Ny borttappadnyckeltråd - kul va? :D

Kom hem till mig så tar vi en redig skruvmejsel och bankar med släggan sen är det fikzat!

Har du testat denna tjänsten? Verkar lite skummet eftersom det är så sjukt billigt...
Det jag behövde hade do mredan inne så jag behöver inte skicka min ecu, så dom kunde skicka ny ecu + 2 nycklar för 250 pund. Begagnat i sverige skulle ligga på 6.5k~... Vad är dealen? :s

Verkar annars vara bra om det funkar!

Tack för hjälpen alla!

Tycker priset va rimligt, till min kostar det 5000kr i swe o har gömt min ena nyckel o har glömt av var jag laggt den :( så nu har jag bara 1 kvar, den får jag hålla hårt i :rolleyes:

Har du testat denna tjänsten? Verkar lite skummet eftersom det är så sjukt billigt...
Det jag behövde hade do mredan inne så jag behöver inte skicka min ecu, så dom kunde skicka ny ecu + 2 nycklar för 250 pund. Begagnat i sverige skulle ligga på 6.5k~... Vad är dealen? :s

Tack för hjälpen alla!

Det är nog inte det som är för billigt utan helt enkelt sverige som är alldeles för dyrt.

Passar på att spinna vidare på din fråga, vad händer om man köper nytt tändlås till hojen och den blir stulen/krashad och f-bolaget vill ha nycklar till hojen om den blir inlöst? Godtar de de nycklarna de får bara det är nycklar till den hojen även om de inte är original? Om det är någon gullig person som kanske vet. :)
Gullig är jag men vet gör jag inte. Men jag skulle tro att det skiljer sig mycket från bolag till bolag. Detta har inte direkt något med frågan att göra men när jag fick min hoj inlöst brydde de sig inte ens om att fråga efter reservnyckeln. :smasha

Tack för hjälpen alla!

Just det här bolaget har jag aldrig anlitat men tjänsterna finns och jag utnyttjar andra bolag för att flasha om ECU till att helt inaktivera startspärren på racemoppar.

En ECU utan nycklar kostar några hundra på EBAY, sen programmerar man om den och säljer ihop med nyckelblanks från kina som kostar några tior. Fungerar utmärkt och ger ordentligt med vinst...

Nu fungerar allt som det ska!! :D

Anlitade motomatrix.co.uk som jag blev rekomenderad och dom gav mig underbar service! Jätte snabba svar, mailat över 40 mail med Ian, kontakten :)

Köpte en begagnad omrogramerad box med 2 nycklar. Dessvärre, visade det sig, kom ett chip snett i ena nyckeln och den gick inte starta med. Använde den ena nyckeln någon vecka för att köra någon speciell dag, som jag inte miss.. Så speciell var den^^ Fick sedan skicka tillbaks allt. Frakten tog några dagar men nyckeln blev snabbt fixad och dom gjorde även en ny nyckel till mig, så nu har jag tre! :)

Mycket nöjd med detta, som ni kanske förstår :p

Nu fungerar allt som det ska!! :D

Anlitade motomatrix.co.uk som jag blev rekomenderad och dom gav mig underbar service! Jätte snabba svar, mailat över 40 mail med Ian, kontakten :)

Köpte en begagnad omrogramerad box med 2 nycklar. Dessvärre, visade det sig, kom ett chip snett i ena nyckeln och den gick inte starta med. Använde den ena nyckeln någon vecka för att köra någon speciell dag, som jag inte miss.. Så speciell var den^^ Fick sedan skicka tillbaks allt. Frakten tog några dagar men nyckeln blev snabbt fixad och dom gjorde även en ny nyckel till mig, så nu har jag tre! :)

Mycket nöjd med detta, som ni kanske förstår :p

Å å å dom har en, och adressen.. FAKK! Ställ den inte utomhus nu! :tummenupp

Kul att det löste sig :)

Fan vad bökigt men bra att det löste sig iaf.

Jag sumpade en nyckel för några år sedan, bara att beställa en ny kodad och klar för runt 500kr från BMW. Dom var noga med papper och leg och så. Bra service.

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup