Plåtniklas
Liten, rädd och ensam™
Ok. Jag har vänt och vridit på det här utan att komma fram till nåt beslut så nu behöver jag lite hjälp. Just nu så åker jag BMW R1100S men har börjat tröttna lite och vill ha en något smidigare och roligare hoj. Mina tankar föll direkt på Speed Triplen. Åkte och provkörde en och gillar den skarpt.
Nu till det jobbiga.
Jag har fått ett inbytesbud på 90.000:- hos en handlare i Blekinge mot en 04:a Speed Triple Black och så långt är väl allt väl. Dock så är det ju fan 110 mil T.O.R. och det känns inte SÅ jävla spännande.
Var och snackade med en handlare här i Stockholm på samma deal och fick ett bud på 81.000:- vilket jag tycker är för lite.
BMW:
+ 'Sjukt' billig försäkring. 2655:- hel/hel.
+ Praktisk. ABS, handtagsvärme och alla möjliga smarta finesser. Touring helt enkelt.
+ Mycket hoj för ägandepengarna.
- Stor och relativt trött.
Triumph:
+ Smidigare.
- 4 gånger så dyr försäkring.
+ Mer pulver, om så 'bara' 20 hästar.
- Blåsig i högre farter.
Vad säger ni? Ska jag orka mig ner till Blekinge, ringa handlaren i Stockholm och fråga om han inte kan bjuda mer eller helt enkelt skita i att byta?
Nu till det jobbiga.
Jag har fått ett inbytesbud på 90.000:- hos en handlare i Blekinge mot en 04:a Speed Triple Black och så långt är väl allt väl. Dock så är det ju fan 110 mil T.O.R. och det känns inte SÅ jävla spännande.

BMW:
+ 'Sjukt' billig försäkring. 2655:- hel/hel.
+ Praktisk. ABS, handtagsvärme och alla möjliga smarta finesser. Touring helt enkelt.

+ Mycket hoj för ägandepengarna.
- Stor och relativt trött.
Triumph:
+ Smidigare.
- 4 gånger så dyr försäkring.
+ Mer pulver, om så 'bara' 20 hästar.
- Blåsig i högre farter.
Vad säger ni? Ska jag orka mig ner till Blekinge, ringa handlaren i Stockholm och fråga om han inte kan bjuda mer eller helt enkelt skita i att byta?