Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Marals76 skrev:Ful som stryk.... när ska jappsen börja göra riktiga motard så de kan ta upp kampen emot KTM. Som det är i nuläget har de gett ut kampen om de kunderna helt utan att ens försöka. Bara Honda som har riktigt motard o den tillverkar de inte ens själva![]()
Och VÄLLDIGT mycket roligare!!bebbe skrev:Honda CRF, Yama 426?? Hade jag velat ha en "riktig" motard hade jag lätt valt någon utav dessa innan KTM:s klumpar............ Är väl bara 525:an som är nära, eller???
Marals76 skrev:Pratar om motard som kommer från fabrik. Yamma har ingen motard som kommer från fabrik. Då tvingas man köpa en enduro/cross och sedan alla tillbehör vilket blir väldigt dyrt. XT och denna honda är ju inte ens i närheten utav något som kallas motard. KTM har 625 o 660 som är bra cyklar med mycket klipp i motorn som endå inte behövs servas varje vecka. En XR650 som uppdateras med lite vassare motor och 10 kg lättare hade varit mycket interssant och inte direkt jobbigt för Honda att ta fram.

DwD skrev:Honda borde ha uppdaterat xr650r och gjort en motard av den, då hade dom lockat köpare,, som det är just nu så skulle jag hellre satsa på ktm 660
DwD skrev:Honda borde ha uppdaterat xr650r och gjort en motard av den, då hade dom lockat köpare,, som det är just nu så skulle jag hellre satsa på ktm 660
bebbe skrev:Men CRF:en finns väl som motard? Honda här I GBG säljer iaf nya sådana, och inte får man med cross/enduro fälgarna![]()
DRZ:an väger ju ca 30 kilo mindre än hondan också.. Borde vara bra mycke roligare.bebbe skrev:Tycker nog att DRZ400:an är bättre alternativ isåfall. Eller då XT:n som är mer "riktig" hoj
Edit; här är en bild, på DR;en då.................
KalleNorton skrev:DRZ:an väger ju ca 30 kilo mindre än hondan också.. Borde vara bra mycke roligare.
Chassiet var jäkligt kul! Kan tänka mig att det blir riktigt hyffsat drag i den när man smäller på en trim pipa och fixar till luften
Sedan så kanske det inte är så mycket till hoj om man vil åka lite även utanför stadsgränsen (då är nog XT;n förtfarande ett bättre alternativ) men kurvigt och i stan är den helt ok bebbe skrev:Men XR650 finns ju som motard redan i original. Fast direkt uppdaterad är den väl inte![]()
Här är den http://www.hondamc.com/templates3/Model.asp?id=1915&model_id=405&scid=&cid=
Edit; Dalara eller någonting sådan heter den.
Marals76 skrev:De tillverkas inte utav Honda.... andra företag som gör motard till dem.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |