Ny hoj!

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Ingen just nu
Idag har jag både sålt Suzukin och köpt ett italienskt halvblod! Mötte en kille i Göteborg som köpte min hoj, han hade lite långt att åka enkel väg från Malmö så mötte honom halvvägs. Hämtade hem en Aprilia Mille R -00 på vägen hem, la 18k emellan från min Suzuki. Det som skiljer en R från en vanlig Mille är

Öhlins framgaffel, bak- och styrdämpare
Smidda alufälgar från OZ-racing = superlätta
Ej plats för passagerare
Massa kolfiber
= väger totalt 7kg mindre

Annonsbild.jpg

Fler bilder kommer imorgon!

Känns som jag inte behöver oroa mig för dåliga fjädringsinställningar eller att bromspedalen tar i backen på Gotland ring i sommar! :)

IvarS skrev:
Idag har jag både sålt Suzukin och köpt ett italienskt halvblod! Mötte en kille i Göteborg som köpte min hoj, han hade lite långt att åka enkel väg från Malmö så mötte honom halvvägs. Hämtade hem en Aprilia Mille R -00 på vägen hem, la 18k emellan från min Suzuki. Det som skiljer en R från en vanlig Mille är

Ej plats för passagerare
Massa kolfiber

Känns som jag inte behöver oroa mig för dåliga fjädringsinställningar eller att bromspedalen tar i backen på Gotland ring i sommar! :)

Snyggt jobbat! Den där ledsnar du nog inte på i första taget!!

Här finns föressten lite tips på bra inställningar som tidningen sportrider kommit fram till under deras tester: http://www.sportrider.com/bikes/146_susp_settings/#aprilia

(Såg nu att Mille-R 00 inte fanns med... tsit osso! )

Last edited:
IvarS skrev:

Ej plats för passagerare
Massa kolfiber

Annonsbild.jpg

Supernice!!! :rock
I like it...

grattis mannen. så det vart aprilian=) då lär man ju få provköra i sommar

IvarS skrev:

Ej plats för passagerare
Massa kolfiber

Annonsbild.jpg

Känns som jag inte behöver oroa mig för dåliga fjädringsinställningar eller att bromspedalen tar i backen på Gotland ring i sommar! :)[/QUOTE

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Enda twin jag skulle kunna tänka mig byte emot!! Tror detta är betydligt bättre än Duccati!

MadClaire skrev:
Vad är det för fel på Ducati????!!!! :confused: :(

Jag har varit sugen på en Ducati men anledningarna att det inte blev någon denna gång är följande.

*Dyrare i inköp för samma spec (kan inte slanta 80k på hoj)
*Mer omständig service
*Jobbigare körställning, optimerad för bankörning
*Mer benägen till småfel (Millen verkar skottsäker)

Någon dag ska jag ha en Ducati men det verkar inte passa mig just nu. De verkar underbara på bana en solig helg men jag kommer vilja köra längre dagsturer utan att bli invalid på kuppen. :3freak

MadClaire skrev:
Vad är det för fel på Ducati????!!!! :confused: :(

Inga större fel på dem med 4-ventilsteknik ialla fall! Men det är vad jag tror ialla fall, att det är bättre med Mille. :tummenupp

Hälit! :tummenupp

Du gör helt rätt som tar ett steg i taget. När du känner att du kan hantera den där är det nog dags för ett par cylindrar till :tungan

Najs hoj Ivars... "Fel märke dock :hihi " 1 till med twin... trodde nästa jag skulle vara ensam i år med V-twin... :tummenupp

A© skrev:
Najs hoj Ivars... "Fel märke dock :hihi " 1 till med twin... trodde nästa jag skulle vara ensam i år med V-twin... :tummenupp

vadå ensam med v-twin? :)

och IvarS. skitsnygg hoj! grattis!

Har köpt nya däck till hojen eftersom det satt skurna slicks på, varför skulle hojen ha gått på bana? :gnissla

Beställde på http://www.reifenversand.com, otroligt bra firma! Skickade order i onsdags kväll och idag fanns däcken att hämta på posten!

Michelin pilot power
Fram: 120/70-17, 902:-
Bak: 180/55-17, 1282:-
Frakt från Tyskland: 165:- (!)
Summa: 2357:- :lol

Michelin.jpg

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!