Ny Hjälm!

Den är nog helt OK. Jag kollade på den också men den passade inte riktigt. Skall ju vara glasfiber/motsv iaf o kanske lite kevlar också om det nu är bra :)

Jag skulle lugnt kunna köra med den. O jag är ren perfektionist typ.

:tummenupp

Låter som bra kritik :)

Satt och funderade på en annan grehj nu.
Har ju hört att dubbel D-ring ska vara säkrare iom att den alltid blir optimalt spänd. men är det värt besväret att behöva krångla med handskar och grejer varje gång man ska öppna/stänga remmen? Hur mycket skillnad är det?

Jag valde det mest för att snabbspännen jämt klämmer fast min dubbelhaka/scarf. =)

Reco skrev:
2212892 Låter som bra kritik :)

Har ju hört att dubbel D-ring ska vara säkrare iom att den alltid blir optimalt spänd. men är det värt besväret att behöva krångla med handskar och grejer varje gång man ska öppna/stänga remmen? Hur mycket skillnad är det?

Jag valde det mest för att snabbspännen jämt klämmer fast min dubbelhaka/scarf. =)

Det går ganska fort att lära sig tekniken med dubbel-d spännet. Funkar kanon för mig att få både av och på hjälmen med handskarna på.

Reco skrev:
2212892 Låter som bra kritik :)

Jag skaffade också d-ringar, hade först en med snabbfäste (HJC), men det funkade inte med mitt struphuvud. Det här är nog det spänne som känns minst o som sitter bäst, så i min mening har du valt helt rätt =)

Har fått min hjälm nu. Fick med snabbspänne ändå, men det får funka.
Jag har ju tonat visir nu. Hur rengör man det smidigast, från isekter osv. diskmedel har jag hört är bra?

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back