Ny hoj som blåser allt annat av vägen!!

Nu rör vi oss bort från "mc-releterat" men denna är en annan rolig leksak som är fri för alla.

Vet inte dock om jag själv skulle våga ta upp mig till 3km höjd med detta eckipage..

http://flynano.com/
 
Bike:vaMer flygplan, blir inte mc bara för att cockpit ser så ut. Men vi kan vara lugna detta kommer nog stanna vid en prototyp och det lär dröja innan spännbanden tas bort om de någonsin kommer att tas bort från backen:D
 
Rent spontant ser den felkonstruerad ut, jag hade ivf. flyttat upp propellerfästena för att flytta ner tyngdpunkten, men det märker han nog när han lossar de där spännbanden:tungan

Annars en cool design på flygmaskin:tummenupp


(Edit: Missade "instabilinläggen" på sida 1, My bad.....)
 
Last edited:
Galet projekt, men motorn ser ju ut att vara en r1200-boxer från BMW faktiskt.
 
En helikopter har en huvudrotor och en stjärtrotor som motverkar vridningstendensen som uppstår an den stora rotorn.

Sen vinklar man bladen så att dom har olika mycket lyftkraft pä höger/vänster sida, samt i främre och bakre läget för att få helikoptern att förflytta sig höger/vänster samt framåt/bakåt.

Med motroterande rotorer så behöver man ingen stjärtrotor för att kompensera vridning eftersom motroterande rotorer tar ut varandra.

Att man har motroterande rotorer både fram och bak är nog för att hålla ekipaget smalt och erbjuda en sittplats emellan.

Man kan ha en stor koaxialt motroterande rotor om man hänger piloten/lasten mitt under eller balanserar den uppe på.

Men även om han kör rotorerna åt olika håll (vilket vi får hoppas) så måste den ju bli lika stabil som en badboll i vatten ungefär... Kraften uppåt bildas ju väldigt nära tyngpunkten som det ser ut, och då är ju risken stor att den rullar runt och plötsligt gasar järnet rakt ner i backen, eller snurrar hejvilt. Men lösningen torde vara hyggligt enkel. Han får väl montera blystödhjul på en fjäderbelastad teleskoppinne som skjuts ihop när han landar och fälls ut när han lyfter. Eller så är den stabilare än den ser ut redan nu. Men då vill jag se en flygvideo först :)
 
Kombinerar man min vikt med soppatorsk :mad:
på 3km höjd :banana
borde det gå att slå 278km/h på väg ner till närmaste bensinstation. :D
 
Jäkla dålig provkörning tycker jag.
Vill se att den verkligen kan flyga framåt.

Sen tror jag att det Direckt kommer att bli lag på regskylt frammåt på denna typ av fordon
 
Nu förklarade GuW det så fint, så lägger bara in en bild här för att kanske väcka minnet hos er här :)
Det är inte så konstigt egentligen, en sådan här skulle ni nog inte tvivla på att den kan flyga:

s_hkp4.jpg


En helikopter har en huvudrotor och en stjärtrotor som motverkar vridningstendensen som uppstår an den stora rotorn.

Sen vinklar man bladen så att dom har olika mycket lyftkraft pä höger/vänster sida, samt i främre och bakre läget för att få helikoptern att förflytta sig höger/vänster samt framåt/bakåt.

Med motroterande rotorer så behöver man ingen stjärtrotor för att kompensera vridning eftersom motroterande rotorer tar ut varandra.

Att man har motroterande rotorer både fram och bak är nog för att hålla ekipaget smalt och erbjuda en sittplats emellan.

Man kan ha en stor koaxialt motroterande rotor om man hänger piloten/lasten mitt under eller balanserar den uppe på.
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top