Ny gaddning

hmmm.. e de en sån där gnuggis!?

nee skämt å sido den ser snygg ut...gillar själv svalor, har själv planerat å sätta en på varje fot..i old school stuk.

Ja det klart det är en gnuggis. Hihi

Tack. :D Blev nöjd med den. :D

Svalor är underbara! Symboliken och framförallt de vackra linjerna tilltalar mig väldans. Slänger med en bild på min fågeljävel.

/perris

Verkligen.
Ritkigt fin den där. :D

För mig är det ju extra betydelse bakom den då Ladusvalan är Estlands nationalfågel... Hehe.

Last edited:
Min syster låg på neuro-intensiven efter en bilolycka när syrrorna där försökte tvätta bort hennes tatuering med sprit, tur att hon var nedsövd annars hade hon strupit dom med droppslangen... ;)

:D de kan man ju förstå att hon skulle ha gjort :)

Hur pass känsligt är de med sol och tatueringar så här på sommaren när man börjar klä sig lite tunnare?
Då syftar jag på nygjorda tatueringar.

Hur pass känsligt är de med sol och tatueringar så här på sommaren när man börjar klä sig lite tunnare?

Ingen direkt sol första tre-fyra veckorna (rekommendation) och sedan hög solskyddsfaktor på tatueringen. Tror det var solskyddsfaktor 30 de sa till mig när jag gjorde min förra veckan. :D

Två frågor: Jag gissar att någon här har en gaddning och tränar kampsport. Hur länge måste man hålla uppe med träningen om man gaddar sig?
Har någon fått problem av att gadda sig under "rötmånaden"?

Två frågor: Jag gissar att någon här har en gaddning och tränar kampsport. Hur länge måste man hålla uppe med träningen om man gaddar sig?

Det beror på vad för kampsport du tränar och var du tatuerar dig. Om du tatuerar dig på överarmen men konstant tar sparkar eller slag där så skulle jag vänta i två veckor kanske. Men gör du en på ryggen och kör mest brottning kanske några dar räcker.

Jag frågade min tatuerare ang att köra hoj då man ändå har ryggskydd som kanske trycker lite på tatueringen osv. Han sa att sunt förnuft och att det inte ska göra ont.
Så om du får slag o sparkar på tatueringen så funkar det att träna så fort det inte längre gör ont. O det är ju olika hur länge det gör ont.
Min är nästan en vecka gammal men det är inte förrän nu det inte gör ont att trycka på den.

Att gadda en hel sleeve och sedan köra thaiboxning två veckor efter var inget vidare. :näsblod

Tills den är läkt kort och gott. Läkestid är inviduellt. Mina har läkt ut på 5dagar, men vart ömma i ytterligare 2dagar .

Så för att svara på frågan kan man generellt säga att håll upp med träningen i upptill två veckor sen är de bara att tuta och köra på som vanligt.

Nygjorda tatueringar bör inte utsättas för direkt sol på en månad. Om inte sol går att undvika så täck över den. UNDVIK även att bada i saltvatten och klorbad under de första 2 veckorna.

Fördelaktigt så gör man bäst i att tatuera sig under vinterhalvåret :tungan

Letar fortfarande bra motiv till fotled men men tills jag är 100 på vad jag vill ha, och göra den personlig så får det va:)

Last edited:
snart är jag färdig med min en sittning kvar bara :yoparty

Bifogat

• IMG_2082.JPG
    IMG_2082.JPG
    36.5 KB · Visningar: 115
  • IMG_2071.JPG
    IMG_2071.JPG
    42.2 KB · Visningar: 120
  • IMG_2070.JPG
    IMG_2070.JPG
    41.9 KB · Visningar: 101
Last edited:
ber om ursäkt om någon tar illa vid sig gällande min bild..kan självklart ta bort den men här är min ena tattoo..precis gjort linjer om några dagar fortsätter ja fylla i och skugga på tumba tattoo..:kär
kass bildkvalite :(
Du är ursäktad, kommer bli läcker. Jag gillar dock inte rosa så bort med det och släng upp en ny bild.

ber om ursäkt om någon tar illa vid sig gällande min bild..kan självklart ta bort den men här är min ena tattoo..precis gjort linjer om några dagar fortsätter ja fylla i och skugga på tumba tattoo..:kär

Det var blygsamt :)
Blir skönt att fylla i den där sen, issh :gnissla

snart är jag färdig med min en sittning kvar bara :yoparty

Shysst :tummenupp
Ska du fylla i uppåt sen?

Last edited:
Varför blev man inte tatuerare?

Jaja, runka är ju kul det med... :wiggle

(ironi, så ingen tror att jag är helt dum ihuvve)

Nyheter
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm