt fina, häckeberga är klart en favorit, gäller dock inte att köra där på onsdagar runt 17-19 på kvällen då står snuten där någonstans och försöker fånga dig. Sjöborakan är precis utanför Sjöbo mot Ystad och sker varje Onsdag under vår/sommarn, bra väder innebär fler där. men där e även folk när det regnar! hoppas det hjälpte dig lite på vägen :P

Man får tacka så mycket :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...