Ny hoj som blåser allt annat av vägen!!

Om den här farkosten har "swashplates" som en helikopter (rotorerna kan vridas åt alla håll), gyro samt en dator som hela tiden korrigerar med input från gyrot, då tror jag att den skulle kunna flyga stabilt.. utan dessa komponenter skulle den gå i backen omgående..

Mja, först var jag tveksam, men efter att ha sett(hört) stillbildsvideon där tjejen förklarar vad jag tycker låter som att propellrarna är gjorda av tazmansk ek så är jag fullt övertygad om att alla specifikationer stämmer, detta är framtiden..

Hur kommer det sig att han har haft råd att bygga en flygande motorcykel i kevlar och kolfiber men inte har råd till en snyggare hjälm?

Cool grej dock ja skulle vilja ha den... Men det lär ju bli svårt att bromsa? Eller får man skicka i backen? De lär ju vara mindre nyttigt för motorn :va

278km/h, är det topphastigheten som uppnås när man på 3km höjd inser att man glömde bygga in en fallskärm och faller rakt ner efter att motorn pajjade på sitt hemmabygge?

Tvivlar starkt på bygget men samtidigt är jag ju ingen aeroingenjör och kan således inte ett jävla skit om saker som befinner sig svävandes ovanför marken. Men jag tvivlar ändå :fakta

Kommer de göra räls åt spännband i framtiden istället för asfalt eller? :va

Nu förklarade GuW det så fint, så lägger bara in en bild här för att kanske väcka minnet hos er här :)
Det är inte så konstigt egentligen, en sådan här skulle ni nog inte tvivla på att den kan flyga:

s_hkp4.jpg

Jag tänkte också på den, två rotrar är ju inget konstigt rent sådär. Fast däremot har ju bananhelikopetern vikten hängande under rotrarna, emedan du själv sitter överst på hoverbajken och flyttar upp tyngdpunbkten... Min spontana tanke är att den kommer vilja flyga belly up:D

Jag tänkte också på den, två rotrar är ju inget konstigt rent sådär. Fast däremot har ju bananhelikopetern vikten hängande under rotrarna, emedan du själv sitter överst på hoverbajken och flyttar upp tyngdpunbkten... Min spontana tanke är att den kommer vilja flyga belly up:D

ja en undanmanööver sen e du körd :huvet

Bike:vaMer flygplan, blir inte mc bara för att cockpit ser så ut. Men vi kan vara lugna detta kommer nog stanna vid en prototyp och det lär dröja innan spännbanden tas bort om de någonsin kommer att tas bort från backen:D

Den måste vara en mc, kommer nog från Paul junior Design kolla på Webnätet = Web bike!:D

278km/h, är det topphastigheten som uppnås när man på 3km höjd inser att man glömde bygga in en fallskärm och faller rakt ner efter att motorn pajjade på sitt hemmabygge?

Tvivlar starkt på bygget men samtidigt är jag ju ingen aeroingenjör och kan således inte ett jävla skit om saker som befinner sig svävandes ovanför marken. Men jag tvivlar ändå :fakta

Tror du är något på spåret, fritt fall är väl runt 300 knutar? :D

Måste blåsa rätt rejält ibland där uppe på 3 km höjd. En vindby från sidan och du lär blåsa av "flyghojen".

Hur kommer det sig att han har haft råd att bygga en flygande motorcykel i kevlar och kolfiber men inte har råd till en snyggare hjälm?

Cool grej dock ja skulle vilja ha den... Men det lär ju bli svårt att bromsa? Eller får man skicka i backen? De lär ju vara mindre nyttigt för motorn :va

Självklart sitter det ett ankare med tillhörande kätting på saken som du bara behöver knuffa till ;) Näe men skämt åsido, om det går att vinkla rotorerna så behöver du inte lägga i nån back.

Näe men skämt åsido, om det går att vinkla rotorerna så behöver du inte lägga i nån back.

borde väl räcka med att kontrollera thrustern fram och bak olika för att få den att pitcha?

mer thrust bak = brazz
mer thrust fram = broms

Tror jag också och sedan når man kanske dom där 278km/h på vägen ner om man inte träffar marken redan vid 277km/h.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park