Ny erfarenhet.

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Kompisen håller på att ta kortet och vi körde neråt Ängelholm, strålande väder och härliga vägar. Han skall köra upp i Ängelholm så vi tog några rundor i stan (mycket glass och fika) och vi letade upp manöverbanan och rekade lite.
Vände hemåt på eftermiddagen och tog då E 6 mot Halmstad. Väldigt mycket trafik och eftersom polaren övar på att hålla hastighetsbegränsningarna så blev vi hela tiden omkörda.
På väg uppför åsen så känner jag en svag vibration från hojen för att i nästa ögonblick vara helt utan luft i framdäcket. hojen, jag och polarens tjej som satt därbak börja åka fram och tillbaka över hela vägbanan och jag var helt övertygad om att vi skulle gå omkull, lyckades få in hojen i väggrenen och tänkte att det här fixar nog sig för att direkt känna hur däcket börjar svänga oroväckande och vi var på väg ner i asfalten igen. Men det fixade sig tillslut. Jag kan ju säga att jag var ganska skakig när jag klev av hojen, man hinner tänka en hel del under de lååånga sekunder det tar att få ner farten från 110 med punka fram på en hårt trafikerad motorväg.

Vi ställde cykeln så nära räcket det gick, tände en cigg och försökte få tag på polaren som fortsatte övningsköra utan att ha sett vad som hänt oss. Lyckades nå honom, han hade insett att vi inte var med längre och hade stannat. jag ber honom att komma med punkaspray.
När han kom tillbaka så berättar han följande.
Han hade kört till macken uppe på åsen och upptäckt att han bara hade en femtiolapp i fickan.

Följande samtal utspelade sig inne på macken

-Kan jag komma in med resten (40:-) när jag hjälpt min kompis?
-Så gör vi inte här
-men polaren står på motorvägen med punka
-så gör vi inte här.
-kan du göra det som privatperson då?
-Nej
Polaren tömde sina fickor la upp mobilen och sin klocka.
-Om jag inte kommer tillbaka så kan du behålla de här.
-Nej, sa kassörskan.
En annan kund la upp pengarna så, det löste sig.

Fyllde upp framhjulet och körde hemåt i 55Km/h med konstant vobbel.
fick punktering igen dagen efter på väg till verkstan, löste det genom att ringa efter en annan kompis som kom med släp.

När jag bytade slang så visade det sig att ventilen helt hade lossnat från slangen, ren tur att vi fick tryck i den när vi var på motorvägen.

Jag känner attt vi hade mycket tur den dagen, tur att inte gå omkull med en gång, tur att inte bli påkörda när hojen levde sitt egna liv på båda körfälten mm.

Sju motorcyklar körde förbi oss när vi stod på E6. :mad:

Lång historia, jag vet.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP