Ny i Malmöområdet!

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Hej gott folk!

Har varit medlem ganska länge här på SH. Har tidigare bott i Göteborg, och där alltid funnit min plats med hojåkarpolare, torsdagsfika, välkända vägar och dylikt.

I höstas flyttade jag till Malmö och står därmed på ruta ett vad gäller hela hojåkarsvängen. Nu vill jag ha tips! Hittade ingen särskild Malmö-del här på forumet som så många andra orter har :(

Var i Malmö brukar hojfolk träffas om kvällarna, och när?
Var finns det någon "torsdagsfika", ungefär som vi hade i Göteborg?
Var finns det schyssta kurviga landsvägar? (I stil med Härskogen GBG, Bulten osv).
Hur hittar jag till Sjöborakan, och när brukar folk vara där? (hört en del om den...)

Med vänlig hälsning,
Hellfire

Det finns många olika vägar runt Malmö som e riktigt fina, häckeberga är klart en favorit, gäller dock inte att köra där på onsdagar runt 17-19 på kvällen då står snuten där någonstans och försöker fånga dig. Sjöborakan är precis utanför Sjöbo mot Ystad och sker varje Onsdag under vår/sommarn, bra väder innebär fler där. men där e även folk när det regnar! hoppas det hjälpte dig lite på vägen :P

Det finns många olika vägar runt Malmö som e riktigt fina, häckeberga är klart en favorit, gäller dock inte att köra där på onsdagar runt 17-19 på kvällen då står snuten där någonstans och försöker fånga dig. Sjöborakan är precis utanför Sjöbo mot Ystad och sker varje Onsdag under vår/sommarn, bra väder innebär fler där. men där e även folk när det regnar! hoppas det hjälpte dig lite på vägen :P

Man får tacka så mycket :)

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back