Ny Honda "Motard" All round

ser bara klumpig ut för att vara motard :kocko

Ful som stryk.... när ska jappsen börja göra riktiga motard så de kan ta upp kampen emot KTM. Som det är i nuläget har de gett ut kampen om de kunderna helt utan att ens försöka. Bara Honda som har riktigt motard o den tillverkar de inte ens själva :)

Snacka om blyslädar...ser ut att väga 300kg. Tycker inte nån av modellerna som diskuteras här är motarder...det är containrar med 17" hjul :mad:

Tycker att den såg helt ok ut. Men främre hjulskärmen kan man skippa.

Marals76 skrev:
Ful som stryk.... när ska jappsen börja göra riktiga motard så de kan ta upp kampen emot KTM. Som det är i nuläget har de gett ut kampen om de kunderna helt utan att ens försöka. Bara Honda som har riktigt motard o den tillverkar de inte ens själva :)

Honda CRF, Yama 426?? Hade jag velat ha en "riktig" motard hade jag lätt valt någon utav dessa innan KTM:s klumpar............ Är väl bara 525:an som är nära, eller???

Men som sagt vill man köra och inte meka så blir det en lite mildare hoj. Fan skall man ha någon utav ovanstående och fortfarande köra gata kan jag ju lika gärna skaffa mig en GIXXER 1000 -05. Blir väl samma drift kostnad på en sådan efter 1000 mil :D :tungan Och VÄLLDIGT mycket roligare!!

bebbe skrev:
Honda CRF, Yama 426?? Hade jag velat ha en "riktig" motard hade jag lätt valt någon utav dessa innan KTM:s klumpar............ Är väl bara 525:an som är nära, eller???

Pratar om motard som kommer från fabrik. Yamma har ingen motard som kommer från fabrik. Då tvingas man köpa en enduro/cross och sedan alla tillbehör vilket blir väldigt dyrt. XT och denna honda är ju inte ens i närheten utav något som kallas motard. KTM har 625 o 660 som är bra cyklar med mycket klipp i motorn som endå inte behövs servas varje vecka. En XR650 som uppdateras med lite vassare motor och 10 kg lättare hade varit mycket interssant och inte direkt jobbigt för Honda att ta fram.

Marals76 skrev:
Pratar om motard som kommer från fabrik. Yamma har ingen motard som kommer från fabrik. Då tvingas man köpa en enduro/cross och sedan alla tillbehör vilket blir väldigt dyrt. XT och denna honda är ju inte ens i närheten utav något som kallas motard. KTM har 625 o 660 som är bra cyklar med mycket klipp i motorn som endå inte behövs servas varje vecka. En XR650 som uppdateras med lite vassare motor och 10 kg lättare hade varit mycket interssant och inte direkt jobbigt för Honda att ta fram.

Men CRF:en finns väl som motard? Honda här I GBG säljer iaf nya sådana, och inte får man med cross/enduro fälgarna :va

Honda borde ha uppdaterat xr650r och gjort en motard av den, då hade dom lockat köpare,, som det är just nu så skulle jag hellre satsa på ktm 660

DwD skrev:
Honda borde ha uppdaterat xr650r och gjort en motard av den, då hade dom lockat köpare,, som det är just nu så skulle jag hellre satsa på ktm 660

känns som de e dax snart va.

bebbe skrev:
Men CRF:en finns väl som motard? Honda här I GBG säljer iaf nya sådana, och inte får man med cross/enduro fälgarna :va

De tillverkas inte utav Honda.... andra företag som gör motard till dem.

bebbe skrev:
Tycker nog att DRZ400:an är bättre alternativ isåfall. Eller då XT:n som är mer "riktig" hoj :yoparty

Edit; här är en bild, på DR;en då.................
DRZ:an väger ju ca 30 kilo mindre än hondan också.. Borde vara bra mycke roligare.

KalleNorton skrev:
DRZ:an väger ju ca 30 kilo mindre än hondan också.. Borde vara bra mycke roligare.

Japp, var ute och körde en DRZ400 i Tisdags. Den var skit kul :yoparty Chassiet var jäkligt kul! Kan tänka mig att det blir riktigt hyffsat drag i den när man smäller på en trim pipa och fixar till luften :banana Sedan så kanske det inte är så mycket till hoj om man vil åka lite även utanför stadsgränsen (då är nog XT;n förtfarande ett bättre alternativ) men kurvigt och i stan är den helt ok :)

det finns väll "hrc" kitt till xr:en? har inte fmx;en samma motor som dominator och fx650vigor?? kanske finns effekthöjjande grejer redan sedan dominator har ju funnits bra länge.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back