Ny GSX-R i Suzuki familjen

Tja hojen ser val ok ut,men yamahan va snyggare Hondan ser ut som et skamt..kåpan ser ju ut at komma från en rese enduro eller nåt..
 
Kåporna säger: "Weee", den luftkylda 125-stånkan säger: "Bröööö"
 
om dom nu mot förmodan skulle gå på ditt förslag lär dom nog förbjuda 2takt helt. och jag förstår dom, en 16åring med 30+ hästar är inte speciellt lämpligt enligt mig.

Men några år älldre och det är genast befogat med närmare 200 häst. Det var väl logiskt bortom ord. :tummenupp

en våt dröm för varje 16-åring!

Eh, jaha? Tror de allra flesta 16 åringars våta dröm (va det gäller mc) är röd, italiensk, och har design från 916, alt. orange österikare med sm hjul, beroende på läggning...
 
Last edited:
Kåporna säger: "Weee", den luftkylda 125-stånkan säger: "Bröööö"

Vattenkyld....

Men några år älldre och det är genast befogat med närmare 200 häst. Det var väl logiskt bortom ord. :tummenupp



Eh, jaha? Tror de allra flesta 16 åringars våta dröm (va det gäller mc) är röd, italiensk, och har design från 916, alt. orange österikare med sm hjul, beroende på läggning...

Det är väl ändå en viss skillnad mellan att vara 16 eller 21 eller? Bara för att man får ha 200hk mellan benen när man tar tungt mc-kort betyder jufaktiskt inte att alla har det. Du får köpa dig en Koenigsegg med 800-1000hk och framföra den på allmän väg vid 18 års ålder. "Same shit different piles...."

Tror inte att alla 16 åringars dröm är en röd Ducatiwannabe båge med förlegad motor.. faktiskt. Snarare din sanning än nån annans. Nog för att jag åxå tycker att Cagivan är en skön skapelse och har varit med att hålla måttstocken högt vad gäller 125 klassen, men det är nya tider nu. Tror bestämt att senaste Cagivan, SP525 (125:a) är den sista dom gör med 2-taktare i på gott och ont.
 
Last edited:
2t börjar dö ut sakta men säkert ändåså...honda har tagit bort 2t från produktionsbandet 2008...går stora rykten om att kawa,sukka lägger ned 2t till 2009...och yamaha lägger nog ned om dom e enda som tillverkar från japan 2010. Sen hur italienarna gör e annan sak. Så säger det bara välkomna 4t som 125 med, slipper 2toljan:)
 
Mmmm... det suger iofs lite tycker jag då. 2-takts crossar säger jag bara, "dängdidängdängdäng" Men...det måste väl få sitt slut det åxå vad det lider, tyvärr. Men manligare än så blir det inte. :tungan

:)
 
Vattenkyld....



Det är väl ändå en viss skillnad mellan att vara 16 eller 21 eller? Bara för att man får ha 200hk mellan benen när man tar tungt mc-kort betyder jufaktiskt inte att alla har det. Du får köpa dig en Koenigsegg med 800-1000hk och framföra den på allmän väg vid 18 års ålder. "Same shit different piles...."
Nog är det väl så, men man lär inte bli en helt annan person för det. Och jag förstår värkligen inte nojset med att 30 häst skulle vara förmycket för en 16 åring, av er älldre som haft hoj kort sedan 16 års ålder tror jag många kommer ihåg gammla RD ypvs med liknande siffror, gick de värkligen för hårt för att ni skulle kunna behärska dem? Då skall man tänka på att de mordernare cycklarna har bättre ram stötar, och bromsar... Jag tror helt enkelt det börjar bli allt för länge sedan för vissa av er så ni inte har den blekaste om hur man är i den åldern. En rs eller mito med ca 30hk, lite mindre på hjulet, sisådär 26-28 kanske (vild gissning, inte viktigt i sammanhanget), har ungefär samma prestanda som en långsam bil. Tänk golf/focus farmare med 1.6 motor. Inget monster precis. Jag menar det lär inte vara mycket större skillnad på 16-20 år, än det är på 30-200hk...

Tror inte att alla 16 åringars dröm är en röd Ducatiwannabe båge med förlegad motor.. faktiskt. Snarare din sanning än nån annans. Nog för att jag åxå tycker att Cagivan är en skön skapelse och har varit med att hålla måttstocken högt vad gäller 125 klassen, men det är nya tider nu. Tror bestämt att senaste Cagivan, SP525 (125:a) är den sista dom gör med 2-taktare i på gott och ont.

Det ligger nog nått i det... :gråta

Men det är nog mer ha begärs faktor där för de flesta än med 4t, oavsett modell. Pesronligen tycker jag faktiskt korea mecket med v-twin är klart häftigst av 4t 125:orna dock...
 
Jag tror helt enkelt det börjar bli allt för länge sedan för vissa av er så ni inte har den blekaste om hur man är i den åldern.

App,app,app!!! :D

Jag vet prexis hur jag var i den åldern. Tro mig... Å enligt min fru har jag bara blivit max 3 år äldre i huvudet sen dess vad gäller vissa saker. :rolleyes:
 
nog va man väl mogen för 30hk när man A1.
r1an jag köpte 4år senare vete fan om jag va mogen nog för:tungan
 
Ha ha! Inte det minsta. Åldersnojjor får andra stå för.
 
4-t och tanig, precis som allt fler 125:or tenderar att bli... Tanken och röven var dock riktigt fina. :tummenupp

125cc 4-t är inte mycket power. Visst är det sämre för miljön, sämre hållbarhet etc, men fan så mycket roligare med 2-t! :yoparty
 
Last edited:
perfekt att knö in en hayabusa turbo i :)



Peugeot XR-7 såg ju fördjävlig ut..
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top