TinaTjejen
long time, no see
Åh fyh fan!IvarS skrev:Summa: 2357:-![]()

Köp beg. racedäck istället din galning. Inte konstigt du har det dyrt med hojeri

Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Åh fyh fan!IvarS skrev:Summa: 2357:-![]()
TinaTjejen skrev:Åh fyh fan!![]()
Köp beg. racedäck istället din galning. Inte konstigt du har det är dyrt med hojeri![]()
WestW köpte 3 uppsättningar för 3200:-sporTlovEr skrev:Är det så mycket billigare? Jag vet en som köpte 2 beggade däck för 800 kr, men så måste han byta mer kanske dubbelt så fort...Jag köper bara nytt, det är inte kul med massa byten, och lämna in och balansera etc etc.
Men man kanske är lite knäpp o skulle börja med beggade däck istället? Man kanske kommer 70-80% mot ett nytt?
Och en annan som inte sliter så mycket på sidorna, brukar sälja beg gatdäck tillbax till racingen, som nya i kanterna(ja tänk om det gick, men de är väl så bortskämda så det vill BARA ha nytt...)
TinaTjejen skrev:WestW köpte 3 uppsättningar för 3200:-
Det finns gott om beg. däck som är mer än ok ute på annons.
Ja, ska man prompt ut å köra när det är blött så är väl gatdäcken bra.Pejo skrev:En del kanske uppskattar att köpa däck som är nya, och som är anpassade för gatkörning... bandäck tappar värme på första bästa raka och behöver ständigt friktion för att hålla värme/grepp, medans gatdäck är anpassade för att utsättas för mindre arbete men ha acceptabelt grepp. Utöver detta så har bandäck väsentligt sämre våtegenskaper... om man nu utsätter sig för vått väglag.
Det klart, ska man bara tjöra bana så är det en annan femma...
Det här kommer föressten att avhandlas på Uptaktsträffen, ta med era frågor dit! : http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=112998
TinaTjejen skrev:För egen del så mackar jag ur hojen först när jag och hojen blivit lite ljumna och däcken likaså.
whatevah...Pejo skrev:Bandäck blir inte ljumma av gatkörning. Bandäck blir ljumma av bankörning.
TinaTjejen skrev:whatevah...![]()
They are perfectly fine for me.
De håller greppet. Lyssna nu, karlslok![]()
Om man vill ha lite högre kurvhastighet då?TinaTjejen skrev:whatevah...![]()
They are perfectly fine for me.
De håller greppet. Lyssna nu, karlslok![]()
Då får man skaffa sig det, herrn.aRWe skrev:Om man vill ha lite högre kurvhastighet då?![]()
Läs om, läs rättTinaTjejen skrev:Då får man skaffa sig det, herrn.
Jag kan visa dig i sommar så slipper du undra över det resten av din RACE-KARRIÄR![]()
Du skrev om "man".aRWe skrev:Läs om, läs rätt![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |