Ny dammsugare för max 2500 spänn?

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Som vanligt konsulterar jag Sporthoj vid inköp av allt möjligt :)

Jag vill ha en vanlig dammsugare, stark sugeffekt, med påse, gärna liten och smidig i upprätt läge pga dåligt med förvaringsutrymme. Vet inte vilka övriga finesser en dammsugare kan tänkas ha.

Nån som handlat nyligen och har tips på bra dammsugare eller såna man ska undvika? Hittade lite på Konsumentverket men det var så gamla tester.

Tack på förhand, Nicke

Varför pynta 2500 för en dammsugare???? Har du för mycket pengar?

Det är ändock bara en damsugare och för en tusing brukar de hänga med länge...

Vad ska man tänka på??? Den ska suga upp skit??

Allvarligt talat, kan va bra om man inte köper superudda märken så att man inte kan hita påsar till skiten sen.

Den sista (som gav upp nu pga att en jäkla hantverkare sugit sågspån och slipdamm med den...) hade jag i kanske 12 år så det blir inte många spänn per år för en grej man slipper irritera sig på varje gång man dammsuger. Sen kanske man kan hitta en superbillig som är rätt bra men jag är lite prylbög också...

Läser man recensioner så är det hyfsad skillnad på hur bra de suger upp och går från golv till matta, hur bra de går över trösklar, kablar etc. Därför ville jag ha lite real-world info. Sen retar sig säkert nån på att det här är ett MC-forum. La därför frågan i "Överflödiga".

Chrille skrev:
2359271 Varför pynta 2500 för en dammsugare???? Har du för mycket pengar?

Det är ändock bara en damsugare och för en tusing brukar de hänga med länge...

Vad ska man tänka på??? Den ska suga upp skit??

Allvarligt talat, kan va bra om man inte köper superudda märken så att man inte kan hita påsar till skiten sen.

Nicke skrev:
2359275 ..men jag är lite prylbög också...

Det karaktärsdraget börjar gå lite väl långt. Ge dig.
Hur ofta damsuger du?

Jag har en LG för 1500 spänn. Hur bra som helst, remote uppe på styret och clint eastwood manövrerbart sugar rör, bara att köpa :tummenupp

Tjena, du ska köpa en Miele eller en Siemens i 2000krs klassen. Lätt och bättre rullfunktion, rullar som en kundvagn istället för 2 stora hjul som gör att man måste dra till damsugaren för att vända den.

(jobbar på en järnhandel med HEMMA's sortiment :tummenupp )

Tack för tipset - ska kollas upp!

morecore skrev:
2359442 Tjena, du ska köpa en Miele eller en Siemens i 2000krs klassen. Lätt och bättre rullfunktion, rullar som en kundvagn istället för 2 stora hjul som gör att man måste dra till damsugaren för att vända den.

(jobbar på en järnhandel med HEMMA's sortiment :tummenupp )

Jag tjöpte en billig volta för 500 spänn!

Använder den max två ggr i månaden och den gör det den ska! :D

Orka lägga ner flera tusen på en dammsugare!

Har själv sneglat lite på Nilfiskarna i 1500kr-klassen, de tror jag är bra köp!
Har dock ingen faktisk erfarenhet av deras hushållsdammsugare. Industrimaskiner kan dom ju iaf!

Nicke skrev:
Nån som handlat nyligen och har tips på bra dammsugare eller såna man ska undvika? Hittade lite på Konsumentverket men det var så gamla tester.

Tack på förhand, Nicke
Hittat nå än? Jag köpte Miele S4580 som present till svärföräldrarna, och passade på att testa den i hela huset. Den kostar just nu på kampanj på HEMMA butikerna 2480kr, annar nästan 3000kr. Den känns lite som om man bytte upp sig från volvo 240 till en ny Mercedes kan man säga. Allt flyter på bra, den är tyst, snygg, lätt, superskönt grepp, långt teleskopsrör, och man kan välja VAD man damsugar, så ställer maskinen in vilket sug som behövs. Massa bra munstycken medföljder. Lätt att dra efter sig.

Best buy enligt mig :tummenupp

Electrolux Ultra Silencer Z3363

Det blev en Electrolux Ultra Silencer Z3363 för ca 1650 från OnOff:s webbutik. Kostar ca 2000 på andra ställen (och i butik hos OnOff själva).

Det är den sämsta av Ultra Silencer men känns stabil. Den bästa fick bra kritik i Råd och Rön. De klagade på att friktionen på matta är rätt hög men man får väl ställa ner "suget" då. Ganska liten och lätt och framför allt väldigt tyst jämfört med min gamla snabeldrake. Kommer väl idag eller på måndag så jag får återkomma med en recension.

köpte en på rusta förra året 699 spänn. Kan ställa sugeffekten 2000W Det ända som krånglat är sladden men det fixa ju min händiga pojkvän.

Z3363 hade nåt så coolt som autoreverse på dammsugarsladden. Man behöver bara dra ut lite och plugga i sen så sköter den själv att mata i och ur sladd efter behov. Blir intressant att se hur bra det funkar i verkligheten.

Nicke skrev:
2359275 som gav upp nu pga att en jäkla hantverkare sugit sågspån och slipdamm med den...
Jag köpte en grovdammsugare på Rusta för 250 kr när jag slipade och donade med väggarna i min lägenhet nyss, den låter som ett stridsflyplan med tänd EBK men fungerar hyffsat och så slipper man döda sin vanliga dammsugare.

*/ ?>
Back