Ny Hjälm 2009?

Ni som handlat x-spirit! Var köpte ni och vad kostade det? Jag letar till mig och sambon. Vi vill bara handla hjälmar tillverkade för den europeiska marknaden. Det bästa pris jag hittat är 420 pund plus frakt, men här i tråden var det ju någon som handlat för 4280 kr. VAR DÅ??? undrar man.

Jag är ytterst tacksam för tips!:krama

3780kr hamnade min på inklusive frakt.
http://helmetcity.easywebstore.co.uk/X-Spirit-Special-offers_B22UAS.aspx

Min X-spirit strl. S väger 1349g enligt köksvågen. (med nässkydd, hakskydd och pinlockvisir)

1191357722_tn_Diablo3_w450_h400.jpg

Beställde denna!

Blir det lika mörkt med spegelvisir som med mörktonat (svart)?

nån lär ju veta ;)

XR 1000 är riktigt bra grejer !!! :tummenupp

skallat marken duktigt med en när jag gjorde en highsider .. hjälmen tog all smällen !! mycket prisvärda grejer !!!

Har tack och lov aldrig vurpat med en ännu. Men jag tycker att dom sitter kanon. Jag har aldrig ägt något annat än Shoei XR-1000 :tummenupp :yoparty

Köpte en just innan jul, halva priset från italien.
x-lite 801RR har den skönaste inredningen enligt mig ;)

Erkänn att du köpte den bara för att matcha tapeten :yoparty

Blir det lika mörkt med spegelvisir som med mörktonat (svart)?

nån lär ju veta ;)

Ett svart blir som att du har solglasögon på dig på kvällen.. Du ser knappt någonting. Med ett spegelglas ser du däremot på kvällen. :) Om du har bra syn d.v.s.

Last edited:
Precis beställt från Helmet City !
Blev en Shoei XR1000 Cryptic TC1
cryptic%20tc-1.jpg

Kanske inte den seeenaste men för nästan halva priset blir man lycklig!

Här blev det:

Shoei Multitec. Levereras med Whisper-Kit, Pin-lock, två visir, varav ett tonat.

Har beställt en Arai RX-7 Corsair från Mlol.de gick på 499Euro. Plus ett spegelvisir(silver). Förhoppningsvis har grejerna kommit idag, så man kan putsa på dem under helgen :)

Bifogat

• Arai-RX-7-Corsair-Majestic.jpg
    Arai-RX-7-Corsair-Majestic.jpg
    46 KB · Visningar: 40
Jag funderar på denna.
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/Shark-RSR2-Absolute/SubProducts/Shark-RSR2-Absolute-0001
Nån som vet hur den är om man jämför med en ARAI Condor som jag har idag. Tänkte mest på passform. Nån som har erfarenhet/vet nåt om SHARK. Har sett att RSR2:an har fått bra resultat i hållfasthetstest iaf.

Jag köpte nu min andra Shark, hade tidigare en S800, nu köpte jag en RSF2i Smoke. Har svårt att bestämma mig vilken som är bättre, men den nya viner lite småjävligt, även om luftkanalerna är stängda.
Har dock aldrig ägt en dyr hjälm så har inget att jämföra med heller.
shark-rsf2i-smoke.jpg

Jag köpte nu min andra Shark, hade tidigare en S800, nu köpte jag en RSF2i Smoke. Har svårt att bestämma mig vilken som är bättre, men den nya viner lite småjävligt, även om luftkanalerna är stängda.
Har dock aldrig ägt en dyr hjälm så har inget att jämföra med heller.

Det blev en RSR2 Absolute. Hur nöjd som helst.:yoparty Tyst, helt immfri (testad 26 mil i mellan +1 och +7 grader). Öppnar man ventilationen är den fortfarande tyst men jävlar vad den ventilerar. Som sagt toknöjd...Jo sa jag att den ser fan bra ut åsså.:D

Bifogat

• RSR2.jpg
    RSR2.jpg
    67.8 KB · Visningar: 48
Den här gubben kom den söta tjejen från posten med till mig idag:
IMG_4456.JPG

Blir till att kirra fram ett mörkrök visir så snart som möjligt också.
Priset? jorå såatteee: 0 :- (Vinst)

Den här gubben kom den söta tjejen från posten med till mig idag:
IMG_4456.JPG

Blir till att kirra fram ett mörkrök visir så snart som möjligt också.
Priset? jorå såatteee: 0 :- (Vinst)

Hmm...en RX7-GP? De är rikigt fina! Vinst från Eurosport.se kanske? :)

Back