Ny GP-bana 2008, Indianapolis i USA

Du menar med inlevelse och glädje?

Svensken pratar med hängande mungipor utan glimten i ögat.

Vilket är bättre? Jag tycker helt klart fler borde anamma Haydens positiva aura och känsla i sitt prat.

Vilket är bättre?
Inget! Båda är lika bra!
Jag njuter lika mycket av att höra Nickys utdragna prat om ingenting som jag njuter av att höra en ihopbiten nordbo klämma ur sig ett par grymtningar eller den ständigt leende japanen som bara svarar "hai" (ja) på allting, eller sydeuropeernas kackel ackompanjerat av flaxande armar och grimaser.

Det är roligt när personer tillåter sig själva att vara personliga, att vara sig själva. Oavsett hur eller vad man är så är det bättre än den avpersonifierade medianpassade typ vi ofta får höra och se i media. Ingmar Stenmark gör sig bäst när han bara säger "jo..." och Nicky Hayden gör sig bäst när han pratar oavbrutet om ingenting och formulerar meningar bestående av 75% utfyllnadsord. Jag gillar Nicky.

Gissar att banbredd & framförallt bankingen kompenserar... man stannar nog ganska snabbt om man kasar uppförbacke.
Jag förmodar att en stor anledning till att köra F1-banan baklänges är att få ned hastigheten ut på ovalen.
Likaså verkar den ny förlängningen vara gjord för att de inte ska hålla fullt på bankingen. De går ned på innerplan och återansluter efter en snäv hårnål.
Det tillsammans med bredd/lutning gör det förhoppningsvis säkert tillräckligt.

3061240 Löjligt.
Det är klart att du kan avgöra vad och vem som är löjliga. Jag tycker Hayden är extremt jobbig att lyssna på eftersom 50% av hans meningar består av "you know".

3061122 Du menar med inlevelse och glädje?

Svensken pratar med hängande mungipor utan glimten i ögat.

Vilket är bättre? Jag tycker helt klart fler borde anamma Haydens positiva aura och känsla i sitt prat.
Nej. Jag menar att han säger you know hela tiden, inte hela men nästan.

Last edited:
Det är klart att du kan avgöra vad och vem som är löjliga. Jag tycker Hayden är extremt jobbig att lyssna på eftersom 50% av hans meningar består av "you know".

Nej. Jag menar att han säger you know hela tiden, inte hela men nästan.
Du sa att han verkade utvecklingsstörd. Löjligt, vilket du säkert håller med om.

En västgöte säger "du vet" efter allting. Det kan man ju välja att störa sig på eller acceptera som talspråk.

3064002 Du sa att han verkade utvecklingsstörd. Löjligt, vilket du säkert håller med om.

En västgöte säger "du vet" efter allting. Det kan man ju välja att störa sig på eller acceptera som talspråk.
Förutom sin bokstavliga betydelse kan ord användas för att beskriva något bildligt. Du förstod säkert att jag inte använde ordet i dess bokstavliga mening utan för att på ett tillpstesat sätt beskriva något, som tex ett torftigt spårk och hur det påverkar hur en person framstår.
Spännande att en av SHs största språkpoliser är så accepterande och tolerant mot avvikelser i talspråk men inte i skrift.

Spännande att en av SHs största språkpoliser är så accepterande och tolerant mot avvikelser i talspråk men inte i skrift.
Om man identifierar sig tillräckligt starkt med en amerikansk GP-förare kan kritik mot denne uppfattas som personlig. Så ta det varligt med dina forumuleringar om Hayden så att du inte sårar tredje part.

:tungan

Ska bli mkt intressant att se resultatet av morgondagens fria träning. För att inte tala om kvällens kval!

Last edited:
Förutom sin bokstavliga betydelse kan ord användas för att beskriva något bildligt. Du förstod säkert att jag inte använde ordet i dess bokstavliga mening utan för att på ett tillpstesat sätt beskriva något, som tex ett torftigt spårk och hur det påverkar hur en person framstår.
Jag lyssnar hundra gånger hellre på en amerikan än valfri GP-förare som på 10 år inte lyckats lära sig mer än "aj traj påousch, batt nå gripp. Tank jo".

Om man identifierar sig tillräckligt starkt med en amerikansk GP-förare kan kritik mot denne uppfattas som personlig. Så ta det varligt med dina forumuleringar om Hayden så att du inte sårar tredje part.
Note to self:
Om man identifierar sig tillräckligt starkt med en viss motortyp kan kritik mot den uppfattas som personlig. Så ta det varligt med dina forumuleringar om tvåtakt så att du inte sårar tredje part.

3064761 Jag lyssnar hundra gånger hellre på en amerikan än valfri GP-förare som på 10 år inte lyckats lära sig mer än "aj traj påousch, batt nå gripp. Tank jo".
Det beror väl på vad jänkaren har att säga.... Jämför att lyssna på tex. Edwards och Nicky Hayden. Skillnaden är total. Jag tycker det är kul att höra ngt annat än 10-12 "Ya ´now" per minut.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...