Ny film med min GSXR1100 Turbo!

rycket..

om man glider på kurvig :tuttar väg e det inte lite lurigt med turbo då.. tex om man råkar hålla gasen lite extra.. släpper bak eller framhjulet i kurvan så e det inte så kul.. ;)
eller?? ja ja kör städat.. :tummenupp

Fräckt men varför alltid musik till filmerna?

Som motormänniska vill jag höra motorn mm. Inte någon låt som jag i de flesta ogillar.

Nej jag tycker att det är ett ofog. Det var dock inte så farligt i denna film.

_JONY_ skrev:
om man glider på kurvig :tuttar väg e det inte lite lurigt med turbo då.. tex om man råkar hålla gasen lite extra.. släpper bak eller framhjulet i kurvan så e det inte så kul.. ;)
eller?? ja ja kör städat.. :tummenupp
Nja, lite lurigt är det kanske :hihi Man får lära sig att släppa lite på gasen vid rätt tidpunkt, mitt i suget, annars wheelar man rakt ut i geografin eller så släpper det.. men det kommer man in i, så det går ganska bra att gasa på kurviga vägar! :tummenupp

ah17 skrev:
Fräckt men varför alltid musik till filmerna?

Som motormänniska vill jag höra motorn mm. Inte någon låt som jag i de flesta ogillar.

Nej jag tycker att det är ett ofog. Det var dock inte så farligt i denna film.
Jag sade till redigeringssnubben att jag inte ville ha musik, men han lade in det ändå :tomten Men han tonade ner det lite extra iaf.

sandstream skrev:
Hade du hyrt fältet? Såg väldigt tomt ut :va

En vanlig torsdagskväll (Torsdags-räjsen med SHRA Uppsala) brukar publiken stå på västra sidan, dvs där kameran är. Det är precis lika informellt som det ser ut att vara, däremot inte o-organiserat, tvärtemot. Det är äkta gatracing med flaggstart och två måldomare.

Bra klös i den där hojen :)
Tyckte vägarna såg bekata ut så såg jag att du e ju från ljungbyhed... där har man kört många gånger.

Boffen skrev:
Bra klös i den där hojen :)
Tyckte vägarna såg bekata ut så såg jag att du e ju från ljungbyhed... där har man kört många gånger.
:) Ja, det är fina vägar här :) Har en halv kilometer till söderåsen så de vägarna har jag nött in i ryggmärgen :hihi

FETT ÖS :tummenupp Hur mycket vill jag inte ha tillbaka min hoj nu då :huvet

Du kör E85 va?

heliac skrev:
FETT ÖS :tummenupp Hur mycket vill jag inte ha tillbaka min hoj nu då :huvet

Du kör E85 va?
:) Hehe, turbo är ju skoj, så du får bygga en ny turbohoj nu :tummenupp

Nix, jag kör med 98 oktan macksoppa :) Lågt komp (runt 8,2:1) + att jag backar tändningen 12 grader över 0,4 bar så går det fint utan några tendenser till spikningar. Kolvarna ser jättefina ut så det verkar funka bra :tummenupp

Blir sugen på att fläktkonvertera även jag! :tummenupp
Undrar om det är något som mor & far skulle uppskatta att få på önskelistan inför kommande jul? :tungan

GSXR1100R skrev:
Kul att se vilken snurr du fått i gammelspisen :tummenupp
:) Hehe, ja, den blev riktigt rolig... Snart är den igång igen efter mitt växellådshaveri! 3:an gav upp.. igen. Menmen, några dagar till i garaget så jä... :)

RoLLER skrev:
Coolt! Turbo är kul! :banana
Tackar! Jo, turbo är skoj.. :tummenupp enda problemet är att det kan bli hemskt dyrt om jag vill byta båge. Man kan ju inte ha något med mindre effekt! :hihi

Turbo på båge är MUMS :banana , hoppas monsieur santa clause kommer med en fin sån där turbosak till mig me :tomten

För övrigt är den säkrare för gatorna nu ju, omkörningsmöjligheterna är ju rätt mkt förbättrade...

Fuzzman skrev:
För övrigt är den säkrare för gatorna nu ju, omkörningsmöjligheterna är ju rätt mkt förbättrade...

Njaa med ett frontvikter isåfall, så jäkla lurigt att svänga när framhjulet hänger ett antal dm ovanför asfalten helatiden :hihi

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra