Ny forumgubbe i Jämtland

Troutbiker

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2023
Hoj
Honda cb500x 2013
Hej hopp! Första inlägget på detta trevliga forum! 58-årig återfallsknutte här. Körde Guzzi Stornello, Yamaha RD 350 m.m. i ungdomsåren, efter det blev det ett uppehåll i hojkörningen i 35 år... Har sedan några år en Honda CB 500X. Jag hade egentligen tänkt ha den hojen någon säsong för att bli "varm i kläderna som återfallare" och sedan byta upp mig till något större/vassare. Så blev det inte för jag gillar verkligen den där lilla Hondan. Visst, den saknar lite fjong på motorväg och vid omkörningar, men annars är det en riktigt mysig hoj. Jag och hojen rullar ganska ofta mellan västra Jämtland och Varberg, så jag har rustat hojen för långa dagar i sadeln.

Hej hopp! Första inlägget på detta trevliga forum! 58-årig återfallsknutte här. Körde Guzzi Stornello, Yamaha RD 350 m.m. i ungdomsåren, efter det blev det ett uppehåll i hojkörningen i 35 år... Har sedan några år en Honda CB 500X. Jag hade egentligen tänkt ha den hojen någon säsong för att bli "varm i kläderna som återfallare" och sedan byta upp mig till något större/vassare. Så blev det inte för jag gillar verkligen den där lilla Hondan. Visst, den saknar lite fjong på motorväg och vid omkörningar, men annars är det en riktigt mysig hoj. Jag och hojen rullar ganska ofta mellan västra Jämtland och Varberg, så jag har rustat hojen för långa dagar i sadeln.

Välkommen!

Skriver detta från Undersåker, så det var ju lite sammanträffande iaf. :)

Bra hoj, duglig till allt. Kör på och ta chansen att åka på SMC-kurs när du kan för att komma ikapp frånvaron lite fortare.

Italien är otroligt fint, fjolårets långtur gick dit.

086e5a75467c71d16445dd7277e90586.jpg

03cb655ead6bfcc0e3e0f021ebd298b1.jpg

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Kul! Jag har stuga ut åt Vålådalen och kör lite hoj, både grus och asfalt, i området. 👍

Välkommen!
Trevlig hoj, lite av ett multiredskap. Jag hyrde en 500X på Kreta för några år sedan och körde 3-4 dagar i bergen. Där trivdes den bra!

Visst, med 47 hk är den såklart lite klen på motorvägen när man behöver gasa iväg från den där svarta AMG-Mercan som närmar sig i backspeglarna... Men det är ju enkelt fixat - undvik motorväg. :)

Välkommen!
Trevlig hoj, lite av ett multiredskap. Jag hyrde en 500X på Kreta för några år sedan och körde 3-4 dagar i bergen. Där trivdes den bra!

Visst, med 47 hk är den såklart lite klen på motorvägen när man behöver gasa iväg från den där svarta AMG-Mercan som närmar sig i backspeglarna... Men det är ju enkelt fixat - undvik motorväg. :)
Tackar! Ja, 500x:en är lite som en volvo 245, inte bra på något, men funkar till allt!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph