Ny dammsugare för max 2500 spänn?

De var så om sig och kring sig så de hade, utan tillåtelse, packat upp min dammsugare som var nedpackad i en ihopknuten sopsäck i garderoben. Var lite spännande förra helgen med vit rök från filtret och varierande varvtal på "gammeln".

sgtpepper skrev:
2367693 Jag köpte en grovdammsugare på Rusta för 250 kr när jag slipade och donade med väggarna i min lägenhet nyss, den låter som ett stridsflyplan med tänd EBK men fungerar hyffsat och så slipper man döda sin vanliga dammsugare.

Nicke skrev:
2367706 De var så om sig och kring sig så de hade, utan tillåtelse, packat upp min dammsugare som var nedpackad i en ihopknuten sopsäck i garderoben. Var lite spännande förra helgen med vit rök från filtret och varierande varvtal på "gammeln".
Jävligt kass stil, vafan om dom inte har egen utrustning med sig så kan dom ju inte bara börja använda det dom hittar i lägenheten på eget bevåg, dom borde ju ersätta dig för den trasiga dammsugaren.

Att så många killar är kunniga på dammsugare. Nästan kusligt.
Köp en billig variant, påsen som sitter i vara ju ändå i två år sen köper man en ny. Man behöver ju inte dammsuga varje månad, tvärdrag funkar.

JoJoman skrev:
2368842 Att så många killar är kunniga på dammsugare. Nästan kusligt.
Köp en billig variant, påsen som sitter i vara ju ändå i två år sen köper man en ny. Man behöver ju inte dammsuga varje månad, tvärdrag funkar.

:Wörd

1½ år kan iaf jag skriva under på.

Fy fan va de suger me billig skitdammsugare... dels kan man likagärna ge fan i att dammsuga för allt damm åker ändå rakt igenom de billiga skitfiltret o blåses ut på andra sidan.
Sen låter dem åt helvete, suger skitdåligt osv osv..

De ska va nå ordentligt me hepa-filter lr nå sånt o bla bla.. bra mkt trevligare o lättare att dammsuga me en dyrare än en billig... yees thats all from me :P

Jepp men jag orkar fan inte. Det tog mig två timmar att få rent dammsugaren och sen har den funkat sådär under flera månader (=några dammsugningar). Tror det var hantverkarens polske kamrat som tog saken i egna händer...

sgtpepper skrev:
2368544 Jävligt kass stil, vafan om dom inte har egen utrustning med sig så kan dom ju inte bara börja använda det dom hittar i lägenheten på eget bevåg, dom borde ju ersätta dig för den trasiga dammsugaren.

Självgående låter ju som gjort för att välta pidestaler. Kan man inte kombinera damsugare och radiostyrd bil?

Uppdatering :tungan

Den funkar skitbra men kör man på högsta effekt så åker fan mattor och TV in. Det blir mycket renare än tidigare märker jag om man moppar efter. Något trög på mattor, får ofta ställa ner suget, men klart bättre resultat. Lång räckvidd är skitbra så man slipper byta eluttag. Autoreverse på sladdvindan är toppen. Den matar in och ut sladd när man kör omkring så det blir ingen sladdhärva man måste "köra" över.

Väldigt tyst på lägsta effekt men låter som en vanlig när man gasar på. HEPA-filter så det mesta som åker in stannar där och blåses inte ut genom filtret som med min förra. Smart stående förvaring av röret när man använder extramunstycke så det är lätt att byta utan att behöva böja sig.

Enda nackdelen är att jag sällan kör på full effekt för då går den trögt på både golv och mattor (men då är det extremt sug också).

/En nöjd "hemmafru"

Jag trodde det men nu blev jag ju dumpad i onsdags efter fyra månader. Det kanske var dammsugaren som gjorde det? Ska testa att ha grymt ostädat så moderskänslorna kommer fram istället. Funderar på att bli homo, det skulle vara mycket lättare att förstå varandra då. :D

crossniklas skrev:
2417941 En kvinnas drömkarl! :tummenupp :tungan

Kan du inte skruva isär dammsugaren o förklara hru den funkar?

Ja, hur gör man för att få den att suga. Man kan ju inte ha en propeller i röret får den hade väl slagits sönder av allt som man suger upp?!

Ja, kom nu med en jävligt simpel förklaring så man fattar :tungan

Electrolux har lurat in ett gäng norrlänningar *i* maskinen och kör martahonfrågesport med dem vid varje städtillfälle. Nåt mer?

Mark skrev:
2418697 Kan du inte skruva isär dammsugaren o förklara hru den funkar?

Ja, hur gör man för att få den att suga. Man kan ju inte ha en propeller i röret får den hade väl slagits sönder av allt som man suger upp?!

Ja, kom nu med en jävligt simpel förklaring så man fattar :tungan

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back