Ny Honda Med V5 Motor!!

STRAM WIRE

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
Honda CBR1000RR
Har hørt fra rimelig sikre kilder innen honda at det kommer en modell med v5 motor på rundt 200hk i 2008:tummenupp :tummenupp .....mere info i slutten av september....cbr1000rr blir uforandret i 2008....
Har noen flere hørt dette??

Det ryktet kommer ju varje år.....:va

ingen med Fakta?

Skulle förvåna mig mycket om man fick för sig att serieproducera en V5:a.Detta ansågs av HRC vara optimalt i MotoGp med dåvarande vikt reglemente med max 990cc i en klass som inte finns längre.

Hur ser en V5 ut egentligen?

Är det sant lättar jag på lädret!

Ska faan steka Triggerhappy! :mad:

:D

3 på ena sidan och 2 på andra. Fast det kan också vara 2 på ena sidan och 3 på andra. Och det är viktigt att påpeka att det är cylindrar vi pratar om, inte bananer.

Äh, varför göra V5-grejen? Bara dyrt och med unkna referenser till en svunnen racingklass. Gör en V4, det passar både Hondas arv och nuvarande racingsatsning.

3 på ena sidan och 2 på andra. Fast det kan också vara 2 på ena sidan och 3 på andra. Och det är viktigt att påpeka att det är cylindrar vi pratar om, inte bananer.

En W5 har den då 2.1.2 eller 1.3.1 cylinder? :va

Jag har svårt att tro på en 5'a för gatbruk, det känns som att ingen vill ta den utvecklingskostnaden om inte konstruktionen medför något revolutionerande, och effektmässigt har vi vad vi behöver för en väldigt lång framtid, om inte annat så kan vi få det med turbo, som vore betydligt billigare/enklare att utveckla.

Men har jag fel i mitt antagande så blir jag glad ändå, jag skulle gärna se ett modernt försök till 150hk 400cc turbohoj, en modern wankel (suzuki kan väl skicka ut ett team dykare, norton kanske har grejorna kvar) och en modern storkubiks tvåtaktare....

Udda teknik är kul! :tummenupp

Näe, "ingen" ansåg att en sexa var nödvändigt att ha, likväl är de "kult"..
Kommer det och det fungerar så blir det gissningsvis kassasuccé..

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard