Ny hemsida för mc-manualer

Juridisk borde det väl vara ok att bara länka till de ställen där varje enskild manual finns? Det ställer ju dock mycket krav på att länkar ständigt måste uppdateras... Och andra sidan länkar ju bara piratebay och dom har ju ständiga problem juridiskt... :va

Medhjälp till olaga mekning :hihi

Bra initiativ!
Ser ut och vara lättläst med bra färgval på bakgrund/länkar.
En bra idé kan vara och göra sidan anpassad för läsplattor/mobiler.

wonderwizard använd nån flat layout från twitter-bootstrap. Du besparar dig en helvetes massa jobb och det blir snyggt

User manual är gratis och finns tillgänglig från många av tillverkarna i PDF men service manual är en betalvara och tillverkaren brukar vara opigg på att det ligger fritt.

frågan är....

tror ni denna hemsidan hade varit mål för t.ex antipiratbyrån, då det handlar om pdf filer & inte film & musik som det oftast handlar om när det är piratkopiering.

Det är troligtvis som nämnts ovan, användarmanualer är fria för distribution medans servicemanualer är ©-skyddade verk.
Men gör en förfrågan till Honda, Yamaha etc och se vad dem säger.

funderar lite på hur själv nerladdningssidan skall se ut

2 förslag, vilken är bäst? tänk på att märke & modell står överst på resultatsidan & antal filer som är tillgängliga

dump1.jpgdump2.jpg

En hemsida blir aldrig klar, det vet jag sedan gammalt. Man kommer alltid på något nytt, fler funktioner mm

jag e inte speciellt duktig på layout & grafik, så ha överseende med det. vill någon hjälpa till med att skapa en toppbild, så får ni gärna sätta igång:D

jag premiärvisar hemsidan idag, dock är alla funktioner avstängda
(som uppladdning & nerladdning)

detta är som sagt bara en premiärvisning, för att jag skall kunna få lite feedback, och kunna komma vidare med hur jag skall kunna göra sidan bättre/snyggare

håll till godo :D

kommentera gärna

http://mcmanualer.dyndns.org

Last edited:
Ducati har en tom kategori (Custom).
Antagligen pga att det är i någon form av alpha-tillstånd, och mest är en dummy för att visa utseendet iofs. :D
Men tycker det ser okej ut. Kanske någon siffra inom parantes som anger hur många manualer till valfri modell som finns, eller årsmodeller? Iono... Kanske onödigt. ;)
:tummenupp

Last edited:
Ducati har en tom kategori (Custom).
Antagligen pga att det är i någon form av alpha-tillstånd, och mest är en dummy för att visa utseendet iofs. :D
Men tycker det ser okej ut. Kanske någon siffra inom parantes som anger hur många manualer till valfri modell som finns, eller årsmodeller? Iono... Kanske onödigt. ;)
:tummenupp

121 manualer får jag det till ? precis vad som finns

sedan Ducati/custom, det stämmer

jag provade att ladda upp en fil, men tog bort den i admin systemet, då finns kategorin kvar (men ingen manual i den)

skall fixa detta också (fixat)

Last edited:
Lysande ide, ser snyggt ut med :tummenupp
Jag har en PDF av verkstadsmanualen till Yamahas Thunderace liggande, ska bara hitta den

Back