Sandis 1000
Ny medlem
Haloj alla. Känns som om det inte händer något här =). Det har startats en ny grupp på FB Som heter SportÅkare Helsingborg. Som har samma syfte som här.Åka hoj lite snabbare =)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vet inte varför jag blev inblandad i detta? Vad gäller FB så kan man ju se det som att vi är några som fortfarande ser nyktert på verkligheten och inser att världen inte snurrar runt vad som händer på Fejsbook. Typ 5,94 miljarder på jorden... (1,19 miljarder använder FB på månadsbasis enligt statistik 13-10-30).På det ELAKA Facebook skrev jag tidigare nejanstående replik i en tråd om att starta en klubb i HBG, min åsikt angående klubbar kan vi lägga åt sidan då den är min och säkert inte representativ för hojpiloter.
när det nu finns bakåtsträvare som du och Madicken så måste vi ju säkerställa att ni kan tillgodogöra er det som händer där allt händer.
Jag tycker grupper på FB är ett bra forum att förmedla körningar på om dom är öppna, men jag tycker man kan slänga in en blänkare här också så att ni stenåldersmän också hinner till starterna.
Vet inte varför jag blev inblandad i detta
"RoH har funnits ett helt antal år nu, och har enligt mig breddats ordentligt där många av segmenten kan hänga med på en TT.
-- klipp--
"
RoH är ingen klubb, bara en samlingsplats för alla som vill köra och umgås."
Sporthojs forumet vad det vi valde som kommunikationsmedel, men visst, samtiden förändras och FB är kanske det senaste och det hetaste. Men, faktum kvarstår: Det är långt ifrån alla som har, eller vill ha FB.
Man kan se FB som ett komplement, men inte en ersättning för ett öppet forum som SH.
/rantmode: off
![]()
Nä, det har nog inte undgått någon som känner mig att jag inte är pro FB...Nä Madicken undrar varför, du är ju en stor agitator för FB...
Men även om du nu inte törs köra gata och EMSE ligger prio ett för dig (som det gör för mig) så spretar det ordentligt för dom som vill hitta folk att köra med (för det finns gott om tillfällen).
Sorry att jag blandade in dig i detta, men det var mer för att få dig att inse att du behövs därute långt bort från runor och hieroglyfer.
Det har inget med att göra att jag är bakåtsträvare eller inte gillar ny teknik. Jag är bara det man kallar en late adopter, jag vill se nyttan av något innan jag ger mig i kast med det. Ta en sån sak som GPS, jag vet fortfarande inte om det är något att ha även om jag numera har en. Jag klarade mig alldeles utmärkt innan jag köpte en, fick dock tänka lite själv och göra research innan jag drog iväg och skulle jag glömma den idag så är det ingen katastrof. Ibland är den dock praktisk men den är långt ifrån oumbärlig och ibland så slutar man tänka när man kör efter den. Inte riktigt min grej eftersom jag tror att det i längden fördummar en att inte söka, analysera, planera och genomföra.
Som vanligt var det bättre förr.
Troligtvis jag också, i alla fall i detta sammanhanget.![]()
Näää
Jag har ju samma hoj fortfarande, och märker ingen skillnad...
Förutom att jag har börjar repa lacken på kutsen när jag ska dra benet över sadeln, lite nackspärr och värkande handleder efter en längre tur... men jag är helt säker på att det var likadant förr i tiden...![]()
FB = FuruBoden, FlashBack, FiskeBåten ?
Om man vll åka med RoRåå är det bara att sätta upp en lapp på anslagstavlan på IcaMAxi en två-tre veckor i förväg.
Vad skall komma härnäst, telefoner utan nummerskiva? Motorvelocipeder med ABS? Hrm...
(Nej, jag använder inte MyFace.)![]()
Ja, nästa TT annonseras ut via maxi Råås anslagstavla!!!
Tror du att tre veckors framförhållning räcker?
Vänta nu här, det är väl Riders Of Råås hotspot![]()
Omodernt, man måste vara inne såklart.Förstår inte varför det ska startas massa grupper på skrytbook som jag kallar den om där nu finns ett forum typ sporthoj så kan man ju kolla där efter körningar det har ju fungerat innan så varför inte i fort sättningen![]()
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |