Ny hoj.. Igen. Ska jag? *ångest*

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Ok. Jag har vänt och vridit på det här utan att komma fram till nåt beslut så nu behöver jag lite hjälp. Just nu så åker jag BMW R1100S men har börjat tröttna lite och vill ha en något smidigare och roligare hoj. Mina tankar föll direkt på Speed Triplen. Åkte och provkörde en och gillar den skarpt.

Nu till det jobbiga.
Jag har fått ett inbytesbud på 90.000:- hos en handlare i Blekinge mot en 04:a Speed Triple Black och så långt är väl allt väl. Dock så är det ju fan 110 mil T.O.R. och det känns inte SÅ jävla spännande. :( Var och snackade med en handlare här i Stockholm på samma deal och fick ett bud på 81.000:- vilket jag tycker är för lite.

BMW:
+ 'Sjukt' billig försäkring. 2655:- hel/hel.
+ Praktisk. ABS, handtagsvärme och alla möjliga smarta finesser. Touring helt enkelt. :)
+ Mycket hoj för ägandepengarna.
- Stor och relativt trött.

Triumph:
+ Smidigare.
- 4 gånger så dyr försäkring.
+ Mer pulver, om så 'bara' 20 hästar.
- Blåsig i högre farter.

Vad säger ni? Ska jag orka mig ner till Blekinge, ringa handlaren i Stockholm och fråga om han inte kan bjuda mer eller helt enkelt skita i att byta?

Slå till. Kan inte gå mer än åt helvete. Men säg åt honom att du vill ha 94, bara för sakens skull.

/Freppa

Kräng iväg hojen privat istället, ger större prutmån vid köp hos handlare, nu är det utmärkta tider att sälja hojen, en annons på blocket sen är det klart! :yoparty , så skulle jag göra om jag vore dig.

Lycka till /Mikael

Klart du skall byta. Om det sen är värt att åka till blekinge för de pengarna kan man ju diskutera. Men är det fint väder så kan du väl komplettera det med en liten hojsemester i sydsverige ?

Annonsen har suttit ute i en vecka och inte en käft har hört av sig så jag verkar inte ha mycket val än att gå till handlare.. :(

Ska ringa runt lite idag och se om man kan få nåt vettigt bud lite närmare än Olofström. :crash

Har du lyssnat med alla Triumph återförsäljare i Mälardalsområdet det finns ju ett gäng som ligger betydligt närmare än Blekinge. Tror du kan lyckas rätt bra hos Sulas eftersom deras kund klientel är touring folk så dom borde vara sugna på en BMW.

Nicke_K skrev:
Har du lyssnat med alla Triumph återförsäljare i Mälardalsområdet det finns ju ett gäng som ligger betydligt närmare än Blekinge. Tror du kan lyckas rätt bra hos Sulas eftersom deras kund klientel är touring folk så dom borde vara sugna på en BMW.

Sulas? Aldrig hört talas om. :)

[edit]Ahem. http://www.sulas.se Tack för tipset.

Last edited:
Jag köpte min nya hoj på Claessons i Bromölla. Hade 65 mil på mätaren när jag rullade in framför huset i Nacka! :)

Se till att boka tid för 100-milaservice redan innan du åker söderut för att hämta den..!

Ja Oves kan trolla med priset! Dessutom är de trevliga. Kommer att åka de 20 milen (ja jag vet att 40 mil är mindre än 110) enkel resa nästa gång jag ska byta också!

Baahhhh.... vad är du för hoj åkare :confused: Att ens fundera på om det är värt att åka 110 mil för att köpa en ny hoj (och då dessutom på hoj hela vägen)! Du borde skämmas :fatta!

bebbe skrev:
Baahhhh.... vad är du för hoj åkare :confused: Att ens fundera på om det är värt att åka 110 mil för att köpa en ny hoj (och då dessutom på hoj hela vägen)! Du borde skämmas :fatta!

Jag hämtade min nuvarande i Malmö och dom 630 kilometrarna var fan rätt sega! :D

Hörrudurururu! 4ggr försäkringen stämmer inte.. 3ggr snarare

Jag pröjsar deras maxtaxa 8000:- nånting..

Försäkringspremien är 6780:- hel/hel. (Där jag bor iallafall)
Du ska försäkra via IF, de har ju en märkesförsäkring.

Last edited:
savage skrev:
Försäkringspremien är 6780:- hel/hel. (Där jag bor iallafall)
Du ska försäkra via IF, de har ju en märkesförsäkring.

om man bor på landet... JA! annars nej!

Plåtniklas köp min Daytona istället! mer pulver, mindre blåsigt, lite dyrare försäkring...

fast jag ställer på och av hela tiden och kom upp strax över 9000, men då körde jag MYCKET förra året!

ett problem är att jag INTE ger dig 90' i inbyte för en R1100S

EDIT: Svaret på din grundfråga är att du givetvis skall byta en tyskpansarvagn mot en engelsk raket! Lite åka för bytet är bara bra!

Last edited:
triple skrev:
..ett problem är att jag INTE ger dig 90' i inbyte för en R1100S

Näe och således vill jag inte köpa din Daytona. ;) Hade jag varit beredd att hålla på att ställa av/på hela tiden skulle jag köpt en japsräjser. :)

MEN SLUTA NU INNAN JAG FÅR KRUPP!!!!! HUR LÄNGE HAR DU TJATAT OM DET HÄR NU??? KÖP FÖR HELVETE!!!!! ELLER SKIT I DET!!!!! MEN SLUTA TJATA!!!!!!

Men jag tycker om dig ändå :) Du behöver en Tripple, svårare än då är det inte.

OLJEKYLD GSXR skrev:
MEN SLUTA NU INNAN JAG FÅR KRUPP!!!!! HUR LÄNGE HAR DU TJATAT OM DET HÄR NU??? KÖP FÖR HELVETE!!!!! ELLER SKIT I DET!!!!! MEN SLUTA TJATA!!!!!!

Men jag tycker om dig ändå :) Du behöver en Tripple, svårare än då är det inte.

Triple stavas med ett P. Säg det nu tillsammans med mig: ETT P.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti