Ny forum-funktion!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hejsan alla!

Har suttit här några timmar ikväll för att skapa en utökad funktion till Profilen.

Funktionen hittar ni här:
http://www.sporthoj.com/forum/profile.php?do=editextprofile
och är även länkad från menyn under "Min Profil". Där heter länken "Profil-skrivbordet" (i brist på bättre benämning).

Detta är en sida som tillåter er att ha mycket mer information om er själva och era hojar. Jag har själv uppdaterad min profil för att göra ett exempel:
http://www.sporthoj.com/forum/member.php?userid=1

HTML är tillåtet, men ser jag att ni använder HTML som hotar säkerhet av sidan eller går till överdrift kommer ni ej tillåtas använda den utökade funktion. Till att börja med har ALLA möjlighet att skapa en egen sida med lite pillande. :tummenupp

Får gärna komma med kommentarar om hur det hela fungerar och ifall ni hittar nån bugg nånstans. Det borde det inte finnas. Fungerar galant för mig.

I framtiden kommer även en Gästbok för varje profil läggas till samt tillgång till en simplare variant av en bilduppladdare, men tills vidare får ni använda er utav Bildgalleriet och länka till bilderna ni lägger upp där.

Vassegodast!

Sådär! Råkade glömma göra så att alla ser ändringen (var under testfasten endast jag kunde se ändringarna).

Swedie skrev:
Sådär! Råkade glömma göra så att alla ser ändringen (var under testfasten endast jag kunde se ändringarna).

Fungerar fortfarande inte, bara en vit ruta. :va

Men jag kan se din sida, snygg! :tummenupp

Första länken funkar inte...
Nytt fönster öppnas, sidan laddas på en millisekund och vips: en helt vit sida som inte visar nånting.
Det står även klar nere i statusfältet.

Andra länken funkar bra!
Mycket bra initiativ, som en egen liten hemsida nästan... :banana

Men va konstigt att det inte visas.. fungerar ju galant för mig. jag har inte glömt nån liten blockkod heller. hmm

Swedie skrev:
Men va konstigt att det inte visas.. fungerar ju galant för mig. jag har inte glömt nån liten blockkod heller. hmm

Funka tsitpra. Nu gäller det att ha nåt vettigt där... kommer senare. Influensa har sina fördelar trots allt.

Swedie skrev:

Nu lirar det! Fräckt! Bra om det skulle vara dött på forumet nån gång, då kan man pynta sitt sh-skrivbord.....

Alltså,detta ska fungera som varje medlems lilla hemsida? hur lägger man in bilder ändrar färger mm?

EDITERA:Just det ja!! synns i profilen:) snyggt som fan med hela utformningen av profilsidan.men frågan återstår..hur lägger man in bild,färg mm

Last edited:
twinner skrev:
Alltså,detta ska fungera som varje medlems lilla hemsida? hur lägger man in bilder ändrar färger mm?

EDITERA:Just det ja!! synns i profilen:) snyggt som fan med hela utformningen av profilsidan.men frågan återstår..hur lägger man in bild,färg mm

Jag tror att det är vanliga gamla hederliga html ? font size="6" font color="red" (eller "färgkod") body bgcolor = blabla osv?

eller?

Superbee skrev:
Jag tror att det är vanliga gamla hederliga html ? font size="6" font color="red" (eller "färgkod") body bgcolor = blabla osv?

eller?

Men jag kan inte det språket:) måste göras om så att idioter som mig fattar :tummenupp

Tänkte att denna funktionen även kan vara bra för vissa RR-åkare som vill hålla sina fans uppdaterade. ;)

Schyssta grejer!

Kom på ett litet förslag bara, när man klickar på ett nickname så kommer det ju upp en liten lista med grejer. Tex Visa profil, skicka meddelande osv, kanske kunde lagt in Visa profilskrivbord där?

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2